2109
انجام یوگا با افزایش سن

انجام یوگا با افزایش سن

1401/09/12 بازدید9718

مزایای یوگا برای سالمندان شامل افزایش تحرک، کاهش خطر لغزش و افتادن، محافظت در برابر زوال شناختی، افزایش انعطاف‌پذیری، قدرت و تعادل و بهبود خواب و سلامت روانی است. یوگا همچنین به دو مورد از شایع‌ترین شکایاتی که افراد با افزایش سن دارند می‌پردازد مانند سفتی مفاصل و ضعف عضلانی. طبق گفته پزشکان هر چه ما بی‌تحرک‌تر باشیم احتمال از دست دادن دامنه حرکتی مفاصلمان بیشتر می‌شود.  از دست دادن قدرت و توده عضلانی یک مشکل جدی برای بسیاری از سالمندان است و خطر زمین خوردگی و ضعف را افزایش می‌دهد.

با بالا رفتن سن افراد می‌توانند کدام یک از حرکات یوگا را انجام دهند؟

ژست صندلی:

بایستید. مچ پا، زانو و باسن خود را خم کنید، انگار می‌خواهید روی صندلی بنشینید. قفسه سینه خود را بالا و هر یک از بازو‌های خود را بالا نگه دارید و چند نفس عمیق بکشید.  

 ژست ویرابادراسانا اول:

پای چپ خود را حدود ۴۵ درجه به سمت بیرون بچرخانید. سپس پای چپ خود را به عقب برگردانید و پاشنه خود را روی زمین پایین بیاورید و در عین حال تقریباً همان زاویه پا را حفظ کنید. اگر پاشنه پا به زمین نمی‌رسد گام خود را کوتاه یا پا‌های خود را بازتر کنید و‌شانه‌های خود را کم و بیش رو به جلو نگه دارید و بازو‌های خود را بالای سر ببرید. 

 ژست درختی:

شروع  به‌ ایستادن کنید. اگر در هر نقطه‌ای احساس ناپایداری می‌کنید یک دست خود را روی دیوار یا بخشی از مبلمان قرار دهید تا به تعادل شما کمک کند. پای راست خود را به سمت بیرون بچرخانید تا انگشتان پا مشخص شوند. زانوی راست خود را خم کنید و پاشنه پای خود را روی قسمت داخلی مچ پای چپ قرار دهید و انگشتان پا را روی زمین قرار دهید. کف پای خود را روی قسمت داخلی ران خود قرار داده یا سعی کنید بازو‌های خود را بالای سر خود ببرید. این کار را با پای چپ خود تکرار کنید.

 ژست رو به پایین:

از روی دست‌ها و زانو‌ها شروع کنید و مچ‌ها را زیر‌شانه‌ها قرار دهید. پا‌های خود را دراز و آن را به اندازه عرض باسن باز کنید. باسن خود را بالا بیاورید و با بدن خود به شکل V شکل وارونه بسازید.

 ژست ملخ:

با دراز کشیدن روی شکم در حالی که دستان خود را در کنار باسن خود قرار می‌دهید شروع کنید. سر، ‌شانه‌ها، قفسه سینه، دست‌ها و پا‌های خود را از روی زمین بلند کنید و چندین نفس عمیق بکشید.

 ژست پل:

پا‌های خود را به اندازه عرض لگن باز کنید. باسن خود را از زمین بلند کنید. همچنین می‌توانید بازو‌های خود را روی زمین فشار دهید.  

 

منبع:

www.livestrong.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10350 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2049 بازدید