2109
5 ترفند تمیزکردن شیرآلات و برق انداختن آن‌ها

5 ترفند تمیزکردن شیرآلات و برق انداختن آن‌ها

1401/12/27 بازدید3184

از جمله چیزهایی که ممکن است در هنگام تمیزکاری خانه، برایمان چالش‌برانگیز باشد، تمیزکردن شیرآلات است. تمیزکردن رسوب و حتی زنگ‌زدگی شیرها می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد و در نهایت هم اصلاً نتیجه دلخواهمان را برایمان به ارمغان نیاورد. به همین دلیل است که افراد بسیاری به دنبال راهکارها و نکات مؤثر برای تمیزکردن شیرآلات منزل خود هستند.

در این مقاله می‌خواهیم 5 ترفند طلایی برای تمیزکردن شیرآلات به شما آموزش دهیم. این ترفندها بسیار ساده هستند و هرکسی می‌تواند به‌راحتی آن‌ها در منزل انجام دهد؛ چنان ساده که بعدش از خودتان خواهید پرسید چرا به ذهن خودمان نرسیده بود؟! با ما همراه باشید تا این ترفندها را در کنار هم یاد بگیریم.

 

 

 

1. استفاده از مایع ظرف‌شویی

اولین و ساده‌ترین راهکاری که می‌توانید از آن برای تمیزکردن و برق‌ انداختن شیر‌های سرویس بهداشتی و آشپزخانه به کار ببرید، استفاده از ترکیب مایع ظرف‌شویی و آب ولرم است. از این روش می‌توانید برای ازبین‌بردن لک‌ها و جرم روی شیرآلات استفاده کنید. این روش بسیار ساده است، اما رسیدن به نتیجه دلخواه به کمک آن، ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

در این روش، تنها کافی است نیم لیتر آب گرم (ترجیحاً جوشیده) را با 2 قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی مخلوط کنید و خوب به هم بزنید. سپس اسفنج یا اسکاچ خود را در آن فروبرده و روی سطوح موردنظر بکشید. سپس باید شیرها را با آب سرد، آبکشی کنید. این مرحله را می‌توانید تا 2 بار دیگر نیز تکرار کنید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. در نهایت نیز تمام شیرآلات را با دستمال پارچه‌ای، به‌خوبی خشک کنید.

 

2. استفاده از سرکه

دومین روشی که می‌توانید از آن برای تمیزکردن شیرآلات استفاده کنید، استفاده از سرکه است. استفاده از سرکه هیچ آسیبی به شیرهای شما وارد نخواهد کرد؛ زیرا میزان اسیدیته آن، کاملاً مناسب است. در این روش، باید حواستان باشد که قبل از استفاده، سرکه را با نسبت نصف‌به‌نصف، یا 60 به 40 با آب مخلوط کنید.

بعد از ترکیب با آب، محلول به‌دست‌آمده را داخل یک قوطی اسپری ریخته و روی سطوح موردنظر خود اسپری نمایید. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا جرم‌ها به‌خوبی در سرکه حل شوند. حال می‌توانید به کمک یک دستمال مرطوب، آثار سرکه را از روی شیرآلات پاک کنید. در نهایت نیز می‌توانید با دستمال خشک، لک‌های باقی‌مانده را خشک کنید.

 

3. استفاده از جوش‌شیرین

استفاده از جوش شیرین یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای تمیزکردن شیرآلات و برق انداختن آن‌ها به‌حساب می‌آید. با استفاده از این روش، می‌توانید شیرهای آشپزخانه و سرویس بهداشتی را درست مانند روز اولشان کنید. برای به‌کارگیری این روش، شما باید طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

ابتدا باید 2 قاشق غذاخوری آب گرم را داخل یک ظرف مناسب بریزید. سپس 14 پیمانه جوش شیرین به آن اضافه کنید. باید جوش شیرین و آب را ترکیب کنید تا یک خمیر نسبتا نرم به دست آورید. بعد از آن، باید خمیر را روی شیرآلات مورد نظر خود بمالید. حدود 10 دقیقه باید صبر کنید و سپس شیرها را آبکشی نمایید. در نهایت نیز لازم است که تمام سطوح را خشک کنید.

 

 

4. استفاده از لیمو

اگر در خانه لیموترش تازه دارید، می‌توانید این روش را به‌راحتی انجام دهید و از نتایج آن شگفت‌زده شوید. این روش نیز بسیار ساده و استفاده از آن نیز بسیار مؤثر است. استفاده از لیمو ترش از بهترین روش‌ها برای نو کردن شیرآلات خانه به‌حساب می‌آید. برای اینکه این روش را اجرا کنید، به یک یا دو عدد لیموترش نیاز خواهید داشت.

لازم است که لیموها را از وسط نصف کنید؛ سپس آن‌ها را روی شیرهای موردنظر خود بمالید. تمامی قسمت‌های شیر و حتی روشویی را به لیموترش آغشته کنید. حدود 20 دقیقه صبر کنید تا لیمو تمام رسوب و لکه‌ها را از بین ببرد. در نهایت، شیرآلات را آبکشی کرده و با یک دستمال خشک، همه را تمیز کنید. این کار باعث می‌شود تا از ایجاد لکه‌های جدید، جلوگیری شود.

 

5. استفاده از شیرآلات ضدزنگ و ضد رسوب

اگر دوست دارید که یک راه‌حل اساسی و ریشه‌ای برای رفع رسوب و لک‌های شیرآلات به شما معرفی کنیم، این بخش را بادقت مطالعه کنید. خرید محصولات ضدزنگ و ضد رسوب، بهترین راهکاری است که می‌تواند شما را از تمام راهکارهای نام‌برده تا به اینجای کار، بی‌نیاز کند. برندهای بسیاری در ایران وجود دارند که محصولاتی با این ویژگی‌ها تولید می‌کنند و از جمله آن‌ها، می‌تواند به برندهای شودر یا شیرآلات گلپایگان اشاره کرد.

این دو برند، از مطرح‌ترین برندهای ایرانی هستند که محصولاتشان را شاید بتوانید در هر خانه ایرانی پیدا کنید. شیرآلات گلپایگان از جمله قدیمی‌ترین برندهای ایرانی در این زمینه به شمار می‌رود و باکیفیت‌ترین محصولات داخلی را تولید می‌کند. برند شودر نیز از مطرح‌ترین برندها است که به طراحی‌ شیک و بی‌مانند محصولاتش معروف است.

 

 

خرید شیرآلات باکیفیت از دکتر تامین

اگر قصد خرید شیرآلات یا نو کردن آن‌ها را برای سال جدید دارید؛ اگر نمی‌دانید بهترین محصولات را از کدام برند و از کدام فروشگاه خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما، فروشگاه آنلاین دکتر تامین است. این فروشگاه، از جمله معتبرترین مراجع ایران برای خرید انواع شیر و تجهیزات آشپزخانه به شمار می‌رود.

دکتر تامین، یک فروشگاه آنلاین در زمینه مصالح ساختمانی است. همه مصالح و ابزارآلاتی که برای تجهیز و ساخت یک بنا به آن نیاز داشته باشید، می‌توانید از مجموعه دکتر تامین تهیه کنید. ارائه محصولات از بهترین برندهای ایرانی مثل شیرآلات گلپایگان  یا شودر بخشی از تنوع محصول در این سایت است. برای ارتباط با کارشناسان دکتر تامین، می‌توانید از آدرس اینترنتی «www.drtamin.com» اقدام و روند خرید را آغاز نمایید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید