2109
8 کاری که وقتی احساس تنهایی می‌کنید باید انجام دهید

8 کاری که وقتی احساس تنهایی می‌کنید باید انجام دهید

1401/11/05 بازدید1641

در حالی که همه می‌توانند گهگاهی تنهایی را تجربه کنند اما این چیزی نیست که صرفاً نادیده گرفته شود. اگر تنهایی به یک مشکل مزمن تبدیل شود می‌تواند سلامتی و رفاه ما را خراب کند. بسته به اینکه چه کسی هستید و در کجا زندگی می‌کنید راه‌های زیادی وجود دارد. در زیر چند پیشنهاد برای مبارزه با تنهایی آورده شده است.

 با دوستان یا خانواده تماس بگیرید:

برخی از ما تنها هستیم زیرا در زندگی خود روابط نزدیکی نداریم اما اگر برای شما اینطور نیست به دوستان یا خانواده خود اطلاع دهید که چه احساسی دارید و درخواست حمایت کنید. به اشتراک گذاشتن احساسات آسیب‌پذیر راهی برای تقویت روابط شما است که می‌تواند باعث شود کمتر احساس تنهایی کنید.

 در یک جمع قرار بگیرید:

همه ما روابط نزدیکی نداریم که بتوانیم برای ر‌هایی از تنهایی روی آن‌ها حساب کنیم. اما خوشبختانه همسایگان، همکاران و حتی افرادی که در خیابان از آن‌ها عبور می‌کنید می‌توانند بهتان کمک کنند. رفتن به یک کافه، پارک، گفتگو، فضای نمایش یا هر جایی که ممکن است با مردم روبرو شوید را در نظر بگیرید. تعامل با دیگران به روش‌های کوچک مانند کردن به همسایه می تواند حس تعلق را تقویت کند و ما را خوشحال‌تر کند.

 با اطرافیان خود مهربان باشید:

مهربانی با دیگران فواید زیادی دارد از جمله احساس ارتباط بیشتر. ممکن است‌ ایده خوبی باشد که کار‌های محبت‌آمیز انجام دهید مانند خرید یک فنجان قهوه برای شخصی که پشت سر شما در صف کافه است. ارائه مهربانی برای همه درگیر احساس خوبی دارد. کار داوطلبانه این مزیت را دارد که شما را با افراد همفکر کنار هم قرار می‌دهد که ممکن است فرصتی برای پیدا کردن دوستان جدید باشد.

 یک حیوان خانگی خریداری کنید:

حیوانات خانگی گاهی اوقات می‌توانند به ما کمک کنند تا افراد دیگر را نیز ملاقات کنیم. با این حال گاهی اوقات به نظر نمی‌رسد که تعامل با دیگران (از جمله حیوانات خانگی) به از بین رفتن احساس تنهایی کمک کند. باید سعی کنیم به روش‌های مختلف خودآگاه‌تر باشیم و از احساسات خود مراقبت کنیم.

مراقب سلامت جسمانی خود باشید:

ما اغلب ارتباط بین سلامت جسمی و روانی را دست کم می‌گیریم اما مراقبت از بدنمان ممکن است بهترین کاری باشد که می‌توانیم برای ر‌هایی از تنهایی انجام دهیم. درگیر شدن در نوعی ورزش بدنی می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر احساس تنهایی کنید اگرچه ممکن است وسوسه شویم که مشکلات خود را کنار بگذاریم یا از مواد مخدر یا الکل استفاده کنیم تا درد تنهایی را کم کنیم اما هیچکدام در درازمدت کمکی نمی‌کنند. درعوض خوردن غذای سالم بیشتر به ما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشیم و حتی ممکن است افسردگی را از بین ببرد. اطمینان از داشتن خواب خوب در شب پیامد‌های اجتماعی مثبت بسیاری دارد از جمله محافظت از ما در برابر تنهایی.

به خاطرات گذشته فکر کنید:

بر اساس تحقیقات یادآوری وقایع گذشته با نوستالژی نیز می‌تواند به ما کمک کند تا با یادآوری تجربیاتی که از لحاظ اجتماعی در ارتباط هستیم، با تنهایی مبارزه کنیم. نوستالژی همچنین می‌تواند حس معنایی ما را در زندگی افزایش دهد.

 به نعمت‌هایی که خداوند داده است فکر کنید:

در حالی که ابراز قدردانی از دیگران می‌تواند پیوند‌های اجتماعی را بهبود بخشد و مستقیماً با تنهایی مقابله کند اما ممکن است کمتر احساس تنهایی کنید.

 به مشاور مراجعه کنید:  

ممکن است لازم باشد برای به چالش کشیدن تفکر تحریف شده درباره خود یا غلبه بر اضطراب اجتماعی به مشاور مراجعه کنید. همچنین گروه‌های حمایتی برای افراد تنها وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند مهارت‌های جدیدی کسب کنید و همچنین کمتر احساس تنهایی کنید.

 

منبع:

greatergood.berkeley.edu

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها