2109
تحویل شناسنامه نوزادان درآذربایجان غربی منوط به ارائه کارت شنوایی شد

تحویل شناسنامه نوزادان درآذربایجان غربی منوط به ارائه کارت شنوایی شد

1393/10/06 بازدید417

  «راضیه خدادوست »روز چهارشنبه افزود: ناشنوایی شایع ترین ناهنجاری بدو تولد در نوزادان است که به همین دلیل قصد داریم توجه ویژه ای به حل این مشکل داشته باشیم.

وی اضافه کرد: قرار است با نصب پوسترهای برنامه غربالگری شنوایی در تمامی ادارات و واحدهای زیر مجموعه ثبت احوال آذربایجان غربی، نسبت به آگاهسازی واطلاع رسانی به مردم و اعلام مشخصات پایگاههای سنجش اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه منعقد شده بین ادارات کل بهزیستی و ثبت احوال استان سه ساله بوده و بر اساس آن، برنامه های پیشگیری از معلولیت ها و اجرای برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران در این مدت به اجرا در می آید.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: در این برنامه برای نوزادان در بدو تولد با دستگاه غربالگر شنوایی، تست انجام می شود و کودکان دچار کم شنوایی یا ناشنوایی زیر شش ماهگی شناسایی می شوند که درصورت داشتن مشکل طبی درمان دارویی شروع می شود و درصورت داشتن مشکل کم شنوایی سمعک داده می شود و درصورت تشخیص ناشنوایی برای عمل جراحی کاشت حلزون معرفی می شوند .

خدادوست گفت: سن طلایی تشخیص و درمان ناشنوایی، زیر یک سالگی است و غربالگری در این سن، بهترین نتیجه را دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، مشکلات خانواده ها در خصوص ناشنوایی کودکان و نوزادان در آینده نزدیک به کمترین میزان برسد.

 

 

منبع : ایسنا

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید