2109
مناسب ترین اسباب بازی پسرانه کدام است؟

مناسب ترین اسباب بازی پسرانه کدام است؟

1401/11/02 بازدید1745

 

نقش اسباب بازی در خلاقیت کودکان:

کودکان از همان بدو تولد نسبت به محیط اطرافشان حساسیت نشان می دهند، بازی کردن برای کودک بیش از هر چیز یک تمرین اشتراکی است یعنی با فرد دیگری به صورت مشترک انجام می شود و کودک در طی این تمرین ها فرصت پیدا می کند احساسات اجتماعی خود را ارضا کند.

بازی به کودک فرصت می دهد که تنها به خودش فکر نکند و به اطرافیان نیز توجه کند و از حالت خود محوری خارج شود.

کودک در بازی کردن یاد می گیرد که چگونه برای رسیدن به هدف فکر کند و چگونه با موانع و مشکلات روبرو شود.

قوانین بازی های کودکان خردسال بسیار ساده است و به تدریج و با افزایش سن آن ها این قوانین بیشتر می شود و کودک می آموزد که از نظر تکنیکی چگونه بازی کند و از نظر اخلاقی چگونه قوانین را رعایت کند و به آن ها احترام بگذارد.

بنابراین کودکان در بازی به خصوص بازی های گروهی با مفاهیمی مانند رعایت مقررات، رعایت حقوق دیگران، تمرکز و همدلی آشنا می شوند. علاوه بر این کودکان با همانند سازی با سایر کودکان و با ارتباط برقرار کردن با آن ها موثرترین گام را برای اجتماعی شدن بر می دارند.

کودکان نیازها و احساسات خود را به هنگام بازی ها بروز می دهند، آن ها در جریان بازی است که هدف ها را جستجو می کنند، اطلاعات کسب می کنند و برای فعالیت های اجتماعی مهارت بدست می آورند، بازی کودکان فعالیتی است که آزادانه انتخاب می شود و اهداف آن در خودش نهفته است وکودکان از انجام آن رضایت خاطر و خوشحالی دارند. در بازی کودکان فعالانه به لحاظ جسمی و فکری درگیر هستند و با تخیل و تقلید مدت زیادی از وقت خود را صرف می کنند و مهارت های عاطفی و اجتماعی کسب می کنند.

 

 

 

 

 

دسته بندی انواع تفنگ اسباب بازی

هنگام خرید تفنگ اسباب بازی باید به سن کودک توجه ویژه شود به عنوان مثال برای کودکان خردسال تفنگ های موزیکال مناسب تر می باشد و برای کودکان بالای 7 سال تفنگ هایی که قابلیت تیراندازی دارند مناسب تر می باشد.


 
   

 

 

 

 

 

 

 

 

تفنگ هایی که قابلیت تیر اندازی دارند خود به چند دسته تقسیم می شوند، تفنگ هایی که تیرهای ابری و اسفنجی شلیک می کنند، تفنگ هایی که تیر ژله ای و تیر ساچمه ای شلیک می کنند.

تفنگ های اسباب بازی در ابعاد مختلف می باشد و همچنین بعضی از تفنگ ها قابلیت تیراندازی به صورت تک تیر و رگباری را دارند.

تفنگ بادی: تفنگ بادی مناسب رده سنی نوجوانان و بزرگسالان است. مکانیسم تیراندازی این مدل بادی است و برد بالایی دارد. از مدل‌های محبوب تفنگ بادی می‌توان طرح وینچستر را نام برد.

تفنگ آبپاش: تفنگ آبپاش محصولات بدون خطر و فانتزی هستند و برای بازی کودکان خردسال طراحی شده‌اند. این محصول قابلیت تیراندازی ندارد و بعضی از مدل‌های آن با حباب ساز همراه است.

تفنگ موزیکال: تفنگ موزیکال کاملا مشابه بزرگ بادی یا هفت تیر است اما با فشار دادن ماشه، صدای رگباری مسلسل پخش می‌شود. این اسباب بازی کاملا بی خطر بوده و امکان شلیک تیر وجود ندارد.

تفنگ الکتریکی: تفنگ الکتریکی در دونوع دارای باتری و بدون باتری ارائه می‌شود. مکانیزم تیراندازی این تفنگ، الکتریکی است و می‌توان آن را در مدل‌های شکاری، بادی و مسلسل تهیه کرد.

تفنگ اسنایپر: تفنگ تک تیرانداز را می‌توان محبوب‌ترین نوع تفنگ در میان نوجوانان و بزرگسالان دانست. این محصول به دلیل وجود خشاب، عینک محافظ، دوربین، صدا خفه کن و سایر تجهیزات از قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار است.

تفنگ اسباب بازی یکی از پرطرفدارترین اسباب بازی ها ، مخصوصا برای پسر بچه ها پسرها ذاتا به دنبال هیجان و جنگیدن و قهرمان بازی هستند و برای همین است که اسباب بازی تفنگ به عنوان کادوی تولد می تواند اکثر پسر بچه ها را خوشحال کند و ساعت ها آن ها را سرگرم کند.

بازی با تفنگ اسباب بازی بیشتر باعث تخلیه هیجانات و انرژِی کودک مخصوصا پسربچه ها می شود. همانطور که گفتیم پسر ها در رویای قهرمان شدن هستند ، اینطور بازی ها باعث می شود که مردانه بار بیایند ( البته نه اینکه روحیه قهرمانی فقط مختص مرد ها باشد ) و سعی در مبارزه با ظلم و بدی داشته باشند. اگر خشونت ناشی از فضای حاکم بر بازی های تقنگی فقط محدود به همین دنیای فانتزی آن ها باشد هیچ نگرانی ندارد و خرید تفنگ اسباب بازی برای آنها هیچ مانعی ندارد.

اسباب  بازی بعدی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد لگو است که می تواند نقش تعیین کننده ای در خلاقیت کودکان دختر و پسر و حتی بزرگسالان داشته باشد.

لگو اسباب بازی یا همان لگو (به انگلیسی (LEGO) مجموعه ای از تکه های پلاستیکی کوچک و جذابی هستند که با چیدن آنها کنار هم به یک طرح خارق‌ العاده و هیجان انگیز دست پیدا میکنیم که نتیجه ساعت ها زمان گذاشتن و فکر کردن است. خاستگاه این قطعات کوچک ساختنی کشور دانمارک و شرکت لگو میباشد. اولین لگویی که ساخته شد در سال 1932 بود که جنس چوبی داشت سال ها بعد یعنی در سال 1949 اولین لگو های پلاستیکی تولید شد که علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرد. این روز ها علاوه بر کودکان ، بزرگسالان هم به ساختن لگو علاقه نشان می دهند که این خود جای سوال دارد که چرا ؟ امروزه لگو ها در انواع و اقسام شکل ها و مدل ها وجود دارند. این یعنی این که ساخت لگو محدود به سن یا جنس خاصی نیست. به همین دلیل است که بزرگسالان هم با دیدن لگو ها جذب آنها می شوند و کودک درونشان آن ها را برای خرید لگو اسباب بازی ، آن تکه های رنگی قلقلک می دهد.

لگو باعث تقویت خلاقیت کودکان شما می شود و با آموزش نقشه خوانی یاد می گیرند که چطور مراحل ساخت یک بازی را تکمیل کنند و این کار باعث تمرکز کودکان می شود.

 

ماشین کنترلی اسباب بازی : یکی از جذاب ترین انواع ماشین بازی، ماشین کنترلی محسوب می شود و از آنجایی که کودکان می توانند توسط چند دکمه با کنترل از راه دور ماشین را هدایت کنند بازی برایشان هیجان انگیز و دلچسب می شود. ماشین های کنترلی علاوه بر سرگرمی جنبه رقابتی هم دارند و کودکان می توانند به وسیله آن ها مهارت و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. یکی از نمونه های معروف، ماشین دیوانه کنترلی است که حرکات نمایشی جالبی را می توان با آن نشان داد.

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که اغلب ماشین کنترلی ها مناسب کودکان بالای 8 سال است و برخی از آن ها که ساختار ساده تری دارند مناسب 5 تا 8 سال می باشند که بر روی جعبه اطلاعات مورد نیاز آن درج شده است. اما در نوع پیشرفته آن که با استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن های مخصوص هدایت می شود ، سن در نظر گرفته شده آن به بالای 16 سال افزایش یافته است.


ماشین شارژی اسباب بازی : ماشین شارژی جزو پرطرفدارترین ماشین اسباب بازی برای کودکان است و معمولا برای سنین 2 تا 8 سال توصیه می شوند. یکی از مزیت های این ماشین اسباب بازی بزرگ قابلیت شارژ آن ها با برق شهری است. بعلاوه، آن ها فضای رانندگی واقعی را برای فرزندانتان القا می کنند. یکی از نکات مهم برای خرید این ماشین ها، انتخاب انواع مستحکم و همین طور قطعات با کیفیت برای حرکت نرم ماشین است که علاوه بر دوام، آسیبی به کودک نرساند.

 

 

 

 

 

 

 

اولین موردی که باید در حین خرید ماشین شارژی به آن دقت کنید سن، قد و وزن فرزندتان است. ماشین شارژی که خریداری می کنید باید تحمل وزن کودک را داشته و فضای کافی برای جاگیری او را دارا باشد.

در مرحله دوم بدانید که محیط بازی کودک با ماشین شارژی در چه جایی است. اگر در محیطی کوچک یا آپارتمانی زندگی می کنید بهتر است از ماشین های شارژی با سرعت کم که ایمنی بالاتری دارند استفاده کنید. به این ترتیب هم ایمنی کودک حفظ شده و هم محصولی متناسب با شرایط خریداری کرده اید.

مهم ترین مسئله در خرید ماشین شارژی سلیقه فرزند شما است. کودکان با چیزی که طبق سلیقه خودشان نباشد و دوست نداشته باشند سخت ارتباط می گیرند. بنابراین اگر می خواهید ماشین شارژی خوبی برای کودک خود انتخاب کنید سلیقه او را در این موضوع مدنظر قرار دهید.

وجود دسته حمل و یا کنترل از راه دور یکی از امکانات جانبی ماشین های شارژی است که باعث می شود پدر و مادر کنترل بیشتری روی حرکت ماشین داشته باشند. اگر ماشین شارژی که تهیه می کنید دارای کنترل از راه دور است قبل از خرید حتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

در نهایت باید ماشین شارژی که تهیه می کنید با بودجه شما سازگاری داشته باشد. با توجه به اندازه، امکانات جانبی، شکل و تزئینات آن، قیمت ماشین شارژی متغیر است.

جهت خرید اسباب بازی دخترانه و خرید اسباب بازی پسرانه به وب سایت فروشگاه اسباب بازی بازی موز به آدرس www.bazimoz.com مراجعه فرمایید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها