2709
آیا خانم‌های باردار می‌توانند مرغ سرخ شده بخورند؟

آیا خانم‌های باردار می‌توانند مرغ سرخ شده بخورند؟

1401/11/07 بازدید1194

خوردن مرغ سرخ شده در دوران بارداری بی‌خطر است به شرطی که کاملاً پخته باشد. مرغ سوخاری یک غذای راحتی محبوب و یک ولع معمول بارداری است. خوشبختانه فقط با رعایت چند نکته خوردن آن بی‌خطر است. ممکن است تعجب کنید که آیا تخم مرغ و دوغی که برای تهیه مرغ سوخاری استفاده می‌شود نیاز به پاستوریزه شدن دارد یا خیر. مرغ سرخ شده کاملاً پخته شده است بنابراین لازم نیست نگران شیر یا تخم مرغ غیرپاستوریزه باشید زیرا باکتری‌ها در طول فرایند پخت از بین ‌می‌روند. با این حال، استفاده از مواد پاستوریزه مطمئناً ایمن‌تر است بنابراین اگر آن را در خانه درست می‌کنید این را در نظر داشته باشید.

آیا مرغ سوخاری خاصیت دارد؟

خوردن مرغ سرخ شده در دوران بارداری بی‌خطر است اما غذای بسیار مغذی نیست. مرغ سرخ شده (و سایر غذا‌های سرخ شده پرچرب) در حالی که سرشار از پروتئین است دارای چربی‌های اشباع شده، کالری، سدیم و کلسترول نیز می‌باشد که همگی می‌توانند به افزایش وزن ناسالم و افزایش خطر بیماری قلبی کمک کنند. علاوه بر این مرغ سرخ شده اغلب با غذا‌های دیگری که کالری، چربی و نمک بالایی دارند مانند پوره سیب زمینی، ماکارونی و پنیر و سیب زمینی سرخ کرده ترکیب می‌شود. برای کاهش محتوای چربی سعی کنید مرغ سرخ شده خود را با یک سیب زمینی پخته یا سیب زمینی شیرین، یک سالاد جانبی یا مقداری سالاد کلم ترکیب کنید.

 

نتیجه‌گیری:

همچنین می‌توانید یک سینه مرغ سرخ شده را خرد کرده و در سالاد میل کنید. البته انتخاب مرغ پخته یا کبابی یک جایگزین عالی است که به میزان قابل توجهی کالری و محتوای چربی را کاهش می‌دهد.

 

منبع:

www.pregnancyfoodchecker.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها