2109
نوزادان در سفر هوایی نیاز به بلیط جداگانه دارند؟

نوزادان در سفر هوایی نیاز به بلیط جداگانه دارند؟

1401/10/14 بازدید441

سفر با نوزادان چه هوایی و چه زمینی ممکن است دشواری‌هایی را با خود همراه داشته باشد.ولی از طرف دیگر ممکن است لذت بخش باشد و بعضی مواقع ضرورت دارد با آن‌ها به سفر رفته و لحظات خوبی را در سفر با آنها تجربه کنیم. در این مطلب میخواهیم قیمت بلیط هواپیما برای نوزادان و تفاوت این قیمت‌ها در ایرلاین‌های مختلف را بررسی کنیم.

همانطور که میدانیم قیمت رزرو بلیط هواپیما برای نوزادان زیر ۱۲ سال بزرگسالان تفاوت دارد این موضوع در همه جای دنیا وجود دارد و باید این مسئله را موقع خرید بلیط هواپیما شرکت هواپیمایی مورد نظر در میان گذاشته تا تغییر قیمت در بلیط به وجود آید.در فرایند خرید بلیط هواپیما علی بابا شما میتوانید به همراه داشتن نوزاد را ثبت کنید و همچنین تغییر قیمتی که در بلیط به وجود میآید را مشاهده کنید.

در سفرهای هوایی برای کسانی که با خود نوزاد نیاز به همراه دارند این سوال پیش میآید قیمت بلیط هواپیما برای نوزادان چگونه محاسبه میشود؟

دلیل اختلاف قیمت بلیط هواپیما برای نوزادان این است که یک کودک به نسبت یک مسافر بزرگسال شامل خدمات خاصی نمیشود و از این خدمات بهره نمیبرد همچنین در بعضی از موارد کودکان صندلی مستقل هم ندارند. براساس قوانینی که برای تمام ایرلاین‌ها وجود دارد هنگام خرید بلیط برای کودکان باید به صورت جداگانه صندلی آنها را رزرو کنیم حتی اگر صندلی مستقلی نداشته باشند و تمام مدت در بغل شما باشند بلیط هواپیمای کودکان در رده سنی ۲ تا ۱۲ سال و نوزادان در رده سنی ۲۷ تا ۲ سال با قیمت کمتری محاسبه میشود و همچنین این قیمت در پروازهای داخلی بستگی به چارتری و یا سیستمی بودن پرواز نیز دارد. با توجه به توضیح داده شده قیمت بلیط هواپیما در سفرهای داخلی برای کودکان رده سنی ۲ تا ۱۲ سال در پروازهای چارتری و سیستمیمتفاوت است به بررسی و هر کدام از آنها میپردازیم.

نرخ بلیط هواپیما برای کودکان زیر 12 سال در پروازهای چارتری

در پروازهای چارتری شرکت چارتر کننده قیمت بلیط هواپیما برای کودکان را تعیین میکند و نرخ مشخصی در این گونه پرواز‌ها وجود ندارد و این نرخ در زمان‌های مختلف قابل تغییر است. قیمت بلیط هواپیما قیمت بلیط هواپیما برای نوزادان زیر دو سال در پروازهای چارتری رایگان است.

نرخ بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال در پروازهای سیستمی

در پروازهای داخلی سیستمینرخ بلیط کودک معمولا از ۵۰ درصد تا ۸۵ درصد بلیط بزرگسال حساب میشود که در اینجا به چند نمونه از بلیط کودکان و نوزادان در شرکت‌های هواپیمایی مختلف میپردازیم:

شرکت هواپیمایی زاگرس حدود ۷۰درصد، شرکت هواپیمایی کاسپین حدود ۸۵ درصد، شرکت هواپیمایی وارش حدود ۷۵ درصد، شرکت هواپیمایی قشم حدود ۵۵ درصد، شرکت هواپیمایی معراج حدود ۷۵ درصد، شرکت هواپیمایی ماهان حدود ۷۵ درصد، شرکت هواپیمایی کیش ایر برای کودکان ۵۰ درصد از بلیط بزرگسالان و برای نوزادان کمتر از ۱۰ درصد بلیتط‌های بزرگسالان و شرکت هواپیمایی آسمان حدود۵۰درصد از بلیط بزرگ سالان.

در مطالب قبلی به قیمت بلیط در پروازهای سیستمیو چارتری برای کودکان زیر ۱۲ سال پرداختیم. اکنون میخواهیم درمورد قیمت بلیط نوزادان در پروازهای داخلی هم چارتری و هم سیستمی صحبت کنیم.

نرخ بلیط هواپیما برای نوزادان در پروازهای چارتری

در این نوع از پروازهای داخلی قیمت بلیط برای نوزادان دو سال حدود ۱۰ درصد از کل قیمت بلیط برای بزرگسالان است به عنوان بیمه شناخته میشود که باید در فرودگاه تهیه شود

از طرف دیگر قیمت بلیط هواپیما در پروازهای چارتری برای کودکان بالای دو سال تفاوتی با قیمت بلیط افراد بزرگسال ندارد و تخفیف را شامل نمیشود برای چارترکننده فرقی نمیکند که سن مسافر چقدر باشد.

نرخ بلیط هواپیما برای نوزادان در پروازهای سیستمی

در این نوع از پرواز‌ها برای نوزادان زیر دو سال قیمت بلیط برابر با ۱۵ درصد قیمت کل بلیط هواپیما حساب میشود و در برخی از موارد هزینه بلیط نوزادان بین ۸ تا ۲۰ درصد از قیمت بلیط بزرگسالان است.

با خرید بلیط هواپیمایی علی بابا چه برای پروازهای سیستمیو چه برای پروازهای چارتری میتوانید به همراه داشتن نوزاد خود را ثبت کنید کاهش قیمت بلیط مطلع شوید.

در ادامه به بررسی قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال در پروازهای خارجی میپردازیم:

با خرید بلیط هواپیما علی بابا میتوانید از هزینه‌ای که برای بلیط نوزاد خود باید پرداخت کنید برای سفرهای خارجی مطلع شوید.

باید توجه داشت که برای خرید بلیط هواپیما خارجی برای کودکان کمتر از ۱۲ سال هر کشور قوانین خاص خود را دارد و ایرلاین‌های کشور مقصد موظف به رعایت این قوانین هستند.بهتر است بدانید وقتی که برای کودک و نوزاد خود برای پروازهای خارجی صندلی رزرو میکنید مبلغی که پرداخت میکنید حق بیمه هم شامل میشود.

به صورت کلی هزینه بلیط هواپیما کودکان زیر ۱۲ سال بین ۰ تا ۸۰ درصد بزرگسالان محاسبه میگردد علاوه بر آن هزینه بلیط نوزاد‌ها در سفرهای خارجی بین ۰ تا ۱۵ درصد از بلیت بزرگسالان حساب میشود و به ازای تهیه هر بلیط بزرگسال میتوانید یک بلیط نوزاد خریداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر بهتر است بدانید در پروازهای سیستمینرخ بلیط کودک ۲ تا ۱۲ سال در بعضی از ایرلاین‌ها به صورت نیم بها محاسبه میشود.

  • است این سوال پیش بیاید که بر روی پای والدین بنشیند لازم است بیت جداگانه تهیه شود یا خیر در جواب میتوان گفت بلیط برای کودک باید تهیه شود و اگر سن کودک زیر دوسال باشد قیمت بلیط صرفاً ۱۰% از بلیت بزرگسالان حساب میشود و اگر هم کودک بالای دوسال داشته باشد قیمت بلیط تقریباً ۵۰ تا ۸۵ درصد محاسبه میگردد لازم به ذکر است در پروازهای چارتری نرخ کودک وجود ندارد بلیط کودکان و بزرگسالان به صورت برابر محاسبه میشود.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها