2109
چگونه با بی‌خوابی دوران بارداری مقابله کنیم؟

چگونه با بی‌خوابی دوران بارداری مقابله کنیم؟

1402/03/01 بازدید9979

چگونه با بی‌خوابی دوران بارداری مقابله کنیم؟

اگر در دوران بارداری مشکل خواب دارید تنها نیستید. تحقیقات نشان می‌دهد که بین 20 تا 60 درصد از زنان باردار در دوره‌ای از بارداری خود بی‌خوابی را تجربه می‌کنند. بی‌خوابی به اشکال مختلف ظاهر می‌شود. زمانی که می‌خواهید به رختخواب بروید یا نیمه‌شب از خواب بیدار شوید ممکن است در به خواب رفتن دچار مشکل شوید. بین ناراحتی‌های جسمی مختلف بارداری و نگرانی از آوردن فرزند به دنیا ممکن است چیزهای زیادی برای بیدار نگه داشتن شما در شب وجود داشته باشد. مصرف دارو برای کمک به خواب در دوران بارداری می‌تواند خطرناک باشد به خصوص در سه ماهه اول.
 

چندین کار طبیعی‌ای که می‌توانید برای مبارزه با بی‌خوابی در بارداری انجام دهید:

  • خواب‌آلود به رختخواب بروید:

گاهی اوقات مسئله این است که شما به رختخواب می‌روید و نمی‌توانید بخوابید زیرا از نظر جسمی یا ذهنی برای خواب آماده نیستید. با ورود به رختخواب خود تنها زمانی که واقعاً آماده خواب هستید می‌توانید خوابی راحت داشته باشید.

  • یک میان وعده خواب‌آور را امتحان کنید:

برخی از زنان متوجه می‌شوند که یک میان وعده قبل از خواب می‌تواند به آن‌ها کمک کند به خواب بروند. اما زیاده روی نکنید زیرا بارداری احتمال سوزش سر دل بعد از غذا را افزایش می‌دهد که می‌تواند شما را بیدار نگه دارد. برخی از میان وعده‌های خواب‌آور برای شما آورده شده است:

بادام یا بادام هندی دارای منیزیم هستند که ممکن است به شما در خواب کمک کند

موز منبع خوبی از ملاتونین و پتاسیم است که می‌تواند باعث خواب آلودگی شود

پنیر دارای تریپتوفان است که باعث افزایش تولید ملاتونین در بدن می‌شود

گیلاس ترش سرشار از آنتی اکسیدان آنتوسیانین است که ممکن است درد و درد را کاهش دهد و به تسکین بی‌خوابی کمک کند
راهکار تنظیم خواب در بارداری

  • دوش آبگرم بگیرید:

حمام یا دوش گرفتن نه تنها می‌تواند شما را آرام کند و دردهای همراه با بارداری را تسکین دهد بلکه می‌تواند به شما در آماده شدن برای خواب نیز کمک کند. اگر بدن درد بارداری یا گرفتگی عضلات پا در خواب شما اختلال ایجاد می‌کند یک حمام گرم نمک اپسوم می‌تواند به کاهش درد و شل شدن عضلات کمک کند.

  • کتاب بخوانید:

کتاب‌ها می‌توانند قبل از خواب خواندن سرگرم‌کننده باشند اما شما باید از خواندن کتاب‌های بارداری خودداری کنید زیرا ممکن است نگرانی‌های بیشتری را برانگیزد. با دادن فرصتی برای نخواندن کتاب می‌توانید خود را برای خواب آماده کنید.

  • از رختخواب بلند شوید:

یک محدودیت زمانی مانند 30 دقیقه برای ماندن در رختخواب و تلاش برای خوابیدن تعیین کنید. سپس از رختخواب بلند شوید و کار دیگری انجام دهید، حتی اگر فقط مکان را تغییر دهید. ممکن است متوجه شوید که می‌توانید در نیمه‌های شب بسیار سازنده باشید. این می‌تواند زمان بسیار خوبی برای لانه‌سازی و آماده کردن خانه برای کودک باشد.

نتیجه‌گیری:

بیشتر زنان سعی می‌کنند از مصرف داروهای بی‌خوابی در دوران بارداری خودداری کنند، با این حال گزینه‌های تجویزی و غیرنسخه‌ای با خطر کمتری وجود دارد. اگر بی‌خوابی شما در توانایی شما برای عملکرد در طول روز اختلال ایجاد می‌کند با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای بالقوه داروهای مختلف بی‌خوابی صحبت کنید.

منبع:

verywellfamily.com

 

منبع : چگونه با بی‌خوابی دوران بارداری مقابله کنیم؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8700 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6282 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15101 بازدید