2109
آیا طبیعی است که نوزادان خیره شوند؟

آیا طبیعی است که نوزادان خیره شوند؟

1401/10/18 بازدید1303

بله، از حدود 2 ماهگی نوزادان دوست دارند به چیز‌هایی نگاه کنند مانند یک چراغ یا یک اسباب‌بازی که جلوی آن‌ها آویزان است. در 2 ماهگی بینایی کودک شما بسیار بهبود یافته و به لطف مغز در حال رشد و ماهیچه‌های چشم او می‌تواند چیز‌های دورتر را ببیند و جزئیات بیشتری را مشاهده کند. یک کودک 2 تا 3 ماهه گاهی به صورت مادرش خیره می‌شود و تا زمانی که مادرش حرکت نکند نمی‌تواند به او نگاه کند. کودک شما به زودی آنقدر از نظر بصری آگاه می‌شود که از دیدن چیز‌های جدید و متفاوت لذت می‌برد. به عنوان مثال اگر جغجغه‌ای کاملاً جدید را بالا بگیرید ممکن است چشم‌هایش گرد شوند و ممکن است طولانی‌تر از زمانی که اسباب‌بازی آشنا را در دست بگیرید به آن نگاه کند. نوزادی که به دستان خود خیره می‌شود به سادگی توانایی بینایی و هماهنگی برای جمع کردن دست‌های خود را به دست می‌آورد و برای ترفند‌های رشدی آماده می‌شود. در حدود 3 ماهگی نوزادان عمداً دست‌های خود را به هم نزدیک می‌کنند و کمی بعد سعی می‌کنند به‌ اشیاء ضربه بزنند یا‌ اشیا را بگیرند. در این مرحله احتمالاً کودک شما علاقه کمتری به نگاه کردن به دستان خود دارد و بیشتر مشغول استفاده از آن‌ها خواهد بود.

به چه علت نوزادان خیره می‌شوند؟

چون دوستتان دارند:

نوزادان دوست دارند به والدین خود به خصوص مادرشان خیره شوند. وقتی کودک شما به شما خیره شده است و شما به آن‌ها خیره شده‌اید هر دو به شکلی خاص و منحصر به فرد به هم پیوند می‌خورید.

 نوزادان صدای شما را دوست دارند:

نوزاد شما نیز قبل از اینکه بینایی او رشد کند به سمت صدای شما کشیده می‌شود. بنابراین آن‌ها به صدای شما گوش می‌دهند و به شما خیره می‌شوند.

 وسایل رنگی و براق دوست دارند:

همانطور که نوزاد شما با زندگی جدید اطراف خود سازگار می‌شود و بینایی او بهبود می‌یابد به سمت رنگ‌های متضاد و‌اشیاء درخشان کشیده می‌شود. بنابراین اگر جواهرات براق یا درخشان دارید آن‌ها به سمت آن‌ها کشیده می‌شوند و با دقت به جواهرات درخشان نگاه می‌کنند.

 شما عینکی هستید:

نوزادان تازه متولد شده نیز به سمت افرادی که عینک می‌زنند یا ویژگی‌های متمایز دارند جذب می‌شوند.

 فکر می‌کنند جذاب هستید:

یک مطالعه نشان داد که نوزادان اغلب به افراد خیره می‌شوند زیرا فکر می‌کنند جذاب هستند. بنابراین اگر توجه کودک را به خود جلب می‌کنید ممکن است به این دلیل باشد که آن‌ها فکر می‌کنند شما زیبا هستید.

به چه علت نوزادان به پنکه‌های سقفی خیره می‌شوند؟

این ترس وجود دارد که اگر کودک شما برای مدت طولانی به پنکه‌های سقفی خیره شده ممکن است نشانه‌ای از اوتیسم باشد. اگر کودک شما کمتر از 4 ماه سن دارد خیره شدن به پنکه سقفی ممکن است برای او یک محرک بصری باشد و جای نگرانی وجود ندارد. با این حال اگر کودک شما بزرگتر از آن است و برای مدت طولانی خیره شده یا اگر علائمی را می‌بینید که نگران‌کننده می‌باشد با پزشک اطفال صحبت کنید.

به چه علت نوزادان به نور خیره می‌شوند؟

ممکن است متوجه شوید که کودکتان به چراغ‌ها، ‌اشیاء درخشان یا نور خیره شده است. هنگامی که یک نوزاد چیزی را می‌بیند که قبلاً هرگز ندیده است طبیعتاً آن را جذاب می‌بیند زیرا سعی می‌کند تا آنجا که می‌تواند درباره آن چیز یاد بگیرد. همانطور که نوزادان تازه متولد شده خود را با زندگی خارج از رحم سازگار می‌کنند چیزی که به تدریج با رشد مغزشان می‌توانند ببینند شگفت‌انگیز و جدید است. برای برخی از نوزادان یک گوشه یا تغییر زاویه به اندازه کافی شگفت‌انگیز است که ساعت‌ها به آن خیره می‌شوند. برخی از نوزادان تازه متولد شده نیز به کمی زمان برای استراحت نیاز دارند و خیره شدن به گوشه‌ای به آن‌ها فضایی برای استراحت می‌دهد در حالی که مغز آن‌ها همه چیز‌هایی را که در آن روز آموخته‌اند پردازش می‌کند.

 

منبع:

www.teethingtotantrums.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید