2109
چه زمانی نوزادان شروع به ابراز محبت می‌کنند؟

چه زمانی نوزادان شروع به ابراز محبت می‌کنند؟

1401/10/25 بازدید1016

وقتی کودک شما خیلی کوچک است با دلداری از شما محبت خود را نشان می‌دهد. به زودی پس از تولد ممکن است متوجه شوید که کودک شما در زمانی که او را در آغوش می‌گیرید آرام می‌شود. (به این ترتیب اگر در آرام کردن آن‌ها مشکل دارید نگران نباشید زیرا طبیعی است). تا دو ماهگی اکثر نوزادان از دیدن شما خوشحال به نظر می‌رسند و وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنید لبخند می‌زنند. برای بسیاری از والدین این لبخند‌ها اولین نگاه دلگرم‌کننده از محبت واقعی است. اگر از فرزندتان مراقبت کنید آن‌ها شما را دوست خواهند داشت. شما می‌توانید با پاسخ دادن به هنگام گریه و برآوردن نیاز‌های کودک خود، به محض تولد اعتمادسازی را با او شروع کنید. اگر کودک شما به شما اعتماد داشته باشد آن‌ها نیز مطمئن خواهند شد که دنیا مکانی امن است. این به عنوان یک دلبستگی ایمن شناخته می‌شود که برای رشد عاطفی سالم در طول زندگی کودک شما حیاتی است.

 

چه نشانه‌هایی نشان دهنده ابراز علاقه نوزادان است؟

آن‌ها بوی شما را تشخیص می‌دهند:

رایحه مادری به نوزادان احساس امنیت می‌دهد و اجتماعی شدن را تشویق می‌کند. برای نوزاد شما هیچ چیز شیرین‌تر از شما بوی خوشی نمی‌دهد بنابراین دفعه بعد که در آغوش می‌گیریدش آن را به عنوان نشانه‌ای از عشق آن‌ها در نظر بگیرید.

به شما لبخند می‌زنند:

اولین باری که کودک شما یک لبخند به شما می‌زند لحظه‌ای شیرین است. این روش آن‌ها برای گفتن"دوستت دارم" است. اگر تا دو ماهگی به آن‌ها لبخند بزنید بیشتر نوزادان پاسخ خواهند داد. تا چهار ماهگی آن‌ها برای جلب توجه شما لبخند می‌زنند و از شما تشکر می‌کنند.

 از خودشان صدا در می‌آورند:

نوزادان در پاسخ به صدای شما صدا‌هایی در می‌آورند و سر خود را می‌چرخانند تا وقتی دارید صحبت می‌کنید شما را پیدا کنند. این نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند به هر چیزی که شما می‌گویید گوش دهند.

شما را می‌شناسند:

همانطور که نوزادان نسبت به دنیای اطراف خود بیشتر آگاه می‌شوند متوجه می‌شوند که برخی از افراد آشنا هستند و آن افراد مورد علاقه آن‌ها هستند. تا شش ماهگی نوزادان افرادی را که دوستشان دارند مانند پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر و البته والدین را خواهند شناخت.

پیش شما احساس امنیت می‌کند:

تعجب نکنید اگر کودک شما سر خود را در قفسه سینه شما فرو کند وقتی فرد جدیدی در صحنه ظاهر می‌شود."اضطراب غریبه" یک مرحله طبیعی است و روی آوردن به شما برای محافظت به این معنی است که کودک شما را دوست دارد و به شما اعتماد دارد که او را در‌امان نگه دارید.

 

منبع:

www.babycenter.com

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14907 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10555 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2096 بازدید