2109
کلینیک پیشگیری و درمان چاقی کودکان راه‌اندازی می‌شود

کلینیک پیشگیری و درمان چاقی کودکان راه‌اندازی می‌شود

1393/07/29 بازدید616

نی نی سایت به نقل از واحد مرکزی خبر: رئیس درمانگاه‌های بیمارستان مرکز طبی کودکان گفت: به زودی کلینیک پیشگیری و درمان چاقی کودکان و نوجوانان در بیمارستان مرکز طبی کودکان (قطب علمی اطفال کشور) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی می‌شود. 

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی مرکز طبی کودکان؛ دکتر بهار اله وردی با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش جدی شیوع چاقی در میان کودکان و نوجوانان به ویژه در شهرهای بزرگ، ضرورت راه اندازی یک مرکز پیشگیری و درمان چاقی برای کودکان و نوجوانان احساس می‌شد که قرار است این کلینیک به زودی در بیمارستان مرکز طبی کودکان راه‌اندازی شود. 
وی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج پژوهش‌های گوناگون انجام شده در کشور به طور متوسط شش تا هفت درصد کودکان ایرانی از چاقی رنج می برند گفت: بیش از 70 درصد کودکانی که با اضافه وزن وارد مرحله بلوغ و بزرگسالی می شوند در آینده جزو بزرگسالان چاق خواهند بودکه عوارضی نظیر بیماری های عروق کرونری قلب، افزایش فشار خون، کبد چرب، افزایش قند و چربی خون، ابتلا به سرطان ها به ویژه سرطان تخمدان، پستان و پروستات به صورت جدی در دهه‌های بعد آن‌ها را تهدید می‌کند. 
 
اله وردی افزود: تغذیه نشدن شیرخوران با شیر مادر، الگوی نادرست تغذیه نظیر استفاده روزافزون خانواده ها از غذاهای آماده، رژیم غذایی پرچرب، مصرف بیش از حد تنقلات فاقد ارزش غذایی، استفاده ناکافی از لبنیات، میوه و سبزیجات، بی تحرکی مفرط، وابستگی کودکان و نوجوانان به بازی‌های رایانه ای و شرکت نکردن آن‌ها در فعالیت های گروهی و پرتحرک همگی از عوامل افزایش وزن و چاقی در کودکان به شمار می‌رود. 
وی گفت: از آنجا که درمان چاقی، فعالیتی گروهی و دارای برنامه است در این کلینیک، پزشکان فوق تخصص بیماری های گوارش و غدد کودکان، متخصص و کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در کنار فیزیوتراپیست های ورزیده ای که فعالیت بدنی و فیزیکی مناسب را به کودکان آموزش دهند حضور خواهند داشت. 
رئیس درمانگاه های بیمارستان مرکز طبی کودکان افزود: همچنین تغییر نگرش و رفتار های تغذیه‌ای کودک و خانواده و دگرگون سازی سبک زندگی به صورت انفرادی یا در قالب گروه‌های همگون توسط فوق تخصص روانپزشکی کودکان و کارشناس ارشد روانشناسی و رفتاردرمانی انجام خواهد گرفت. 
وی از بسته خدماتی ارائه شده به مراجعان به صورت زمان بندی شده، ادواری و مطابق با پروتکل‌های پذیرفته شده و روزآمد بین المللی به عنوان دیگر خدمات این کلینیک نام برد. 
اله وردی تاکید کرد: درمان طبی مواردی نظیر افزایش قند یا چربی های خون و کبد چرب توسط پزشکان فوق تخصص گوارش و غدد کودکان انجام خواهد شد و چنانچه کودکان بر اثر چاقی دچار اختلالات اسکلتی مانند بد شکلی های مفاصل زانو، افزایش فشار خون یا عوارض تنفسی باشند، مراقبت های مربوط توسط پزشکان متخصص ارتوپدی و فوق تخصص قلب و ریه کودکان اعمال می‌شود.
 
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16325 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2740 بازدید