2109
برنامه جشنواره قصه‌گویی چیست؟

برنامه جشنواره قصه‌گویی چیست؟

1393/08/14 بازدید290

محمود مروج با اشاره به تغییرات هفدهمین جشنواره قصه‌گویی در مقایسه با سال‌های گذشته گفت: در این جشنواره که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، پس از طی مراحل شهرستانی و استانی، قریب به 20 درصد آثار برگزیده استانی به بخش ستادی جشنواره ارسال می‌شوند و مورد بررسی قرار می‌گیرند و در کنار قصه‌گویان بین‌المللی به رقابت می‌پردازند.


مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و امور استان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در بخش بین‌المللی فراخوانی به چندین زبان بین‌المللی فراهم و در پنج قاره ارتباطات خوبی با استادان و قصه‌گویان بنام گرفته شده است تا در دی‌ماه بتوانیم با برپایی هفدهمین دوره جشنواره قصه‌گویی از حضور استادان بنام این رشته استفاده خوبی داشته باشیم.
او با تاکید بر اهمیت قصه و قصه‌گویی در فرایند تعلیم و تربیت و انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگی در جامعه گفت:‌ هدف کلی جشنواره ترویج فرهنگ قصه‌گویی است. هنوز از ظرفیت‌های این هنر به‌ صورت شایسته در سطح فرهنگی و اجتماعی استفاده نمی‌شود، در حالی‌که قصه و قصه‌گویی ابزاری مناسب برای انتقال بسیاری از مفاهیم به کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان است. فعالیت‌های کمی و کیفی قصه‌گویی در مراکز فرهنگی و هنری کانون، ارتقای دانش نظری و ترغیب همکاران مراکز مختلف کانون به دانش‌افزایی در حوزه قصه‌گویی از دیگر اهداف‌مان در زمینه برپایی این جشنواره است.
هفدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون در سه بخش قصه‌گویان کانونی (مربیان فرهنگی هنری مراکز مختلف)، قصه‌گویان آزاد (معلمان، دانشگاهیان و ...) و قصه‌گویان بین‌المللی (قصه‌گویان سایر کشورها) با محوریت موضوع آزاد با درون‌مایه‌های تربیتی آموزشی،‌ علمی، اجتماعی، تاریخی و ... ویژه مخاطبان کودک و نوجوان در دی‌ماه برگزار می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16149 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11477 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2481 بازدید