2109
یونیسف: سال 2014 برای کودکان فاجعه آمیزترین سال تاریخ بود

یونیسف: سال 2014 برای کودکان فاجعه آمیزترین سال تاریخ بود

1393/09/18 بازدید308

 آنتونی لیک مدیراجرایی صندوق کودکان جهان روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای در مورد وضعیت کودکان بوِیژه در مناطق جنگزده جهان، نوشته است که در هیچ دوره ای از تاریخ معاصر کودکان با چنین ابعادی از خشونت روبرو نبوده اند.


به گفته وی در سالجاری (میلادی) شمار زیادی از کودکان در حالی که پشت میز مدرسه ها نشسته و یا در خواب بوده اند، کشته شده، والدین خود را از دست داده و یا خود آنها ربوده شده و وادار به شرکت در درگیریهای مسلحانه شده اند.

مدیر اجرایی یونیسف دراین گزارش به موارد زیادی از شکنجه و آزار و تجاوز جنسی کودکان اشاره کرده و گفته است که شمار غیرقابل تصوری از این کودکان برای بردگی در کشورهای دیگر به فروش رسیده اند.

'لیک' یادآور شده است که هم اکنون نزدیک به 15 میلیون کودک در کشورهایی از جمله افریقای مرکزی، عراق ،سوریه، سودان جنوبی، سرزمین های اشغال شده فلسطینی و یا اوکراین زندگی می کنند که در اثر شرایط ناامن این کشورها هر لحظه خطر مرگ جان آنان را تهدید می کند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری زندگی نزدیک به 230 میلیون نفر از کودکان جهان به نوعی تحت تاثیر جنگ ها و درگیری های خارجی و داخلی قرار گرفته از این که سرنوشت بسیاری از این کودکان به سادگی و فوریت به فراموشی سپرده شده، ابراز تاسف کرده است.

مدیر اجرایی یونیسف با اشاره به ادامه تلاش های این نهاد بین المللی به منظور ایجاد تسهیلات و فضایی امن برای کودکانی که در مناطق آشوب زده جهان زندگی می کنند، از جامعه بین المللی خواسته است تا سرنوشت 15 میلیون کودک محنت کشیده جهان را از یاد نبرند.
 
منبع: خبرگزاری ایرنا
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8333 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6005 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15067 بازدید