2109
چگونه سرطان را بدون شیمی درمانی درمان کنیم؟

چگونه سرطان را بدون شیمی درمانی درمان کنیم؟

1401/11/03 بازدید5003

عمل جراحی:

جراحی برای اکثر سرطان‌ها به غیر از سرطان خون گزینه‌ای است که جراحان متخصص سرطان تلاش می‌کنند تمام یا بیشتر یک تومور جامد را از بین ببرند. این یک درمان موثر برای سرطان‌های مرحله اولیه است که به سایر قسمت‌های بدن گسترش نیافته‌اند. در حالی که به اندازه تومور و سایر عوامل بستگی دارد اما بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان مرحله 1 به هیچ درمان دیگری به جز جراحی نیاز ندارند. حتی زمانی که تومور به خارج از محل اصلی خود گسترش یافته است جراحی می‌تواند در درمان سرطان نقش داشته باشد.

 ایمونوتراپی:

ایمونوتراپی یک نوع نسبتاً جدیدتر درمان سرطان بوده و از دارو‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود بیمار برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود. درمان‌های ایمونوتراپی می‌توانند در انواع مختلف سرطان کار کنند و ممکن است در درمان حتی پیشرفته‌ترین و سخت‌ترین سرطان‌ها موثر باشند. ایمونوتراپی قطعاً گزینه‌های بیشتری را برای بسیاری از بیماران باز کرده است و اکنون در این درمان خط مقدم برای بیماران خاص است. بیماران مو‌های خود را از دست نمی‌دهند. حالت تهوع و استفراغ ندارند. با این حال برخی از بیماران بسته به داروی تجویز شده و نوع سرطان تحت درمان ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنند. امروزه به لطف ایمونوتراپی‌های ترکیبی اکثر بیماران مبتلا به ملانوم متاستاتیک زنده هستند و حالشان خوب است.

 انکولوژیست‌:

انکولوژیست‌ها از درمان‌های هدفمند که به عنوان داروی دقیق نیز شناخته می‌شوند برای تنظیم دارو‌ها برای هر بیمار و سرطان استفاده می‌کنند. یک تومور یا نمونه خون برای شناسایی مشخصات ژنتیکی آزمایش می‌شود. این به پزشکان اجازه می‌دهد تا دارو‌هایی را تجویز کنند که ژن‌های ایجاد‌ کننده سرطان را هدف قرار می‌دهند. ممکن است پنج یا شش فرآیند ژنی وجود داشته باشد که سرطان را روشن یا خاموش می‌کند. با آزمایش ژنتیکی می‌توانیم بفهمیم که از کدام دارو‌ها استفاده کنیم و کدام‌ها را نباید استفاده کنیم. دارو‌هایی که به صورت قرص یا IV ارائه می‌شوند یا سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند یا از ادامه رشد سرطان جلوگیری می‌کنند.

 نظارت فعال:

نظارت فعال که انتظار هوشیار نیز نامیده می‌شود ممکن است تمام چیزی باشد که برای انواع خاصی از سرطان‌ها لازم است. اگر سرطان در مراحل اولیه است و به کندی رشد می‌کند یا اصلاً رشد نمی‌کند پزشک ممکن است این روش را توصیه کند. به عنوان مثال پزشکان اغلب نظارت فعال برای سرطان پروستات را توصیه می‌کنند که تمایل به رشد بسیار آهسته دارد. پزشکان آنتی ژن اختصاصی پروستات بیماران را با آزمایش خون کنترل می‌کنند. زمانی که علائم بدتر می‌شوند یا آزمایش‌ها نشان می‌دهند که سرطان با سرعت بیشتری در حال رشد است، آن‌ها شروع به بحث در مورد درمان‌های اضافی می‌کنند. اغلب بیمارانی که تحت مراقبت فعال هستند هیچ علامتی ندارند و طبق معمول به زندگی خود ادامه می‌دهند.  

مراقبت حمایتی:

مراقبت حمایتی می‌تواند به کاهش استرس فیزیکی و عاطفی ناشی از درمان سرطان کمک کند. به عنوان مثال روان‌درمانی و ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش اضطراب بیماران در هنگام مقابله با تشخیص کمک کند. طب سوزنی می‌تواند برای تسکین درد مفید باشد و مشاوره تغذیه می‌تواند بیمار را از کاهش وزن بیش از حد در طول درمان و حفظ سلامت تا حد امکان حفظ کند. انواع دیگر طب یکپارچه شامل موارد زیر است:

  •  رایحه درمانی
  • کلاس‌های تناسب اندام
  • هیپنوتیزم
  • مدیتیشن ذهن آگاهی

 

نتیجه‌گیری:

هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا یک بیمار را از نظر روحی و جسمی خوب نگه دارید. این تنها یکی از ابزار‌های رو به رشدی است که ما برای کمک به بیماران خود در مقابله با سرطان داریم.

 

منبع:

www.rush.edu

   

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9644 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7026 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15200 بازدید