2109
چگونه آرم چسبیده روی ظروف فلزی را جدا کنیم؟

چگونه آرم چسبیده روی ظروف فلزی را جدا کنیم؟

1401/11/30 بازدید937

برداشتن قسمت کاغذی یا وینیل برچسب معمولاً ساده است اما می‌تواند به کمی صبر نیاز داشته باشد. این باقیمانده چسب است که حذف آن دشوارتر می‌باشد. اگر یک روش به طور کامل برچسب و باقی مانده را از بین نمی‌برد روش دیگری را امتحان کنید زیرا انواع مختلف چسب ممکن است به حلال‌های متفاوتی نیاز داشته باشند. برای جدا کردن چسب به موارد زیر احتیاج دارید:

  • سشوار دستی
  • روغن
  • استون
  • تیغ
  • دستمال کاغذی یا پارچه کهنه
  • مایع ظرفشویی

 برداشتن برچسب از  ظروف فلزی با روغن نباتی: 

برای برداشتن برچسب‌های کاغذی چند قطره روغن روی آن بریزید و اجازه دهید روغن برای چند ساعت به خورد برچسب برود.  برای برچسب‌های وینیل یا متالیک سعی کنید لایه رویی برچسب را جدا کنید تا روغن به پشت آن برسد. همچنین می‌توانید به آرامی لایه بالایی را با تیغ  یا ناخن انگشت بخراشید.  

گرم کردن چسب:

هنگامی که برچسب کاملاً با روغن اشباع شد از یک سشوار دستی روی حرارت متوسط یا گرم استفاده و برچسب را گرم کنید. این به چسب کمک می‌کند تا چسبندگی خود را روی فلز آزاد کند.

 استفاده از مایع ظرفشویی:

در یک کاسه یا سطل کوچک دو فنجان آب بسیار گرم و چند قطره مایع ظرفشویی را مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. یک پارچه نرم و قدیمی را در مخلوط صابون آغشته کنید و به آرامی روی برچسب بزنید سپس از یک کارت اعتباری قدیمی یا کاردک لاستیکی استفاده کنید تا چسب را به آرامی بتراشید. باقیمانده برچسب را از سطح فلز پاک کنید.

چگونه با استفاده از روان‌کننده برچسب را جدا کنیم؟

 استیکر را جدا کنید:

از ناخن‌های دست یا لبه یک کارت اعتباری قدیمی استفاده کنید تا به آرامی تا جایی که ممکن است برچسب را جدا کنید. به آرامی کار کنید و آن را لایه لایه بردارید تا از خراشیدگی روی سطح فلز جلوگیری کنید. سپس آن را با مایع ظرفشویی بشویید.  

 ظرف را خشک کنید:

پس از جدا شدن تمام چسب از یک پارچه تمیز و نرم برای خشک کردن و صاف کردن سطح فلز استفاده کنید.

چگونه برچسب روی فلز را با استون پاک کنیم؟

 لایه‌های استیکر را حذف کنید:

برچسب را با روغن بخیسانید یا تا جایی که می‌توانید بدون آسیب رساندن به سطح فلز، لایه‌های برچسب را بتراشید. مهم است که تا حد امکان باقی مانده چسب را در معرض حلال‌ها قرار دهید.

 استون را به دستمال آغشته کنید:

یک پارچه قدیمی و نرم را با استون یا الکل‌های معدنی مرطوب کنید. اگر از پاک‌ کننده ناخن استفاده می‌کنید برچسب آن را بخوانید تا مطمئن شوید که حاوی استون است. پارچه آغشته به حلال را به مدت پنج دقیقه روی چسب نگه دارید تا چسب نرم شود.

برچسب را بردارید:

از یک تیغ ایمن برای خراش دادن چسب استفاده کنید. تیغ را صاف روی سطح فلز نگه دارید و به آرامی کار کنید تا از خراشیدگی یا خراشیدن فلز جلوگیری کنید.

 ظرف را  تمیز، خشک و صاف کنید:

سطح تازه تمیز شده را با یک حوله مرطوب پاک کنید. از یک حوله تمیز و نرم برای خشک کردن و صاف کردن سطح فلز استفاده کنید.

 

منبع:

www.thespruce.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید