2109
به چه علت نوزادان در هنگام تعویض پوشک گریه می‌کنند؟

به چه علت نوزادان در هنگام تعویض پوشک گریه می‌کنند؟

1401/10/20 بازدید17256

اگر نوزاد شما در هنگام تعویض پوشک گریه می‌کند می‌تواند موضوعی طبیعی در بین نوزادان و مادران باشد. زیرا تقریباً همه‌ی نوزادان در یک مقطع زمانی از تعویض پوشک متنفرند و نمی‌خواهند آن را تجربه کنند. دلایل مختلف زیر می‌تواند عامل اصلی گریه نوزاد شما در هنگام تعویض پوشک باشد.

نوزاد سردش است:

بسیاری از نوزادان تازه متولد شده از سرمایی که هنگام درآوردن لباس تجربه می‌کنند متنفرند. می‌توانید برای جلوگیری از این سرما پتو روی نوزاد بکشید یا اگر درو پنجره‌ها باز هستند آن‌ها را ببندید. همچنین در فصل زمستان بهتر است جهت تعویض پوشک نزدیک شومینه یا شوفاژ باشید.

نوزاد گرسنه است:

اگر قبل از شیر دادن نوزاد را عوض می‌کنید ممکن است فرزند شما آنقدر گرسنه باشد که منتظر شیر خوردن باشد. به جای آن سعی کنید بعد از شیر دادن او را عوض کنید.

نوزاد نمی‌داند دارید چه کار می‌کنید:

بیشتر نوزادان از تعویض پوشک متنفرند زیرا نمی‌دانند چه اتفاقی می‌افتد. با گذشت زمان همانطور که با روال تعویض پوشک آشنا می‌شوند متوجه آن هم خواهند شد و دیگر گریه نمی‌کنند.

نوزاد دوست ندارد به پشت بخوابد:

خواباندن نوزاد به پشت برای تعویض پوشک مانع از کشف مهارت‌های جدید خود (غلتیدن، نشستن، خزیدن و غیره) می‌شود. آن‌ها احساس محدودیت را دوست ندارند و می‌خواهند به بازی خود ادامه دهند.

 

آیا گریه نوزاد در هنگام تعویض پوشک نشانه مشکل پزشکی است؟

اگر فکر می‌کنید نوزاد شما ممکن است مشکل پزشکی داشته باشد که باعث می‌شود هنگام تعویض پوشک به شدت عصبانی شود و گریه کند سریعاً به پزشک نوزاد خود مراجعه کنید زیرا ممکن است یک چیزی نوزاد را اذیت کند. تعویض پوشک مطمئناً می‌تواند چالش برانگیز باشد اما نیازی نیست نگران باشید زیرا در اینجا 6 راه برای جلوگیری از گریه نوزاد در زمان تعویض پوشک آورده شده است:

حواس نوزاد را پرت کنید:

برخی از‌اشیاء کوچک و سرگرم‌ کننده را در نزدیکی وسایل تعویض پوشک قرار دهید و فقط در هنگام تعویض به کودک اجازه دهید با آن‌ها بازی کند. همچنین می‌توانید یک پوشک، برس مو یا عروسک به نوزاد خود بدهید تا با آن بازی کند.
 آرام باشید:

اگرعجله کنید فرزندتان هم دچار اضطراب و استرس می‌شود و این برای هیچ یک از شما جالب نخواهد بود. از این زمان برای برقراری ارتباط مجدد و پیوند با نوزاد خود استفاده کنید.
 شعر بخوانید:

چند شعر و آهنگ مورد علاقه نوزادتان را برایش بخوانید. این باعث می‌شود حواس آن‌ها پرت شود، لبخند بزنند و احتمالاً بگذارند کارتان را انجام دهید.

نوزاد را گرم نگه دارید:

پوشک را در گرم‌ترین قسمت خانه عوض کنید یا بالاتنه نوزاد را قنداق کنید. همچنین می‌توانید در حین تعویض آب گرم را روی سینه نوزادتان بریزید یا پتویی روی نوزاد بی‌اندازید.

ارتباط برقرار کنید:

با صدایی آرام به نوزاد خود بگویید دقیقاً در حال انجام چه کاری هستید. حتماً تماس چشمی نیز برقرار کنید. این یک لحن مثبت ایجاد می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد که بهشان توجه کرده‌اید.

به فضا و محیط توجه کنید:

یک فضای دوست داشتنی و پر از حس خوب برای تعویض پوشک ایجاد کنید. میز تعویض لباس را کنار یک پنجره قرار دهید، یک عروسک آویزان کنید یا یک طرح زیبا و رنگی روی دیوار بکشید تا نوزاد با دیدن آن سرگرم شود.

 

منبع:

momlovesbest.com

ارسال نظر شما

login captcha

من وقتی می خوام پوشک بچه رو عوض کنم با صدای بلند می گم عملیات پمپرزی، بعدش باخندت به نوزادم می گم می خوای بریم عملیات پمپرزی بکنیم اونم خوشحال میشه و می‌خنده واصلا گریه نمیکنه خیلی هم دوست داره

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15669 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11163 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2282 بازدید