2109
چگونه با گرسنگی مداوم در دوران بارداری مقابله کنیم؟

چگونه با گرسنگی مداوم در دوران بارداری مقابله کنیم؟

1402/03/06 بازدید12462

چگونه با گرسنگی مداوم در دوران بارداری مقابله کنیم؟

طبیعی است که در دوران بارداری احساس گرسنگی مداوم داشته باشید به خصوص در سه ماهه دوم بارداری که اشتها و انرژی خود را به دست می‌آورید. اما در زمانی که سعی می‌کنید به سلامت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید می‌تواند ناامید‌کننده باشد. پرخوری در دوران بارداری می‌تواند آسان باشد زیرا همیشه می‌توانید این واقعیت را مقصر بدانید که «برای دو نفر غذا می‌خورید». اما همه ما می‌دانیم که این امر چقدر می‌تواند ناسالم باشد نه فقط برای شما بلکه برای کودکتان. بسیاری از زنان این افزایش اشتها را در سه ماهه اول بارداری تجربه می‌کنند زیرا استفراغ ناشی از تهوع صبحگاهی باعث خالی شدن معده آن‌ها می‌شود. اشتهای شما ممکن است افزایش یافته باشد زیرا غذایی که می‌خورید جذب بدن شما نمی‌شود. افزایش گرسنگی که احساس می‌کنید به این معنی است که باید سعی کنید مصرف غذای خود را زمانی که حالت تهوع ندارید افزایش دهید.

آیا گرسنگی مداوم نشانه بارداری است؟

در اوایل بارداری ممکن است هوس‌های غذایی خاص و گرسنگی را تجربه کنید و فوراً به این باور برسید که باردار هستید اما اگر همراه با پریود از دست رفته، سینه‌های حساس، تهوع صبحگاهی و خستگی باشد ممکن است باردار باشید.

گرسنگی چیست؟

هنگامی که باردار هستید معده شما پس از هضم خالی می‌شود. معده خالی پوشش داخلی را در معرض دید قرار می‌دهد و می‌تواند باعث ساییده شدن آن‌ها به یکدیگر شود. تحریک مالش دیواره‌های معده به هم می‌تواند باعث بروز گرسنگی شود.
غذا خوردن در بارداری

چه چیزی باعث گرسنگی در بارداری می‌شود؟

  • رشد کودک شما:

سه ماهه دوم و سوم بارداری شما زمان رشد قابل توجهی برای کودک شما است. کودک شما برای کمک به رشد به شما نیاز دارد که کالری زیادی مصرف کنید و اگر به اندازه کافی غذا نمی‌خورید ممکن است دچار گرسنگی شوید.

  • مصرف بیش از حد مایعات:

شما همیشه باید در دوران بارداری هیدراته بمانید و حتماً آب بنوشید. مصرف بیش از حد مایعات می‌تواند باعث کشیده شدن دیواره معده شود و منجر به گرسنگی شدید شود. ممکن است‌ایده خوبی باشد که مصرف مایعات را با وعده‌های غذایی محدود کنید. زمانی که باردار هستید معده شما سریعتر پر می‌شود زیرا کودک در حال رشد شما آن را به سمت بالا هل می‌دهد.

  • غذا‌های تند:

غذا‌های تند می‌توانند باعث سوزش سر دل و سوء هاضمه شوند اما همچنین می‌توانند پوشش معده شما را تحریک کنند.

  • جویدن ضعیف:

اگر غذای خود را به اندازه کافی نجوید می‌تواند منجر به سوء هاضمه و معده درد شود. اگر کمی زمان بیشتری را صرف جویدن غذای خود کنید می‌تواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.

چه زمانی اشتهای شما افزایش می‌یابد؟

بسیاری از زنان ممکن است متوجه افزایش گرسنگی خود در سه ماهه اول شوند اما سه ماهه دوم زمانی است که به نظر می‌رسد به اوج خود رسیده است. هنگامی که حالت تهوع صبحگاهی شما برطرف شد ممکن است تمایل به پرخوری داشته باشید. البته برخی از زنان متوجه می‌شوند که گرسنگی آن‌ها پس از رسیدن به سه ماهه سوم کاهش می‌یابد. کودک شما بزرگتر می‌شود که فضای کمتری برای معده شما باقی می‌گذارد. معده شما نمی‌تواند به اندازه معمول غذا را در خود نگه دارد که می‌تواند باعث کاهش اشتها شود.

به چه علت احساس گرسنگی می‌کنیم؟

بدن شما باید در زمان بارداری بیش از حد کار کند تا به شما و کودک در حال رشد شما کمک کند. این بدان معناست که دائماً در شب و روز کار می‌کند. شما به آن کالری اضافی نیاز دارید زیرا مشغول رشد یک انسان هستید. بدن شما احتمالاً سریعتر از آن چیزی که حتی بتوانید آن‌ها را مصرف کنید کالری می‌سوزاند. این انتقال سریع باعث می‌شود که شما احساس کنید که باید همیشه غذا بخورید.
احساس گرسنگی مداوم در بارداری

چگونه گرسنگی مداوم را مدیریت کنیم؟

  • هیدراته بمانید:

ما بیش از یک بار به هیدراتاسیون اشاره می‌کنیم زیرا بسیار مهم است. بدن ما می‌تواند ما را فریب دهد تا گرسنگی را با کم آبی بارداری اشتباه بگیریم. ممکن است فکر کنید فوراً به غذا نیاز دارید اما نوشیدن یک فنجان آب می‌تواند گرسنگی را برطرف کند.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید:

وقتی باردار هستید خوردن هر چیزی آسان است زیرا می‌توانید از افزایش وزن اضافی به عنوان وزن نوزاد خودداری کنید اما نباید زیاده روی کنید. رژیم غذایی خود را سالم و مغذی نگه دارید. غذا‌هایی را انتخاب کنید که می‌تواند برای شما و کودکتان مفید باشد نه اینکه به اضافه وزن اضافه کنید. غذا‌های تازه همیشه گزینه بهتری نسبت به غذا‌های فرآوری شده هستند.

خوردن وعده‌های غذایی کوچک در طول روز می‌تواند به جلوگیری از گرسنگی شدید شما کمک کند. برای داشتن میان وعده‌های سالم می‌توانید خوراکی‌های سالم را با خود به محل کار یا بیرون ببرید.

چگونه وزن خود را در دوران بارداری مدیریت کنیم؟

انتظار داریم در دوران بارداری مقداری وزن اضافه کنیم. اما با گرسنگی مداوم کنترل افزایش وزن می‌تواند چالش برانگیز باشد. این نکات به ما کمک کرد علیرغم گرسنگی بارداری وزن سالمی داشته باشیم:

بارداری را با وزن مناسب شروع کنید

اغلب اما در حد اعتدال بخورید

هیدراته بمانید به خصوص با مصرف آب

هوس‌ها را بپذیرید

نتیجه‌گیری:

بدن شما و کودک شما برای تغذیه مناسب و سالم در دوران بارداری به کالری اضافی نیاز دارند. شما نباید بابت مصرف بیشتر غذا احساس گناه کنید. اکنون کالری بیشتری می‌سوزانید. شما به آن غذای اضافی برای حفظ حرکت و رشد کودکتان نیاز دارید.

منبع:

momlovesbest.com

 

منبع : چگونه با گرسنگی مداوم در دوران بارداری مقابله کنیم؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16181 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11487 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2520 بازدید