2109
عصر دیجیتال تهدیدی برای بهداشت روانی کودکان

عصر دیجیتال تهدیدی برای بهداشت روانی کودکان

1393/08/17 بازدید254

درمانگران با توجه به افزایش آزار و اذیت‌ها و مزاحمت‌ها در فضای مجازی و آسیب‌هایی که از طریق بازی‌های ویدیویی آنلاین متوجه کودکان و نوجوانان می‌شوند اعلام کردند که سلامت روانی این گروه‌های سنی در این عصر به طور جدی در معرض خطر است. بازی‌های خشن و ارسال تصاویری با مضامین غیراخلاقی در تلفن‌های همراه و یا سایر وسایل ارتباط جمعی با توجه به اثرات منفی که بر ذهن و روان افراد زیر 18 سال برجای می‌گذارند بهداشت روانی آنها را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده و به آن آسیب وارد می‌کنند.

کارشناسان معتقدند در زمان‌های گذشته اگر آزار و اذیتی وجود داشت تنها در کلاس‌های درسی از سوی همسالان بود اما امروزه این آزارها از مرزهای خانه و مدرسه فراتر رفته است. این افراد معتقدند راه حل جلوگیری از این مشکلات، استفاده نکردن از فضای مجازی نیست چرا که این محدودیت‌ها در بعضی نوجوانان و جوانان موجب استرس می‌شود.

به گزارش روزنامه گاردین، روانشناسان اعلام کرده‌اند با توجه به افزایش 25 تا 30 درصدی آمار معاینات کودکان، نوجوانان و جوانان مبتلا به اختلالات روحی در مراکز سلامت روان، معضل مشکلات اینترنتی نگران کننده‌تر شده است.

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی بخش جدایی ناپذیری از زندگی جوانان را تشکیل می‌دهد و به منظور جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این شبکه‌ها،‌ بررسی‌های دولتی لازم است. والدین نیز در این زمینه باید مراقبت‌های بیشتری از فرزندان خود کرده و با تدارک دیدن برنامه های جایگزین، جذاب و خانوادگی تا حد امکان زمان استفاده از اینترنت را برای فرزندانشان تا حداکثر دو ساعت محدود کنند و در صورت برخورد با هر مشکلی در این زمینه و دشواری در کنترل کودکشان حتما از مشاوران و متخصصان، کمک و راهنمایی بگیرند. والدین در این مورد نباید از نقش سازنده صحبت کردن دوستانه با فرزندانشان و آگاه‌سازی تدریجی آنها از خطرات اعتیاد به این وسائل غافل شوند.

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید