2109
تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر رفتار کودکان

تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر رفتار کودکان

1393/09/26 بازدید464

 حسین ابراهیمی مقدم روان شناس با بیان این مطلب افزود: کودکانی که به استفاده بیش از اندازه به بازی های رایانه ای می پردازند در روابط اجتماعی شان دچار مشکل می شوند و همچنین نداشتن مهارتهای کافی در روابط اجتماعی تاثیر بسزایی بر رفتار آنها می گذارد. 
 
ابراهیمی مقدم با اشاره به اینکه بازیهای رایانه‌ای بر رفتار کودکان تاثیر منفی دارد، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل اینکه بیشتر بازی‌های رایانه ای با افزایش سطح پرخاشگری  و یا افت تفکرات اخلاقی همراه است، پیشنهادی کنیم استفاده از این بازی ها با احتیاط صورت گیرد. 
 
وی با اشاره به اینکه والدین باید شخصا به انتخاب بازیها نظارت داشته باشند، اظهار داشت:با استفاده از پر کردن اوقات فراغت کودکان به نحوی دیگر و به طور درست و همچنین استفاده گروهی از این بازیها می توان بر رفتار اجتماعی آنها تاثیر گذاشت و به طور غیر مستقیم می توان جلوی استفاده بیش از حد از این بازی‌ها را گرفت. 
 
ابراهیمی مقدم تصریح کرد: بهتر است حداقل امکان ابزارهای رایانه ای را در جاهایی مورد استفاده قرار داد که محل تردد و رفت و آمد دیگر اعضای خانواده باشد و به این ترتیب ؟ از کودکان در خصوص این بازی‌ها صورت گیرد. 

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16386 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11584 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3398 بازدید