2109
اجاره تجهیزات پزشکی

اجاره تجهیزات پزشکی

1401/11/08 بازدید246

تجهیزات پزشکی لوازم و دستگاه هایی هستند که به پیشگیری، درمان و کنترل بیماری ها کمک می کنند. بنابراین اهمیت بسیار زیادی دارند و لازم است مطابق استانداردهای جهانی ساخته و به بیماران ارائه شوند. این دستگاه ها در گروه های مختلف مانند بیمارستانی، خانگی، هتلینگ و مصرفی ارائه می شوند و هر کدام کاربرد و عملکرد مخصوص به خود را دارند. تجهیزات پزشکی خانگی شامل دستگاه هایی هستند که در منزل برای پیشگیری و کنترل برخی بیماری ها مانند فشار خون و قند خون به کار می روند، یا برای درمان بیماری از جمله بیماری های تنفسی استفاده می شوند. اجاره تجهیزات پزشکی به خصوص گروه کالایی خانگی، به بیمار این امکان را می دهد که با صرف هزینه کمتر، دستگاه مورد نظر خود را برای مدتی اجاره کرده و تا پایان درمان بیماری از آن استفاده نماید. 

 

 

تجهیزات پزشکی خانگی در دو گروه دائمی و موقت وجود دارند:

  • تجهیزاتی که کاربرد دائمی دارند مانند فشارسنج، تب سنج و دستگاه تست قند خون، با یک بار خریداری برای سال های متمادی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • تجهیزات دارای کاربرد موقت مانند تخت بستری، مانیتور علائم حیاتی و اکسیژن ساز برای مدتی مورد استفاده قرار می گیرند و پس از بهبود بیمار، بلااستفاده می مانند.

 

تجهیزات دائمی و موقت را می توان از  بهترین برند و به صورت نو خریداری کرد. اما این امکان وجود دارد که دستگاه های دارای کاربرد موقت اجاره شوند و پس از پایان درمان بیماری، به شرکت مربوطه بازگشت داده شوند. اجاره این دستگاه ها صرفه اقتصادی دارد و بیمار می تواند با توجه به نظر پزشک و راهنمایی کارشناسان شرکت، مناسب ترین دستگاه از نظر مالی و از نظر عملکرد را اجاره نماید. هنگام اجاره این تجهیزات باید به موارد زیر دقت شود:

  1. دستگاه باید بسته به نظر کارشناس و پزشک معالج انتخاب شود.
  2. سلامت دستگاه و عملکرد آن تضمین شده باشد.
  3. کارشناس مربوطه، نصب و راه اندازی دستگاه را به درستی و با دقت بالا انجام دهد.
  4. به بیمار و اطرافیان وی آموزش های لازم داده شود.
  5. قطعات مصرفی همراه با دستگاه مانند نازال و ماسک کاملا نو و یک بار مصرف باشند.

 

در میان تجهیزات تنفسی، 3 دستگاه اکسیژن ساز، سی پپ و بای پپ توسط فروشگاه اینترنتی درمان شو برای اجاره ارائه می شوند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

 

اجاره اکسیژن ساز:

دستگاه اکسیژن ساز به منظور اکسیژن رسانی به بیمارانی که به دلایل مختلف دچار افت اکسیژن خون شده اند استفاده می گردد. اکسیژن خون در حالت نرمال بیشتر از 95% است و اگر کاهش پیدا کند و به خصوص به کمتر از 92% برسد هیپوکسمی رخ داده و علائمی مانند تنگی نفس و درد قفسه سینه به همراه دارد. این دستگاه هوا را به درون خود کشیده و اکسیژن آن را جدا و تغلیظ می کند و سپس به سیستم تنفسی بیمار می رساند. اکسیژن ساز به شکل ثابت و پرتابل ساخته می شود که مدل ثابت آن مناسب استفاده در منزل بوده و در انواع 3، 5، 8 و 10 لیتری تولید می شود. برای اجاره اکسیژن ساز باید دقت شود که:

  • میزان خروجی اکسیژن دستگاه مطابق نظر پزشک معالج باشد.
  • میزان ساعت کارکرد دستگاه بررسی شده باشد.
  • خلوص اکسیژن تولیدی دستگاه بالا باشد.
  • قدرت کمپرسور دستگاه بررسی شده باشد.
  • صدای دستگاه بیش از اندازه نباشد.
  • تجهیزات مصرفی دستگاه مانند ماسک اکسیژن و نازال بینی یک بار مصرف و آکبند باشند.

 

 

 

اجاره سی پپ:

آپنه تنفسی یکی از مشکلات سیستم تنفسی است که در آن تنفس بیمار در طول خواب قطع می شود و به مرور، عدم اکسیژن رسانی به بدن باعث بیماری های مغزی و قلبی و کاهش تمرکز در طی روز می شود. به منظور درمان آپنه از دستگاه سی پپ استفاده می شود. این دستگاه فشار هوای مورد نیاز برای دم بیمار را تامین می کند به این صورت که ابتدا از بیمار یک تست خواب گرفته می شود و پزشک معالج بر اساس آن فشار هوای مورد نیاز برای جلوگیری از آپنه را تعیین کرده و در دستگاه تنظیم می کند. سپس، موتور دستگاه، هوای محیط را به درون خود کشیده و پس از جدا کردن آلودگی های آن و رساندن به فشار مدنظر پزشک، هوای مرطوب شده را از طریق ماسک سی پپ به سیستم تنفسی بیمار می رساند. برای اجاره سی پپ باید به نکات زیر توجه شود:

  • به منظور نصب دستگاه از کارشناس متخصص کمک گرفته شود.
  • اگر بیمار تست خواب ندارد می توان از اتو سی پپ طبق نظر پزشک استفاده کرد که فشار مورد نیاز برای درمان آپنه را به صورت خودکار تنظیم می کند.
  • صحت عملکرد دستگاه و ساعت کارکرد آن بررسی شود.
  • گستره تنظیم فشار دستگاه متنوع باشد به طوری که بتوان فشارهای مختلف را در آن تنظیم کرد.
  • ماسک سی پپ آکبند باشد و مطابق سایز و فرم صورت بیمار انتخاب شود.
  • قابلیت گزارش گیری از دستگاه بررسی شود.

 

دستگاه بای پپ:

دستگاه بای پپ فشار هوای مورد نیاز برای دم و بازدم بیمار را تامین می کند و آپنه تنفسی و سایر بیماری های تنفسی را بهبود می بخشد. برای استفاده از این دستگاه نیز لازم است از بیمار تست خواب گرفته شود و بر اساس شدت آپنه یا سایر بیماری ها، فشار هوای مورد نیاز برای درمان آپنه تجویز شود. البته مدل دیگری از دستگاه به نام اتو بای پپ نیز وجود دارد که برای استفاده از آن نیازی به گرفتن تست خواب نیست و اتو بای پپ به صورت خود به خود شدت آپنه و تعداد دفعات آن را تشخیص داده و فشار هوا را تنظیم می کند. عملکرد بای پپ نیز مانند سی پپ است با این تفاوت که قابلیت تنظیم فشار هوا در دو سطح را دارد. بای پپ دارای مرطوب کننده است که از خشک شدن راه تنفسی بیمار جلوگیری می کند. به منظور اجاره بای پپ باید به موارد زیر توجه شود:

  • دستگاه طبق نظر پزشک و کارشناس اجاره شود.
  • امکان گزارش گیری از دستگاه وجود داشته باشد.
  • ماسک بای پپ آکبند باشد و بسته به نیاز بیمار از بین سه مدل Full face، نازال و نازال پیلو انتخاب شده باشد.
  • سلامت دستگاه و عملکرد آن بررسی شود.
  • تنظیم و راه اندازی آن توسط کارشناس متخصص انجام شود.

 

جمع بندی:

اجاره تجهیزات پزشکی مزیت های زیادی برای بیماران دارد و علاوه بر توجیه اقتصادی، باعث می شود بیمار بتواند از میان طیف گسترده ای از کالاها و مدل های جدید بازار مناسب ترین را انتخاب نماید. در روند اجاره انواع تجهیزات پزشکی، دقت به استاندارد بودن کالا و داشتن کیفیت مناسب و هم چنین خدمات ارائه شده توسط شرکت بسیار مهم است. فروشگاه تجهیزات پزشکی درمان شو، انواع تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات تنفسی مانند اکسیژن ساز، سی پپ و بای پپ را اجاره می دهد و خدمات لازم مانند نصب و راه اندازی دستگاه را نیز در اختیار بیماران قرار می دهد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10350 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2049 بازدید