2109
راهنمای انتخاب بهترین دهان شویه برای کودکان

راهنمای انتخاب بهترین دهان شویه برای کودکان

1401/12/20 بازدید512

همان‌طور که برخی خوراکی‌ها برای بزرگسالان مناسب است و برخی برای کودکان، محصولات مراقبت از دهان و دندان نیز رده سنی متفاوتی دارند و برای کودکان و بزرگسالان به صورت جداگانه ساخته می‌شوند. خمیر دندان و دهان شویه‌های مناسب کودکان معمولاً دارای طعم و طراحی مناسب برای کودکان هستند که مراقبت از دهان، دندان و لثه را به امری سرگرم کننده برای آنها تبدیل کنند. با اینکه برخی دهان شویه‌ها برای کودکان در سنین پایین ساخته شده‌اند، اما معمولا دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند که اجازه دهید فرزندتان به سن مناسب برای استفاده از این محصولات برسند.

چه زمانی برای استفاده از دهان شویه برای کودکان مناسب است؟

به طور معمول، دهان شویه برای کودکان زیر شش سال توصیه نمی‌شود. دلیل آن این است که برخی از انواع دهان شویهها برای کودکان حاوی فلوراید هستند و اگرچه فلوراید در پیشگیری از پوسیدگی دندان بسیار مفید است و می‌تواند پوسیدگی را تا 60 درصد کاهش دهد، اما استفاده زودتر از موعد از این عنصر می‌تواند باعث فلوئوروزیس شود.

فلوئوروزیس، زمانی رخ می‌دهد که دندان‌های کودک هنوز در حال شکل‌گیری هستند. این عارضه باعث تغییراتی در رنگ و بافت دندان‌ها می‌شود و ممکن است لکه‌های سفید یا قهوه‌ای روی دندان کودکان ایجاد کند، یا سطح دندان‌ها را ناهموار کند. خوشبختانه، فلوئوروزیس تنها یک مشکل در مورد ظاهر و زیبایی دندان‌ها است و به سلامت دندان‌ها ارتباطی ندارد که با عدم استفاده از دهان شویه در سن پایین و نخوردن خمیر دندان حاوی فلوراید، می‌توان از آن جلوگیری کرد.

به خاطر داشته باشید که حتی زمانی که دندان‌های کودک شما برای استفاده از دهان شویه آماده است، ممکن است کودک شما برای این کار آماده نباشد. دهان شویه درست مانند خمیر دندان بعد از استفاده باید از دهان خارج شود، اما این کار ممکن است برای کودکان خردسال دشوار باشد چرا که به قورت دادن مایعات عادت دارند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید کودکتان را آزمایش کنید و ببینید آیا او آماده استفاده از دهان شویه است یا خیر، این است که از او بخواهید یک جرعه آب بنوشد، آن را در دهانش بچرخاند و سپس خارج کند. اگر کودکتان می‌تواند این کار را با آب انجام دهد، به احتمال زیاد می‌تواند با دهان شویه نیز انجام دهد.

فواید دهان شویه برای کودکان

دهان شویه به منظور افزایش کارایی نخ دندان و مسواک زدن روزانه، کاربرد دارد. حتی این مزیت را داد تا بوی بد دهان کودکان را از بین ببرد. دهان شویه‌هایی که حاوی فلوراید هستند، مزیت بیشتری دارند و می‌توانند از احتمال پوسیدگی دندان در کودکان بالای شش سال جلوگیری کنند. اگر کودک شما اورتودنسی دارد، دهان شویه می‌تواند تکه‌های غذای باقی مانده لابه‌لای دندان او را خارج کند و تا زمانی که اورتودنسی روی دندان کودکتان است، به او در تمیز نگه داشتن دندان‌ها کمک کند. استفاده از دهان شویه همچنین می‌تواند برای کودکانی که هنوز مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن را یاد نگرفته‌اند، مفید باشد و به آنها اجازه می‌دهد مناطقی را که دسترسی به آنها سخت است تمیز کنند.

بیشتر بخوانید: خمیر دندان کودکان چه ویژگی باید داشته باشد؟

بهترین نوع دهان شویه برای کودکان چیست؟

در زمان انتخاب و خرید بهترین دهان شویه برای کودکان، ابتدا و قبل از هر چیزی باید به دنبال تاییده سازمان‌های بهداشتی باشید. این بدان معنی است که محصول مورد نظر دارای پشتوانه علمی است، توسط کارشناسان مستقل ارزیابی شده و ایمن و موثر است. به طور کلی، توصیه می‌کنیم از استفاده از محصولات دندان‌پزشکی که هیچ مهر تاییدی ندارند یا از مارک‌های ناآشنا هستند، خودداری کنید. اغلب این محصولات کیفیت و استانداردهای لازم را ندارند یا حاوی موادی هستند که در دستورالعمل‌های بهداشت جهانی، ممنوع هستند. علاوه بر این، دهان شویهی بدون الکل را انتخاب کنید، زیرا دهان شویه حاوی الکل می‌تواند دهان را خشک کند.

توصیه ما برای کودکان بالای ۶ سال، استفاده از دهان شویه‌هایی است که فلوراید دارند تا از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کنند. با اینکه در تمام دهان شویه‌های بازار، طعم نعناع رایج‌ترین طعم است، اما بچه‌ها همیشه به دنبال طعم‌های جدید و هیجان انگیز هستند و طعم‌هایی مانند آدامسی، توت‌فرنگی، انگور، خربزه و غیره می‌توانند آنها را برای استفاده از این محصول ترغیب کنند.

با توجه به مواردی که در بالا عنوان کردیم، بهترین دهان شویه بازار برای استفاده کودکان را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید با خیال راحت از آن برای کودک خود خریداری کنید.

دهان شویه های میسویک

این روزها برندهای بسیاری در زمینه تولید محصولات مراقبت از دهان و دندان فعالیت می‌کنند که برخی از آنها به عنوان بهترین‌ها شناخته می‌شوند. برند میسویک، این روزها گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده است و محصولاتی را روانه بازار کرده که هر کدام به محبوب‌ترین‌ها تبدیل شده‌اند.

یکی از این محصولات، دهان شویه های میسویک است که برای کاربردها و نیازهای مختلف طراحی شده‌اند و به همین خاطر، افراد با گزینه‌های بسیار متنوعی در زمان خرید مواجه هستند. در میان دهان شویه‌های میسویک، دهان شویه مناسب کودکان نیز وجود دارد که می‌توانید آنها را برای کودک خود خریداری کنید. این دهان شویه‌ها عبارت‌اند از:

  • دهان شویه کودک میسویک برای پسران: دهان شویه کودک میسویک برای پسران روند پوسیدگی را کنترل می‌کند و می‌تواند از دندان‌های شیری کودکان محافظت کند. این محصول فاقد الکل است و استفاده از آن برای کودکان راحت‌تر می‌شود و به دهان و دندان‌های کودکان طراوت می‌بخشد. طعم و مزه‌ی این دهان شویه نیز بسیار هیجان انگیز است و علاقه کودکان به استفاده از این محصول را  افزایش می‌دهد. این دهان شویه با استفاده از کلسیم و پروتئین شیر، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز دندان‌های کودک را تامین می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دهان شویه می‌توان به خاصیت ضد باکتریایی، ضد پلاک، سفیدکنندگی، تقویت مینا دندان و همچنین محافظت از دندان‌ها در برابر پوسیدگی اشاره کرد.
  • دهان شویه میسویک طرح دخترانه: دهان شویه میسویک طرح دخترانه نیز درست مانند مدل پسرانه این دهان شویه، ساخته و طراحی شده است. این دهان شویه می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای طراوت بخشیدن به دهان و دندان‌های کودکان باشد و همچنین به آنها کمک کند تا غذاهای مانده میان دندان‌ها را از دهان خارج تا از پوسیده شدن دندان‌ها جلوگیری کنند. این دهان شویه نیز فاقد الکل است و موجب سوزش دهان در زمان استفاده نمی‌شود. دهان شویه میسویک مدل دخترانه، خاصیت سفیدکنندگی، ضد باکتریایی و ضد پلاک دارد. در نهایت باید گفت که این دهان شویه حاوی کلسیم و پروتئین شیر است که املاح و ویتامین‌های مورد نیاز دندان‌های کودک را تامین می‌کند و در واقع از دندان‌های شیری و مینای دندان محافظت می‌کند.

کودکان باید حداقل یک بار در روز از دهان شویه استفاده کنند. در حالت ایده‌آل، دهان شویه باید بعد از نخ دندان کشیدن و یا مسواک زدن استفاده شود، زیرا این محصول می‌تواند ذرات غذایی را که در حین مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن به طور کامل حذف نشده‌اند، از بین ببرد.

منبع: لوکس ایرانا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
9020 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6514 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15145 بازدید