2109
آیا پسته باعث افزایش قند خون می‌شود؟

آیا پسته باعث افزایش قند خون می‌شود؟

1401/12/20 بازدید634

چاقی، دیابت و فشار خون بالا یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی است که با سبک زندگی کم تحرک مدرن و عادات غذایی بد مرتبط است. بیش از 28.1 میلیارد نفر در سراسر جهان از کلسترول بالا رنج می‌برند، بیش از یک میلیارد نفر چاق یا اضافه وزن دارند و حدود 422 میلیون نفر قربانی دیابت هستند. بنابراین برای داشتن یک زندگی سالم انجام فعالیت بدنی روزانه بسیار مهم است. اگرچه ورزش برای تناسب اندام بسیار مهم است اما رعایت مصرف مواد غذایی که در طول روز می‌خورید و اطمینان از اینکه از غذا‌های فوق‌العاده استفاده می‌کنید می‌تواند برای جلوگیری از شرایط بهداشتی فوق‌العاده مفید باشد.
مصرف منظم پسته همراه با ورزش می‌تواند به کنترل چاقی، دیابت و فشار خون تا حد زیادی کمک کند. پسته منبعی از پروتئین، فیبر، چربی سالم و انواع مختلف آنتی اکسیدان است. از آنجایی که پسته سرشار از مواد مغذی می‌باشد می‌تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما برای کاهش وزن و سلامت قلب باشد.
خوردن پسته ممکن است به کلسترول و به بهبود فشار خون کمک کند و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. علیرغم اینکه کربوهیدرات بالایی دارد مصرف آن‌ها باعث افزایش سطح قند خون نمی‌شود. در واقع مطالعات نشان داده‌اند که مصرف پسته می‌تواند سطح قند خون سالم را افزایش دهد. بنابراین با افزودن پسته به رژیم غذایی خود می‌توانید سطح قند خون خود را در مدت طولانی مدیریت کنید. با این حال همیشه به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد هر چیزی درست نیست. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در مورد تعداد پسته روزانه با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع:

www.news18.com

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید