2109
چگونه دست‌هایی سالم و شاداب داشته باشیم؟

چگونه دست‌هایی سالم و شاداب داشته باشیم؟

1401/11/26 بازدید1254

 استفاده از روغن بادام شیرین:

وجود رطوبت چیزی است که به دستان شما کمک می‌کند نرم بمانند. اسید‌های چرب طبیعی نقش حیاتی در ایجاد آن دارند که به نسبت خوبی در روغن بادام شیرین وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری روغن بادام را روی دست‌هایتان بمالید و آن‌ها را به حال خود بگذارید تا روغن توسط پوست جذب شود. این کار باید حداقل یک بار در روز انجام شود.

 استفاده از مقداری عصاره آلوئه ورا:

عصاره آلوئه ورا از نظر نرم نگه داشتن دست‌ها مفید بوده زیرا حاوی مقدار زیادی پلی ساکارید است. کمی ژل آلوئه ورا بردارید و به خوبی روی دستان خود بمالید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید. انجام این کار دو بار در روز می‌تواند در مدت زمان کوتاهی باعث شود کف دستان شما نرم شوند.

 استفاده از عسل:

عسل فقط یک ماده شیرین‌کننده نیست و از بافت و ترکیب آن نیز می‌توان برای سلامت پوست استفاده کرد. آبرسانی به پوست و تسکین منافذ آن یکی از اثرات استفاده از عسل به دلیل خاصیت نرم کنندگی آن است. استفاده از عسل خام روی دستان خود دو بار در روز و شستن آن پس از 30 دقیقه تنها کاری است که برای بازگرداندن نرمی پوست دست شما لازم است.

 استفاده از مقداری زرده تخم مرغ:

خاصیت نرم کنندگی زرده به دلیل وجود ترکیب لسیتین معجزه می‌کند. استفاده از زرده تخم مرغ هم‌زده روی دست‌ها سه بار در هفته می‌تواند به نرم شدن آن‌ها کمک کند. بعداً دست‌های خود را با یک دستشویی طبیعی معطر بشویید تا بوی آن از بین برود.

 استفاده از بلغور جو دوسر:

بسیاری از مواد غذایی سالم دارای فواید اضافی و همچنین کاربرد‌های متنوعی هستند. با توجه به اینکه پوست خشک یکی از دلایل برجسته خشکی و زبری دستان شماست مخلوط جو دوسر بهترین راه حل برای آن است. آسیاب کردن، پودر کردن و مخلوط کردن مقداری بلغور جو دوسر همراه با روغن نارگیل نه تنها به لایه‌برداری کمک می‌کند بلکه اثر مرطوب کنندگی نیز دارد. همچنین می‌توان از مرطوب‌کننده‌هایی که بلغور جو دوسر را تشکیل می‌دهند نیز استفاده کرد.

استفاده از روغن نارگیل:

همانطور که همه ما می‌دانیم روغن نارگیل کاربرد‌های زیادی دارد. همچنین مانند عسل یک نرم‌کننده است که به افزایش رطوبت در پوست کمک می‌کند. شب مقداری روغن نارگیل را روی دست‌هایتان بمالید و دستکش‌هایتان را دست کنید و اجازه دهید تا صبح روی دست‌ها بماند.

 استفاده از ماست به همراه مولتی ویتامین:

در حالی که کمبود آب یکی از عوامل اصلی خشک شدن پوست دست‌ها است اما قرار گرفتن دست‌ها در معرض آفتاب شدید به ویژه در تابستان می‌تواند برای پوست بسیار مضر باشد. برای اکثر افراد این امر همچنین منجر به تیره شدن پوست به روشی ناسالم می‌شود. اینجاست که ترکیب ماست و مولتانی مفید است. استفاده از این مخلوط روی دست‌ها نه تنها به عنوان یک اسکراب لایه بردار عمل می‌کند، بلکه به روشن شدن پوست کمک می‌کند و درخشندگی فوق‌العاده آن را باز می‌گرداند.

 استفاده از مخلوط پوست لیمو، گوجه فرنگی و روغن زیتون:

 آفتاب شدید می‌تواند روی پوست شما اثر بگذارد و پیری را نیز تسریع کند. آب نصف لیمو، مقداری روغن زیتون و چند تکه گوجه فرنگی را با هم آسیاب کنید تا به شکل رب آبدار در بیاید. این را روی دستان خود بمالید و بعد از 10 دقیقه آن را بشویید. آنتی اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی به جوان‌سازی پوست شما کمک می‌کند.

 

منبع:

parenting.firstcry.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید