2109
یوگا چه فوایدی برای بدن دارد؟

یوگا چه فوایدی برای بدن دارد؟

1401/12/18 بازدید4564

یوگا یک علم باستانی است که تقریباً به 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد. در حالی که ممکن است آغاز آن توسط یک جست و جوی ساده آغاز شده باشد اما امروزه بیشتر ما به دلیل مزایای فیزیکی و فیزیولوژیکی به سراغ این ورزش می‌رویم. بنابراین اجازه دهید درک کنیم که تمرین روزانه یوگا چگونه بر بدن ما تاثیر می‌گذارد.

 انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد:

انعطاف‌پذیری یوگا زمانی که با الگوی تنفس ریتمیک همراه می‌شوند بر عضلات عمیق بدن شما تاثیر می‌گذارند. گفته می‌شود که با ادامه تمرین ممکن است عضلات و بافت‌های همبند اطراف استخوان‌ها و مفاصل شل شوند. مطالعات نشان می‌دهد که به همین دلیل است که تمرین یوگا برای کاهش وزن با کاهش درد و درد همراه است.

 باعث ایجاد قدرت می‌شود:

یوگا به ساخت توده عضلانی، حفظ قدرت عضلانی و تقویت کل بدن شما کمک می‌کند. در طول انجام یوگا مفاصل در دامنه حرکتی کامل خود قرار می‌گیرند بنابراین خطر آسیب کاهش می‌یابد. استقامت عضلانی به ویژه با نگه داشتن یک حالت برای مدت طولانی افزایش می‌یابد. شما برای بلند کردن وزن بدن خود تمرین می‌کنید و مدیریت وزن بدن شما به مهارت، زمان و اراده بیشتری نیاز دارد.

 از ستون فقرات محافظت می‌کند:

کشش و تقویت عضلات پشت و اندام تحتانی از طریق وضعیت‌های فیزیکی به مدیریت کمردرد کمک می‌کند. یوگا همچنین استرس شما را از طریق مدیتیشن و تمرینات تنفسی کاهش می‌دهد و به کاهش کلی کمردرد و علائم مرتبط کمک می‌کند. برای اینکه ستون فقرات در شرایط بهینه باقی بماند تحرک مفاصل بسیار مهم است. حرکات چرخشی به بازیابی دامنه حرکتی طبیعی ستون فقرات کمک می‌کند و گردش خون را در نواحی اطراف ستون فقرات تحریک می‌کند.

 وضعیت بدن را اصلاح می‌کند:

بیشتر وضعیت‌های بد بدن نتیجه یک سبک زندگی بی‌تحرک است. اگر روزی چندین بار به سمت جلو خم شده‌اید ممکن است ستون فقرات، گردن و‌شانه‌های شما را نادرست کند. تصحیح وضعیت بدن بسیار مهم است زیرا بدن ما به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند به آرامی عمل کند. وضعیت نامناسب نیز منجر به فشار بی‌مورد روی مفاصل می‌شود و در نتیجه آن‌ها را مستعد آسیب می‌کند.  

 جریان خون را تحریک می‌کند:

درست است که وضعیت‌های معکوس با آرام کردن سیستم عصبی سمپاتیک جریان خون را به سمت مغز افزایش می‌دهند اما اعمالی مانند چرخش، خم شدن، کشش و وارونه کردن نیز به فشرده‌سازی و از بین بردن فشار رگ‌های بدن کمک می‌کند تا گردش خون بهبود یابد. خون تازه و اکسیژن دار به اندام‌های حیاتی می‌رسد که منجر به عملکرد مطلوب آن‌ها می‌شود. گردش خون بهتر در نهایت منجر به عملکرد شناختی بیشتر،  سطوح انرژی بالاتر و پوست سالم‌تر می‌شود.

 عملکرد ریه را بهبود می‌بخشد:

یوگا بهبود قابل توجهی را در بیماران مبتلا به آسم و سایر بیماری‌های تنفسی نشان داده است. تمرینات یوگا ممکن است عملکرد ریه را بهبود بخشد و از عوارض شدید قلبی تنفسی در آینده جلوگیری کند.

 

منبع:

fitpage.in

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8879 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6428 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15123 بازدید