2109
 گسترش مراکز درمان ناباروری یک نیاز جدی است

گسترش مراکز درمان ناباروری یک نیاز جدی است

1393/10/01 بازدید231

 قاسم ضیائی، فوق تخصص اورولوژی افزود: ناباروری به یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از زوج‌ها تبدیل شده است که برخی از عوامل این دغدغه‌ها را بیشتر می‌کند.

 
وی با اشاره به بالا بودن آمار ناباروری در کشور تصریح کرد: با پیشرفت علم، برخی از موارد ناباروری امکان درمان دارند و در واقع با روش‌های جدید علم پزشکی می‌توان بسیاری از ناباروری‌ها را درمان کرد.
 
ضیائی با بیان اینکه مراکز درمانی ناباروری دارای مجوز راهکارهای مناسبی را پیش  روی زوجین قرار می‌دهند، تاکید کرد: در حال حاضر تعداد مراکز درمان ناباروری در مقایسه با آمار افراد نابارور در کشور ناکافی بوده و گسترش این مراکز یک نیاز جدی است.
 
وی گفت: یک زوج نابارور اگر از مراکز درمان ناباروری و امکان تشخیص و درمان صحیح اطلاع نداشته باشند، به تخصص‌های مختلف و پراکنده مراجعه می‌کنند و حتی افرادی رجوع می‌کنند که هیچ آگاهی و علمی از  روش‌های دست علمی پزشکی ندارند.
 
ضیائی یادآور شد: دستکاری‌های غیر ضروری، داروها و جراحی‌های غیر صحیح و امیدهای واهی و نادرست از جمله مشکلاتی است که در مراکز درمان ناباروری غیر استاندارد و مراکز غیر مجاز برای افراد نابارور به وجود می‌آید که این مشکلات خود می‌تواند زمینه ساز مشکلات جدی تر شود.
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16298 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11554 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2226 بازدید