2109
رفتار‌هایی که باعث نابودی فرزند می‌شود

رفتار‌هایی که باعث نابودی فرزند می‌شود

1393/10/06 بازدید1529

 فریبا عرب گل فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان گفت: چند نوع کودک آزاری داریم که عبارتند از: رفتار جسمی، یا برخورد فیزیکی، غفلت از کودک، رفتار روانی یا هیجانی، سرزنش کردن، تحقیر کردن کودک، محروم کردن کودک از عشق و محبت، قهر کردن با کودک.

وی ادامه داد: کودک آزاری به گونه‌ای است که آزار جسمی کودک یا روان کودک می‌شوند پس باید طوری رفتار کنیم که آسیبی متوجه روان و جسم کودک نباشد باید آرام با لحن مناسب با کودک صحبت کنیم.
 
عرب گل بیان کرد: والدین نباید پرخاشگر و تند یا منفعل باشند باید روش قاطعانه‌ای داشته باشند یعنی به کودک این رفتار و آزادی را می‌دهیم که اگر کودک رفتار مناسب داشته باشد پاداش مناسب دریافت می‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد: اوایل باید بلافاصله‌ بعد از انجام کار کودک پاداش داده شود ولی به تدریج با بزرگ شدن کودک یک فاصله بین پاداش و کار کودک بگذاریم تا کودک متوچه شود برای رسیدن به پاداش یک مقدار هم باید صبر و تحمل کند و انتظار بکشد البته بستگی به سن و مشکلات کودک هم دارد مثلا در کودکان بیش فعال که نیاز به پاداش دارند و نباید برای آنها پاداش عادی در نظر گرفته شود بلکه باید خلاقیت هم داشته باشیم.
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15051 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10700 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2133 بازدید