2109
چگونه جوجه کباب ترد شود ؟

چگونه جوجه کباب ترد شود ؟

1401/10/28 بازدید4106

جوجه کباب از غذاهای لذیذ ایرانی است و برای طبخ آن از روش های مختلفی استفاده می شود. برای اینکه جوجه کبابی با طعم و ظاهر بینظیر آماده کنیم، باید ترفندهای پخت جوجه کباب را بیاموزیم. برای جوجه کباب ترد و پرطرفدار، از روش هایی که در ادامه بیان شده استفاده کنید و از یک جوجه کباب خوش طعم لذت ببرید.

روش طبخ جوجه کباب ترد و خوشمزه

در طرز تهیه جوجه کباب ترد، حتما باید آن را از قبل مزه دار کرد که به این کار مرینیت کردن گفته می شود. از مواد مختلفی برای مزده دار کردن جوجه کباب استفاده می شود که هر کدام مزه متفاوتی را در جوجه کباب ایجاد می کنند. با ما همراه باشید تا با بهترین مواد و روش ها برای مزه دار کردن جوجه کباب و طبخ جوجه کباب بسیار خوش طعم آشنا شوید.
روش تهیه جوجه کباب ماستی را نیز در مینویسم دنبال کنید.
مواد لازم برای تهیه جوجه کباب ترد و خوشمزه
مرغ 20 تکه متوسط
نارنج 1 عدد بزرگ
لیمو جهرمی 2 عدد متوسط
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
ماست سون 1 لیوان
فلفل دلمه 1 عدد متوسط
کره 20 گرم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
پودر پیاز 1 قاشق چایخوری
پودر سیر 1 قاشق قایخوری
پیاز 2 عدد متوسط
زعفران نصف لیوان

روش ترد کردن جوجه کباب

  • مورد نیاز 40 دقیقه
    1. آماده کردن مواد مزه دار
    نکته مهم: برای تهیه جوجه کباب ترد، مرغ ها را کبابی خرد کنید و در فریزر قرار دهید و در حالت سرد به مواد اضافه کنید.
    برای تهیه مواد مزه دار، پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی خرد کنید سپس آب نارنج و آب لیمو را به آن اضافه کنید. سپس کره را آب کرده و به مواد اضافه کنید. در ادامه در ظرف دیگری، سس مایونز و ماست و ادویه جات را با هم ترکیب کنید و زعفران دم کرده را هم به آنها اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید.
  1. مرحله نهایی
    در این مرحله، مرغ های مرحله قبل را با مواد مزه دار مخلوط کنید و برای اینکه مواد به خرد مرغ برود، حداکثر 24 ساعت در یخچال بگذارید و در نهایت روی زغال کباب کنید و نوش جان نمائید.
    برای یکدست کباب شدن جوجه کباب، بال ها و ران ها، گردن ها و سینه ی مرغ در در سیخ های جداگانه قرار دهید تا به خوبی کباب شوند و نسوزند.
    ترفند مهم برای ترد کردن جوجه کباب
    کیوی را رنده کنید و 30 دقیقه قبل از کباب کردن به جوجه کباب اضافه کنید. فقط توجه کنید که کیوی را زودتر از نیم ساعت به جوجه ها اضافه نکنید چون باعث له شدن آن می شود.
    وقتی که در حال آماده کردن سیخ های جوجه کباب هستید، زغال را آماده کنید که زغال کاملا سرخ و داغ باشد.
    کمی روغن زیتون روی جوجه بمالید تا لذیذتر شوند.

مطالب پیشنهادی : لیست انواع کباب + دستورپخت


فوت و فن های طبخ جوجه کباب ترد و آبدار

برای طبخ جوجه کباب لذیذ و رستورانی نکات ساده اما مهم زیر را رعایت کنید.
1-
برای اینکه جوجه کباب لذیذ و خوشرنگی داشته باشید، مقداری کره را روی بخار آب ذوب کنید و زعفران آب شده را داخل آن بریزید و در زمان پختن جوجه ها با قلمو روی آنها بمالید.

2- می توانید مقداری از پیاز و فلفل دلمه ای مایه جوجه کباب را با کمی آب پرتقال و ادویه سرخ نمائید و کنار جوجه کباب میل کنید.

3- برای صرفه جویی در مصرف زعفران، می توانید 30 دقیقه قبل از سیخ کردن جوجه ها،پیاز و فلفل دلمه ای آن را جدا کنید و سپس زعفران دم کرده را به جوجه ها اضافه کنید یا اینکه اگر مقدار زعفران مصرفی مهم نیست، از همان ابتدا زعفران را به جوجه ها و بقیه مخلفات بیفزایید.

4- برای اینکه جوجه کباب ترد و لذیذ شود، بهتر است روغن مایع را از همان ابتدا به جوجه ها اضافه کنید و برای جلوگیری از سفت شدن جوجه ها، آبلیمو و نمک را در نیم ساعت آخر مزه دار شدن بیفزایید.

5- برای کباب کردن گوجه و فلفل سبز همراه با جوجه کباب، گوجه ها را حدود 7 دقیقه و فلفل ها را حدود 2 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

6- اگر منقل و کباب در دسترس ندارید، جوجه ها را در تابه سرخ کرده و میل نمائید.

7- برای طبخ جوجه ها در تابه، بعد از مزه دار کردن جوجه ها، پیاز و فلفل دلمه ای کنار جوجه ها را جدا کرده و داخل تابه چرب شده بریزید. می توانید جوجه ها را به سیخ چوبی کشیده و در تابه ای که پیاز و فلفل ها در حال تفت هستند، بریزید تا مواد کمی آب بیندازند و سپس برای سرخ شدن جوجه ها، در تابه را بردارید. جوجه ها را به طرف دیگر برگردانید تا کاملا مغز پخت شوند. یک تکنیک جالب برای اینکه جوجه ها طعم زغالی گیرند این است که تکه ای زغال روشن و گر گرفته را در تابه حاوی جوجه ها قرار دهید. این کار به خوش طعم کردن کبابتان کمک می کند.

8- پیاز هایی که برای طعم دار کردن جوجه ها استفاده می کنید، درشت خرد کنید. اگر پیاز ها ریز خرد شوند به جوجه ها می چسبند و سریع می سوزند.

9- برای طبخ جوجه کباب خوش طعم بهتر است از مخلوط ران و سینه استفاده کنید.

10- افزودن مقداری سس مایونز، خامه، روغن زیتون و ماست موسیر باعث لذیذتر شدن جوجه کباب می شود.

11- تکه های مرغ های خرد شده برای جوجه کباب نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشند که به خوبی پخته شوند.

12- افزودن ماست به جوجه ها به ذائقه و سلیقه غذایی شما بستگی دارد اما دقت کنید که ماست، رنگ زعفرانی جوجه را کمتر می کند.

13- برای مغز پخت شدن جوجه های استخوانی، از زمان بیشتری برای طبخ آنها استفاده کنید.

14- برای مزه دار شدن کامل جوجه ها، حداقل 4 تا 5 ساعت در سس بخوابانید تا مزه ها در بافت جوجه ها نفوذ کند.

15- برای طبخ جوجه ها در فر، باید فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید سپس سیخ های کباب را در سینی چرب قرار دهید. برای طعم بهتر، هر چند دقیقه یکبار سیخ های کباب را پشت و رو کنید و از سس کره و زغفران در حین پخت روی جوجه ها بمالید.

16- استفاده از مرغ های کوچکتر برای تهیه جوجه کباب بهتر است.

17- استفاده از فلفل سیاه بو و طعم جوجه ها را لذیذتر میکند اما در صورت تمایل می توانید با اضافه کردن فلفل قرمز، جوجه ها را تند مزه تر کنید.

18- برای مزه دار کردن جوجه ها هرگز به آنها دارچین، ادویه کاری، سماق و یا پودر لیمو اضافه نکنید چون باعث تلخی کباب می شوند.

19- بهتر است پوست مرغ هایی که برای جوجه کباب استفاده می کنید را جدا نکنید تا با روغن آن، گوشت بهتر بپزد. در هنگام میل کردن در صورت تمایل پوست آن را جدا نمائید.

آموزش آشپزی وبسایت رضیم

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16234 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2628 بازدید