2709
مصرف نخود فرنگی در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

مصرف نخود فرنگی در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

1401/11/09 بازدید1947

فولات یکی از مهم‌ترین مواد مغذی در دوران بارداری است. در فرآیند‌های متابولیک مانند متابولیسم و تشکیل اسید نوکلئیک بسیار مهم است. کمبود فولات در اوایل بارداری می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در جفت و جنین شود که می‌تواند منجر به نقایص، ناهنجاری‌ها، وزن کمتر هنگام تولد و سقط جنین خود به خودی شود. با این حال همه نخود‌ها منبع خوبی از فیبر هستند. هنگامی که از نخود فرنگی خام استفاده می‌شود می‌توان آن را به سالاد اضافه کرد یا می‌توان آن‌ها را تفت داد یا کنار غذا پخت. نخود فرنگی کنسرو شده اسید کمی دارد. این باعث می‌شود آن‌ها عمر ذخیره‌سازی طولانی داشته باشند.

آیا می‌توان در دوران بارداری نخود فرنگی مصرف کرد؟

اکثر نخود‌ها برای زنان باردار بی‌خطر هستند. هنگام خرید نخود فرنگی تازه مطمئن شوید که آسیبی مانند سیاهی، خراشیدگی یا تیرگی نداشته باشد. نخود سبز منجمد، خشک شده یا کنسرو شده فروخته می‌شود. نخود فرنگی منجمد بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. نخود خشک هم همینطور است زیرا رطوبت ندارد و بسته‌ بندی خوبی دارد. نخود خشک نیازی به یخچال ندارد. اگر به درستی نگهداری شوند می‌توانند تا 2 سال نگهداری شوند. قبل از شستشو نخود‌های پژمرده یا چروکیده را دور بریزید و آن‌ها را کاملاً بشویید.

آیا هنگام بارداری می‌توان از نخود خام استفاده کرد؟

می‌توانید در دوران بارداری نخود فرنگی را به‌ صورت خام بخورید تا زمانی که کاملاً شسته شده باشد، حتی اگر تازه آن را غلاف کرده باشید (برای از بین بردن احتمال کوچک انتقال باکتری از غلاف به نخود). مانند همه سبزیجات از هرگونه نخود سیاه یا کپک‌ زده خودداری کنید به خصوص اگر آن‌ها را خام می‌خورید.

آیا پروتئین نخود در دوران بارداری بی‌خطر است؟

پروتئین نخود یک پروتئین گیاهی تا حدودی جدید است و بیشتر به صورت پودر پروتئین در دسترس است. این به عنوان یک عنصر کاربردی در صنایع غذایی در سراسر جهان استفاده می‌شود.

 

منبع:

www.pregnancyfoodchecker.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5168 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14761 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3829 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3757 بازدید