2109
چگونه صبح‌ها بدون احساس خستگی از خواب بیدار شویم؟

چگونه صبح‌ها بدون احساس خستگی از خواب بیدار شویم؟

1401/11/23 بازدید1227

تا زمانی که از خوابی عمیق و آرام لذت می‌برید باید بتوانید صبح‌ها بدون احساس خستگی مفرط یا بی‌حالی بیش از حد از خواب بیدار شوید. همچنین مراحل عملی وجود دارد که می‌توانید برای زود بیدار شدن و عدم احساس خستگی، هم از نظر آمادگی برای خواب خوب شبانه و هم از لحاظ برنامه صبحگاهی انجام دهید.

 قبل از خواب قهوه و شکلات مصرف نکنید:

چهار ساعت طول می‌کشد تا به یک خواب واقعاً عمیق و پرانرژی برسید بنابراین وقفه‌های مداوم در این دوره از کیفیت استراحت شما می کاهد و احساس خستگی صبحگاهی را در شما ایجاد می‌کند. یکی از بارزترین دلایل خستگی صبحگاهی رژیم غذایی است، به طوری که برخی از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها ازنظرعلمی ثابت شده‌اند که سیستم گوارش شما را مختل می‌کنند.

قبل از اینکه بخواهید بخوابید به دستشویی بروید:

بسیاری از ما قبل از اینکه به خواب برویم وقت خود را صرف مطالعه، تماشای تلویزیون یا بازی می‌کنیم. با این حال مثانه‌های ما می‌توانند به آرامی و تا حد زیادی بدون توجه در این مدت پر شوند به ویژه به این دلیل که کلیه‌ها در طول شب و در هنگام خواب به کار خود ادامه می‌دهند.

 روی چیز‌های شاد و هیجان‌انگیز تمرکز کنید:

احساس استرس و اضطراب می‌تواند حتی پس از یک خواب خوب شبانه نیز احساس خستگی و بی‌حالی به ما بدهد، بنابراین باید سعی کنید با تمرکز فعالانه روی چیز‌های مثبت مربوط به روز خود را آرام کنید.

 یک رژیم ورزشی قابل کنترل برای صبح ایجاد کنید:

در حالی که ممکن است زود بیدار شوید و احساس خستگی نکنید این حس هوشیاری در صورت عدم پرورش می‌تواند به سرعت محو شود. اینجاست که یک ورزش صبحگاهی مرتبط و قابل کنترل می‌تواند تاثیرگذار باشد زیرا این پتانسیل را دارد که فوراً خلق و خوی شما را بهبود بخشد و سطوح بالاتری از تمرکز را نیز افزایش دهد. این به این دلیل است که ورزش‌های ساده مانند دویدن باعث می‌شود مغز مواد شیمیایی و اندورفین‌های زیادی را در جریان خون ترشح کند که می‌تواند علائم استرس، بی‌حالی و حتی درد را در برخی موارد کاهش دهد.

 هیدراته بمانید:

شروع روز با یک لیوان آب باعث شروع متابولیسم شما می‌شود به عنوان مثال به شما کمک می‌کند تا سریع از خواب بیدار و هوشیارتر شوید. سعی کنید از مصرف روزانه قهوه خودداری کنید. در حالی که از لحاظ تاریخی این روش به عنوان آخرین راه برای تحریک حواس در نظر گرفته شده اما علم ثابت کرده است که بدن ما به تدریج با گذشت زمان به اثرات کافئین عادت می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع قهوه باید گهگاه و در مواردی که احساس خستگی خاصی می‌کنید با جایگزین‌هایی مانند میوه و چای معمولی که به طور متناوب مصرف می‌شود استفاده شود.

 

منبع:

www.lifehack.org

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9484 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6860 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15190 بازدید