2109
مشغول تدوین بسته‌های حمایتی برای افزایش جمعیت هستیم

مشغول تدوین بسته‌های حمایتی برای افزایش جمعیت هستیم

1393/08/21 بازدید457

 نی نی سایت به نقل از تسنیم: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در کارگروه سلامت و بهداشت و کارگروه خانواده سالم در حال تدوین بسته‌های حمایتی برای افزایش جمعیت هستیم.

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم در خصوص برنامه‌ها و سیاست‌های دولت برای افزایش جمعیت گفت: ما در چارچوب برنامه‌های دولت تقسیم کاری را براساس سیاست‌های ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور انجام دادیم و دقیقاً بندبند مسئولیت‌ها مشخص شده است. 
وی افزود: ما در دو بخش، همکار معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور هستیم که اتفاقاً به تسهیل ازدواج، مسکن جوانان و افزایش باروری تاکید دارد. ما برهمین چارچوب اقدامات لازم را برای پرداخت مابه‌التفاوت مرخصی 6 ماه به 9 ماه انجام دادیم و امیدواریم با اعتباراتی که برای تحقق این سیاست‌ها در نظر گرفته می‌شود، این اتفاق بیفتد و ما پیگیر آن هستیم. 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه وزارت کار نیز بین زیرمجموعه‌های خود تقسیم کار انجام داده و معاونت‌های مختلف در این وزارتخانه مشغول اجرای بندبند مسئولیت‌ها هستند، اظهار داشت: ما اکنون در کارگروه سلامت و بهداشت و کارگروه خانواده سالم در حال تدوین بسته‌های حمایتی هستیم، چرا که معتقدیم زنان شاغل ما برای اینکه وارد این پروسه شوند و همراهی داشته باشند، نیاز به حمایت دارند و در این زمینه جوانان نیز باید اغنا شده و زمینه‌های فرزندآوری فراهم شود. 
مولاوردی در پاسخ به این سؤال که چرا مرخصی‌های 9 ماه زایمان در برخی از دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: وقتی که چیزی قانون می‌شود باید آن را اجرا کنیم و دولت نیز مجری قانون است و باید آن را انجام دهد اما نظر ما این است که امتیازات در نظر گرفته شده برای زنان باید همه‌جانبه باشد و نمی‌شود از طرفی تسهیلاتی برای آنها در نظر بگیریم و از طرف دیگر امنیت شغلی آنها در خطر باشد. 
وی با تاکید بر در نظر گرفتن مشوق‌های لازم برای کارفرمایان جهت اعطای مرخصی‌های زایمان خاطرنشان کرد: آن چیزی که تبدیل به قانون شده است، باید اجرا شود و دلیلی بر عدم اجرای آن نیست اما تاکید ما بر این است که اگر می‌خواهیم تسهیلاتی برای زنان در نظر بگیریم، به گونه‌ای نباشد که آنها پس از اینکه دوره زایمان خود را تمام کردند، شغل خود را نیز از دست بدهند لذا این معایب نیز باید برطرف شود.
 
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16322 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2665 بازدید