2109
راهنما خرید فرش

راهنما خرید فرش

1401/10/07 بازدید833

فرش، یکی از اصلی­ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی هر خانه­ای است و انتخاب درست آن تاثیر بسیاری در زیبایی فضا خانه دارد. از آنجایی که فرش کالایی گران قیمت محسوب می­شود و نمی­توان آن را به‌طور مداوم تعویض کرد، کیفیت فرش می­تواند طول عمر استفاده از آن را تضمین کند. با توجه به این موارد باید در انتخاب و خرید فرش بسیار حساسانه عمل کرد. در این مقاله قصد داریم تمامی نکات مربوط به خرید فرش را مورد بررسی قرار دهیم.

فرش ماشینی یا دستباف؟

بسیاری از افراد هنگام خرید فرش با این سوال مواجه هستند که فرش ماشینی بخرند یا فرش دستباف؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که عوامل زیادی در انتخاب بین فرش ماشینی و دستباف تاثیرگذار هستند که عبارت‌اند از:

 

· قیمت فرش

قیمت فرش دستباف به مراتب گران­تر از فرش‌های ماشینی است؛ بنابراین اگر آیتم قیمت برای شما اهمیتی ندارد، فرش­ دستباف انتخاب بهتری است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که مناسب­تر بودن قیمت فرش ماشینی این امکان را برای شما فراهم می­کند که هر چندسال یکبار به‌راحتی آن را عوض کنید. درصورتی‌که قیمت بالای فرش دستباف، این آزادی عمل را از شما خواهد گرفت.

· اصالت فرش

اصالت فرش دستباف مسئله­ای است که نمی­توان از آن چشم­پوشی کرد. با خرید یک فرش دستباف در واقع اثری هنری را خریداری کرده­اید که علاوه بر زیبایی منحصربه­فرد، یک سرمایه ارزشمند نیز محسوب می­شود.

· الیاف فرش

فرش­های ماشینی با الیاف مصنوعی بافته می­شوند و فرش­های دستباف با الیاف طبیعی. این مسئله موجب می‌شود که فرش ماشینی در برابر آفات طبیعی مقاوم­تر باشد ولی در مقابل کیفیت یک فرش با الیاف طبیعی را نخواهد داشت.

· مراقبت و نگهداری از فرش

فرش­های دستباف در برابر آفاتی که آن را تهدید می­کنند، به مراقبت بیشتری نیاز دارد. درحالی‌که فرش ماشینی در برابر این تهدید مقاوم عمل می­کند.

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

 

هنگام خرید فرش ماشینی علاوه­بر شناخت کامل انواع فرش، باید به نکات خرید این محصول نیز توجه کنید تا بتوانید انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشید. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

1. تعداد گره­های فرش

تعداد گره­های فرش، یکی از مسائلی است که در خرید هر نوع فرش باید به آن توجه کرد. تعداد گره در هر متر از فرش را شانه می‌گویند که معمولا دارای دو تراکم عرضی و طولی است. به­طور کل، فرش­های موجود در بازار در شانه­های متنوع 220، 250، 280، 320، 380، 400، 440، 500، 700، 1000، 1200، 1500 و 1600 بافته می­شوند.

2. تراکم فرش

تراکم فرش همان گره­های طولی فرش است که فرش­های ماشینی دارای تراکم­های 300، 400، 500، 600، 700، 800، 900، 1000، 1400، 2250، 3000، 3200 و 4500 رج است. هرچه تراکم فرش بالاتر باشد، فرش از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار می­باشد؛ بنابراین توجه به تراکم فرش از دیگر نکات در خرید انواع فرش است.

3. انتخاب فرش براساس فضایی که قرار است از آن استفاده شود!

هنگام انتخاب فرش باید به فضایی که می­خواهید فرش را در آن قرار دهید، توجه داشته باشید و محصول مناسب را براساس اولویت­ها و ملاک­هایی که در ذهن دارید خریداری کنید. برای مثال ممکن است به دنبال فرشی باشید که لطیف، زیبا، بدون پرز، ضد حساسیت و آنتی باکتریال بوده، همچنین دارای ضمانت و گارانتی باشد. شما با خرید فرش محتشم به تمامی این مزایا دست خواهید یافت.

انتخاب فرش با ابعاد موجود در خانه نیز می­تواند ارتباط مستقیمی داشته باشد. برای مثال اگر فضا خانه شما کوچک است و قصد دارید با یک فرش مناسب فضای خانه را بزرگ‌تر نشان­ دهید، بهتر است به­دنبال فرش­هایی با رنگ­های روشن بروید تا فضا خانه شما را بزرگتر و دل‌بازتر نمایان کند.

 

جمع­بندی

فرش امیرکبیر کاشان، یکی از بزرگترین فروشگاه­های فرش دستباف و ماشینی است که تمام محصولات خود را با گارانتی کیفیت و قیمت به فروش می­رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش به سایت این فروشگاه مراجعه فرمایید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید