2109
تقویت کننده‌های خانگی مخصوص خانم‌ها

تقویت کننده‌های خانگی مخصوص خانم‌ها

1402/03/11 بازدید29279

تقویت کننده‌های خانگی مخصوص خانم‌ها

آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که ممکن است از سلول‌های شما را در برابر رادیکال‌های آزاد که در بیماری‌های قلبی، سرطان و سایر بیماری‌ها نقش دارند محافظت کنند. آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E و کاروتنوئیدها به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. اینها به وفور در سیر، زنجبیل، هویج، کدو تنبل وجود دارند و همه در طول سال به راحتی در دسترس هستند.

 

  • ویتامین C:

مکمل‌های ویتامین C فشار خون را کاهش می‌دهند و با کاهش خطر بیماری‌های قلبی از جمله سطوح بالای کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید در خون مرتبط هستند. غذاها و مکمل‌های غنی از ویتامین C با کاهش سطح اسید اوریک خون مرتبط هستند زیرا جذب آهن را بهبود می‌بخشند و خطر کمبود آهن را کاهش می‌دهند. این کار با کمک به عملکرد موثرتر گلبول‌های سفید ایمنی را تقویت می‌کند.

 

  • ویتامین E:

این آنتی اکسیدان فوق العاده روند پیری سلول‌های شما را کند می‌کند. خشکی پوست پس از حمله آنفولانزا یا حتی در سنین یائسگی در زنان را می‌توان به راحتی با ویتامین E کاهش داد. بنابراین سبزی‌هایی مانند اسفناج می‌توانند شما را همیشه شاداب نگه دارند در حالی که آجیل‌هایی مانند بادام زمینی و بادام نیز می‌توانند پوست شما را نرم کنند.

 

  • ویتامین D:

اگرچه 10 دقیقه پیاده‌روی زیر نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است اما می‌توان آن را در مواد غذایی روزمره مانند پنیر، تخم‌مرغ، شیر و سویا یافت و مصرف کرد.

چه ویتامین هایی برای بدن لازم است؟

  • زردچوبه:

این ادویه فوق العاده حاوی ترکیبات زیست فعال با خواص دارویی قوی است. زردچوبه به غذاهای حاوی کورکومین رنگ زرد می‌دهد. کورکومین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده و دارای اثرات ضد التهابی قوی بوده و در نتیجه اعتقاد بر این است که خواص ضد سرطانی نیز دارد.

 

  • پروبیوتیک‌ها:

پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که به ارتقای سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین معمولاً به عنوان باکتری‌های خوب یا سالم شناخته می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را در سیر و ماست یا در میوه‌های معمولی مانند سیب و موز پیدا کنید.

 

  • زنجبیل:

زنجبیل را هر طور که دوست دارید بخورید یا آن را به چای خود اضافه کنید. او نه تنها طعم غذا را افزایش می‌دهد بلکه از التهاب جلوگیری می‌کند.

 

منبع:

cloudninecare.com

منبع : تقویت کننده‌های خانگی مخصوص خانم‌ها

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7019 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15199 بازدید