2109
مصرف انار چه فوایدی دارد؟

مصرف انار چه فوایدی دارد؟

1401/09/08 بازدید792

آن‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند:

آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که به محافظت از سلول‌ها در برابر سموم محیطی مانند آلودگی و دود سیگار کمک می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها به پیشگیری و ترمیم آسیب DNA که می‌تواند منجر به سرطان شود کمک می‌کند. آب انار به تنهایی از سرطان جلوگیری نمی‌کند اما مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است یک مکمل مغذی برای یک رژیم غذایی سالم باشد.

 آن‌ها ممکن است برای سلامت پروستات مفید باشند:

برخی تحقیقات نشان دادند که اجزای موجود در آب انار با تضعیف جذب سلول‌های سرطانی به یک سیگنال شیمیایی که باعث گسترش سرطان می‌شود کمک می‌کند. به نظر می‌رسد آب انار رشد سلول‌های سرطانی را سرکوب می‌کند و مرگ سلول‌های سرطانی را در مردانی که در بدو تولد به آن‌ها اختصاص داده شده و درمان اولیه سرطان پروستات داشته‌اند را کاهش می‌دهد. باید توجه داشت که مطالعات نشان می‌دهند که آب انار و میوه‌ انار باید بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که عصاره پوست انار دارای خواص ضد سرطانی است و می‌توان از پوست انار برای خواص دارویی بیشتر استفاده کرد.

 

 آن‌ها سلامت قلب را افزایش می‌دهند:

انار هزاران سال است که به عنوان یک غذای دارویی و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن استفاده می‌شود. استرس اکسیداتیو با بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی مرتبط است. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن برخی از مطالعات کشف کرده‌اند که انار می‌تواند عوامل استرس اکسیداتیو را بهبود بخشد و بنابراین تاثیر مثبتی بر این شرایط بگذارد. محققان خاطرنشان کردند که انار و آب انار می‌توانند مزایای قابل توجهی برای بهبود تعدادی از بیماری‌های قلبی مانند فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و تصلب شرایین داشته باشند. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد انار ممکن است به جلوگیری از تجمع پلاک در شریان‌های شما کمک کند. اگر بیماری قلبی در خانواده شما وجود دارد ممکن است منطقی باشد که انار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آیا انار سالم است؟

انار وقتی در یک رژیم غذایی سالم برای قلب گنجانده شود سالم است. در نظر بگیرید که آن‌ها را روی سالاد، بلغور جو دوسر، کینوا یا ماست بپاشید.

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16068 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11431 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2365 بازدید