2109
بارکیک بریتونا، میان وعده‌ای خوشمزه از شکلات واقعی

بارکیک بریتونا، میان وعده‌ای خوشمزه از شکلات واقعی

1401/12/01 بازدید258

شکلات به دلیل مزه و طعم جذاب و همچنین خواصی که دارد، مانند بهبود خلق و خو و افزایش احساس شادی، به خوراکی محبوب همگان در جهان تبدیل شده ‌است. به این معنا که هر فرد، در هر سنی و به هر بهانه‌ای، معمولا سراغ شکلات می‌رود و به‌ویژه در زمان استرس و خستگی، این خوراکی هیجان‌انگیز و لذیذ را انتخاب می‌کند.

بیشتر ما وقتی به شکلات فکر می‌کنیم، به فکر یک خوراکی‌ با طعم شیرین می‌افتیم که در مهمانی‌ها استفاده می‌شود، اما آیا می‌دانستید که این خوراکی محبوب از یک گیاه درست شده است؟

علاقه‌ی انسان به شکلات، بیش از 5000 سال پیش آغاز شد. باستان‌شناسان پی برده‌اند که استفاده از کاکائو در تمدن‌هایی مانند آزتک‌ها و مایاها آغاز شده بود و در آن زمان، از کاکائو مثل یک نوشیدنی آیینی استفاده می‌شد، به طوری که کاکائو را به عنوان غذای خدایان می‌شناختند.

این روزها برخلاف قرن‌ها پیش، دانه‌های درخت کاکائو را تخمیر و برشته می‌کنند تا عطر و طعمی خاص به آن ببخشند و مردم از هر طبقه‌ای از آن لذت ببرند.

 

چه چیزی شکلات و فرآورده‌های آن را محبوب کرده است؟

شکلات، حاوی عناصری مانند تریپتوفان است که مغز انسان از آن برای تولید سروتونین استفاده می‌کند. هورمون سروتونین، منشا احساس شادی در بدن است. معمولا احساس افسردگی در افراد به دلیل سطح پایین سروتونین در بدن آنها اتفاق می‌افتد و به همین خاطر است که به سراغ شکلات و محصولات ساخته شده از شکلات می‌روند. بنابراین، می‌توانیم این جمله را در مورد شکلات بگوییم که: «تا زمانی که شکلات وجود دارد، شادی وجود دارد.»

یکی دیگر از کارهایی که خوردن شکلات در مغز و بدن انجام می‌دهد، کمک به کاهش استرس است. آیا تا به حال برایتان پیش آمده که یک روز سخت و طولانی داشته باشید یا در یک موقعیت بسیار استرس‌زا قرار گرفته باشید و در این حالات هوس خوردن شکلات کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید بگوییم که میل به مصرف شکلات به این دلیل است که خوردن شکلات نه تنها باعث ترشح هورمون سروتونین در بدن می‌شود، بلکه دوپامین نیز آزاد می‌کند. دوپامین هورمون دیگری است که به طور طبیعی در مغز تولید می‌شود و از آن به عنوان انتقال‌دهنده‌ی عصبیِ احساس خوب یاد می‌کنند. بیشتر شکلات‌ها همچنین حاوی کافئین هستند که می‌تواند به افزایش بهره‌وری افراد کمک کند.

با توجه به تحقیقات بسیار و انواع مطالعات منتشرشده در مجلات معتبر جهان، مشخص شده است که خوردن شکلات می‌تواند متوسط طول عمر را در افراد افزایش دهد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهند که شکلات واقعی، حاوی فلاونوئیدهایی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند. همچنین، شکلات می‌تواند مقاومت بدن به انسولین را کاهش داده و خاصیت ارتجاعی رگ‌های خونی را افزایش بخشد که این امر به کاهش فشار خون کمک می‌کند. تمام این مزایا در شکلات واقعی وجود دارد که از ترکیبِ خمیر کاکائو و کره کاکائو ساخته می‌شود.

مزایای شکلات واقعی تمام‌شدنی نیست، اما با این حال، محققان هشدار می‌دهند که این خوراکی لذیذ را به ‌اندازه مناسب مصرف کنید تا بتوانید میزان کالری دریافتی بدن را کنترل کنید.

تفاوت شکلات واقعی و غیر واقعی

شاید تا به امروز چیزی درباره شکلات واقعی و غیرواقعی نشنیده باشید. اما خوب است بدانید که در ساخت انواع خوراکی، از شکلات واقعی و غیرواقعی استفاده می‌شود که کیفیت و مزه‌ای متفاوت دارند.

همان‌طور که گفتیم، شکلات واقعی از خمیر کاکائو و کره کاکائو تهیه می‌شود. در صورتی که، شکلات غیرواقعی از پودر کاکائو و روغن گیاهی (روغن هسته درخت نخل یا روغن نارگیل) ساخته می‌شود. همین تفاوت در شکلات واقعی و غیرواقعی، تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت و مزه‌ی این دو می‌گذارد.

تفاوت دیگر این دو مدل شکلات، نقطه‌ی ذوب آنها است. اگر دقت کرده باشید، برخی شکلات‌ها و محصولات ساخته‌شده با شکلات در دهان می‌ماسند. این اتفاق دقیقا به دلیل وجود شکلات غیرواقعی در این محصول است؛ زیرا شکلات غیرواقعی دیرتر از شکلات واقعی ذوب می‌شود و به اصطلاح داخل دهان می‌ماسد. در حالی که شکلات واقعی به دلیل وجود کره کاکائو در ترکیباتش، بسیار سریع و در دمای بالاتر از 27 درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود.

نکته مهم دیگر در مورد شکلات واقعی، عطر و طعم آن است، حال  آنکه برخی از محصولاتی که با شکلات غیرواقعی درست می‌شوند، بوی نامطبوعی دارند.

با تمام تفاوت‌هایی که نام بردیم و همچنین مزایایی که در مورد شکلات واقعی گفتیم، آیا باز هم خوراکی‌هایی تهیه می‌کنید که از شکلات غیرواقعی درست شده‌اند؟ اگر پاسخ شما منفی است، ادامه مقاله را بخوانید تا با یکی از خوشمزه‌ترین بارکیک‌های ساخته‌شده با شکلات واقعی آشنا شوید.

تجربه‌ی طعم واقعی شکلات در بارکیک بریتونا

بریتونا یکی از بهترین بارکیک‌ها برای داشتن عصرانه و میان وعده‌ای هیجان‌انگیز است. این بارکیک به دلیل وجود یک کیک شکلاتی باکیفیت که از داخل و بیرون با شکلات واقعی پوشیده شده، به کیک محبوب این روزها تبدیل شده است و در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد.

بارکیک بریتونا دو طعم مختلف دارد که هر دو طعم آن از یک کیک شکلاتی بسیار نرم و لطیف تشکیل شده است. داخل طعم اول کیک، مغزی شکلات وجود دارد و بیرون آن را نیز شکلات واقعی پوشانده است. طعم دیگر بارکیک بریتونا، یک کیک شکلاتی است که لایه‌ای از مارمالاد شاتوت در داخل آن و لایه‌ای از شکلات واقعی در بیرون آن وجود دارد.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بارکیک را در ادامه می‌خوانیم:

  • بافت نرم کیک کاکائویی
  • روکش شکلات واقعی به جای فرآورده کاکائو
  • مغزی کاکائویی یا شاتوتی
  • نچسبیدن کیک به دهان و دندان
  • توزیع مناسب و یکسان مغزی در کیک

این بارکیک با اندازه و حجم مناسبی دارد و یک بسته‌بندی جذاب، می‌تواند به عنوان یک میان وعده‌ی بی‌نظیر استفاده شود. یا اینکه می‌توان آن را در کنار دیگر خوراکی‌ها برای مهمانی‌ها قرار داد و عاشقان شکلات را خوشحال کرد. با داشتن این بارکیک، این فرصت را دارید تا لحظات خود را شیرین کنید و همچنین از تجربه‌ی ترکیب شکلات واقعی، کیک شکلاتی و مارمالاد شاتوت لذت ببرید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15770 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11245 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2300 بازدید