2109
چگونه از اسید سیتریک برای تمیزکاری استفاده کنیم؟

چگونه از اسید سیتریک برای تمیزکاری استفاده کنیم؟

1401/12/11 بازدید339

در حالی که لیمو بوی بسیار خوبی دارد و اغلب برای تمیز کردن سطوح مختلف در اطراف خانه توصیه می‌شود اما ماده تمیز‌کننده "جادویی" در لیمو اسید سیتریک است. اسید سیتریک به جدا کردن لکه‌ها کمک می‌کند تا بتوان آن‌ها را پاک کرد، یک عمل سفید‌کننده ملایم ایجاد می‌کند و به عنوان یک باکتری‌کش و قارچ‌کش عمل می‌کند. اسید سیتریک برای تهیه ترشی و کنسرو کردن غذا‌ها، ضدعفونی میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده می‌شود.

هر چند وقت یکبار از اسید سیتریک استفاده کنیم؟

محلول‌های اسید سیتریک را می‌توان به دفعات مورد نیاز بر روی هر یک از سطوح موجود استفاده کرد. به طور طبیعی در غذا یافت می‌شود و به راحتی در آب قابل تجزیه زیستی است. از آنجایی که به صورت پودر فروخته می‌شود تنفس گرد و غبار اسید سیتریک می‌تواند باعث تحریک بینی و گلو شود. همچنین می‌تواند محرک چشم و پوست باشد. هنگام کار با اسید سیتریک از پوست و چشم محافظت کنید. آنچه شما نیاز دارید شامل:

  • پیمانه و قاشق
  • بطری اسپری
  • دستکش و عینک محافظ
  • اسفنج
  • پارچه‌های میکروفایبر
  • پودر اسید سیتریک
  • آب

 پودر اسید سیتریک را با آب مخلوط کنید:

به ازای هر یک فنجان آب داغ یک قاشق غذاخوری پودر اسید سیتریک را به یک بطری اسپری اضافه کنید. خوب تکان دهید تا مخلوط شوند.

 بر روی بطری برچسب بزنید:

همیشه یک برچسب برروی بطری بچسبانید و بنویسید که در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

محلول اسید سیتریک چه کارایی دارد؟

 تمیز کردن سطوح آشپزخانه:

سینک ظرفشویی و گاز را با محلول اسید سیتریک به آرامی اسپری کنید. برای از بین بردن لکه‌ها با یک اسفنج یا پارچه میکروفیبر سطح را پاک و ضد عفونی کنید.

 خوشبو کردن مایکروویو:

دو فنجان آب و دو قاشق غذاخوری پودر اسید سیتریک را در یک ظرف بریزید و مخلوط کنید. ظرف را در مایکروویو گذاشته و حرارت دهید تا محلول به جوش آید و مایکروویو پر از بخار شود. اجازه دهید بخار برای حدود پنج دقیقه بماند و سپس ظرف را بردارید و با یک اسفنج یا پارچه نرم مایکروویو را پاک کنید.

 پاک کردن پنجره و شیشه:

از محلول اسید سیتریک و آب به عنوان پاک‌ کننده شیشه و پنجره استفاده کنید. با استفاده از یک پارچه میکروفیبر لکه‌ها و کثیفی‌ها را از بین ببرید.

 ضدعفونی کردن تخته‌های برش چوبی و ظروف آشپزخانه:

اسید سیتریک دارای خواص ضد باکتریایی است که به کشتن باکتری‌هایی که در شیار‌های کوچک تخته‌های برش و ظروف چوبی باقی می‌مانند کمک می‌کند. سطوح را با آب داغ بشویید و خوب خشک کنید.

 رسوب زدایی قابلمه‌ها و کتری‌های چای:

رسوبات معدنی آب می‌تواند قهوه ساز‌ها و کتری‌های چای را مسدود کند و نوشیدنی‌های شما طعم بدی پیدا کند. مواد معدنی را ماهیانه با پر کردن مخزن آب با یک قاشق غذاخوری اسید سیتریک به یک فنجان محلول آب پاک کنید.

 پاک کردن لکه‌ها از روی ظروف:

برخی از غذا‌ها می‌توانند روی ظروف پلاستیکی، ظروف ملامینه و حتی بشقاب‌های سرامیکی لکه بر جای بگذارند. برای از بین بردن لکه‌ها ظرفی بزرگ یا سینک ظرفشویی را با آب جوش پر کنید. به ازای هر فنجان آب یک قاشق غذاخوری پودر اسید سیتریک اضافه کنید و ظروف را سه تا چهار ساعت خیس کنید.

 پاک کردن لکه‌های کاسه توالت:

یک تا دو قاشق غذاخوری پودر اسید سیتریک را به کاسه توالت اضافه کنید و اجازه دهید محلول حداقل 15 دقیقه بماند.

 

 منبع:

www.thespruce.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها