2109
بهترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟

1401/12/09 بازدید725

سفر به دبی در هر زمان از سال، سفری خاطرهانگیز خواهد بود. فرقی نمیکند سفر شما به این شهر همسایه جنوبی کشورمان در تابستان گرم باشد یا زمستان سرد، دبی برای مسافران خود در چهار فصل سال میزبان فوقالعادهای است. اگر به دنبال زمان دقیق و مناسب برای سفر به دبی هستید، خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

 

راهنمای سفر به دبی

دبی از شهرهایی است که طی نیم قرن گذشته پیشرفتهای بسیار چشمگیری داشته، هم به لحاظ توسعه شهری و هم تکنولوژیهای مدرن در شهرسازی. دور از انتظار نیست که سرمایهگذاریهای کلان صورت گرفته در این شهر ایالات متحده عربی، گردشگری آن را نیز متحول کرده و موجب ورود تعداد زیاد گردشگر از اقصی نقاط دنیا حتی پیشرفتهترین کشورهای اروپایی به آن شده است.

حال سالهاست دبی در لیست محبوبترین شهرهای توریستی دنیا قرار گرفته و برای هر کسی از پیر و جوان، زن و مرد با هر فرهنگ و ملیتی، سفر به دبی جذابیت خود را دارد. گردشگران ایرانی نیز به دلیل نزدیکی جغرافیایی دبی و هزینههای مقرون به صرفه سفر به دبی، آن را در لیست اولویتهای سفر خارجی خود قرار میدهند. حال بیایید نگاهی به گوشهای از جذابیتهای بیشمار دبی بیندازیم.

مراکز خرید لوکس

یکی از اصلیترین اهداف سفر به دبی برای گردشگران، خرید از مراکز خرید آن است. فرقی نمیکند که عاشق پرسه زدن در بازارهای سنتی باشید یا مال و مراکز خرید مدرن را برای خرید ترجیح بدهید، دبی همه گزینهها را پیش روی شما قرار میدهد.

دبی مال با داشتن فروشگاههای مختلف، آکواریوم، سینما، اسکیت روی یخ، شبیه ساز پرواز و ... یکی از معروفترین مراکز خرید دبی است. مرکز خرید مرکاتو هم گزینه دیگری است که میتوانید تجربه خرید و استفاده از امکانات تفریحی را در ساختمانی با معماری ایتالیایی کسب کنید. اوت لت مال دبی و مرکز خرید جمیرا نیز از دیگر مراکز خرید معروف دبی هستند. بازار مرشد، بازار مدینه جمیرا، بازار البحار، بازار ادویه و بازار طلای دبی هم برای دوستداران بازارهای سنتی جذاب است.

تفریحات متنوع

یکی از جذابترین جنبههای سفر به دبی، استفاده از تفریحات متنوع آن است، چه تفریحات آبی باشد و چه تفریحات خلاقانه و جدید که شاید هیچ جای دیگر آن را تجربه نکنید. از لذت بردن از سواحل زیبای شهر و گشت و گذار در محلههای قدیمی با خانههای کاهگلی، مانند محله بستکیه گرفته تا تجربه اسکی در پیست اسکی دبی، لذت بردن از آب بازی در پارکهای آبی دبی، تفریح در شهربازی و پارکهای موضوعی، بازدید از لگو لند، آکواریوم و سالن اپرا و بسیاری جاذبههای دیگر، سفر به دبی را خاطرهانگیز میسازد.

رستوران‌ها با غذاهای بین‌المللی

عاشقان غذا و مزه کردن طعمهای جدید، از سفر به دبی لذت دو چندانی میبرند، زیرا این شهر پر از رستورانهایی با غذاهای متنوع است که در آنها میتوانید غذای ملل را تجربه کنید. از رستوران در فراز آسمان گرفته تا رستورانهای ساحلی، در هر نقطه از شهر میتوانید انواع غذاهای ایتالیایی، فرانسوی، عربی، هندی و ... را تجربه کنید.

چه زمانی به دبی سفر کنیم؟

زمان سفر به دبی بستگی زیادی به هدف شما از سفر دارد. کسانی که تنها به قصد خرید به دبی سفر میکنند، باید زمان فستیوال های دبی را برای سفر انتخاب کنند. کسانی که میخواهند از سواحل آفتابی لذت ببرند، بهتر است فصول سرد و پربارش را انتخاب نکنند و برای کسانی که به دنبال سفر ارزان به دبی هستند، فصل کم سفر دبی بهترین زمان است. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین زمان سفر به دبی را با توجه به هدف موردنظرتان بشناسید.

مهمترین چیزی که پیش از سفر خود باید بدانید، این است که آب و هوای دبی چگونه است. دبی آب و هوای گرم و خشک دارد و در اکثر روزهای سال، هوای آن گرم و افتابی است. هوای گرم بیابانی در کنار دریا، سبب شده تا در فصول گرم سال، هوا به شدت گرم و شرجی باشد. این وضعیت، برای بسیاری از گردشگرانی که با گرما میانه خوبی ندارند، اصلا خوشایند نیست.

ماههای دی و بهمن زمانهایی است که آب و هوای معتدلی در دبی حکمفرماست. از دی تا فروردین میتوان انتظار بارش در دبی داشت، اما این بارشها کوتاه مدت هستند.

فصل پر سفر دبی از آبان تا فروردین به خصوص در زمان جشن کریسمس و سال نو میلادی است. در این ایام هم آب و هوای دبی بسیار مطبوع است و هم جشنوارهها و مراسمهای مختلفی برگزار میشود که سفر به دبی را خاطرهانگیز میسازد، به همین سبب است که سفر به دبی در این ایام هزینه بالایی دارد.

همانطور که گفتیم، تابستانهای دبی برای بسیاری افراد به دلیل هوای گرم و شرجی، خوشایند نیست، از این رو تابستان فصل کم سفر دبی محسوب میشود. در این زمان از صفهای شلوغ برای جاذبههای گردشگری خبری نیست و شهر بسیار خلوت است، از طرفی بسیاری هتلهای دبی در این ایام تخفیفهای فوقالعادهای دارند و میتوان گفت ارزان ترین فصل سفر به دبی است.

اگر میخواهید بدانید بهترین زمان خرید در دبی چه زمانی است، بهتر است زمان فستیوال های دبی را بشناسید. بیشتر فستیوال های دبی به خصوص جشنواره خرید دبی در نیمه دوم سال برگزار میشود. البته جشنواره سورپرایز تابستانی دبی را نباید از قلم انداخت که 11 تا 18 مرداد ماه برگزار میشود. در این جشنواره علاوه بر خرید، میتوانید از تماشای نمایشهای سرگرمکننده، کنسرتها، تفریح و بازی نیز لذت ببرید.

حال که با جاذبههای دبی آشنا شدید و متوجه شدید که بهترین زمان سفر به دبی چه وقت است ، بد نیست با راه های سفر به دبی نیز آشنا شوید. همانطور که میدانید، سادهترین و بهترین نوع سفر به دبی، سفر هوایی است. تنها با خرید بلیط هواپیما دبی میتوانید در مدت زمانی کوتاه خود را به دبی برسانید. سفر دریایی به دبی گزینه دیگری است که مسافران خود را به بندر لنگه میرسانند و از آنجا با کشتی به دبی میروند. این سفر پنج ساعت طول میکشد. لازم به ذکر است که سفر با تور دبی گزینه ایدهآل برای کسانی است که میخواهند بلیط و هتل دبی را همزمان و با قیمت مناسب تهیه کنند و از خدمات تور بهره مند شوند.

چگونه ارزان به دبی سفر کنیم؟

اگر به دنبال سفر ارزان به دبی هستید، مرداد بهترین ماه سفر به دبی از نظر هزینه است. علاوه بر زمان، باید در نظر داشته باشید که برای سفر ارزان به دبی، بلیط هواپیما و هتل خود را از مراجع معتبر و ارزان خریداری کنید. فلای تودی با سالها تجربه در این زمینه و پوشش صد در صدی ایرلاینهای معتبر و رزرو هتل های دبی، بهترین قیمت بلیط و هتل دبی را در اختیار شما قرار میدهد. تنها کافی است به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید و پس از مشخص کردن تاریخ سفر خود، گزینههای متعدد برای بلیط و هتل را بررسی کنید. با مقایسه قیمتها و استفاده از ابزارهایی که توسط فلای تودی در اختیارتان قرار میگیرد، قادر خواهید بود ارزانترین گزینهها را انتخاب و خریداری کنید. فلای تودی همراه شماست تا سفری ارزان و بیدغدغه را به دبی، عروس خاورمیانه تجربه کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6061 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15077 بازدید