2109
از چه زمانی می‌توانیم به کودک روغن کنجد دهیم؟

از چه زمانی می‌توانیم به کودک روغن کنجد دهیم؟

1401/09/05 بازدید631

در بیشتر موارد روغن کنجد را می‌توان زمانی که کودک شما ۶ ماهه است در برنامه غذایی گنجاند. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که تا یک سالگی کودک صبر کنید و از دادن روغن کنجد خودداری کنید زیرا سیستم گوارشی نوزادان ممکن است آمادگی مقابله با آن را نداشته باشد. با این حال روغن کنجد ممکن است از شیر مادر عبور کند، در نتیجه قبل از ۶ ماهگی کودک از مصرف آن خودداری کنید. اگر کودک شما در معرض خطر آلرژی غذایی است از دادن روغن کنجد خودداری کنید. اگر شواهدی بر آلرژی غذایی وجود ندارد به علائمی از جمله کهیر، بثورات، خس خس سینه، تورم و مشکلات تنفسی توجه کنید. به‌علاوه اگر کودک شما آسم یا اگزما دارد ممکن است پزشک توصیه کند که از دادن روغن کنجد به او خودداری کند. پزشک کودک شما به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید آیا روغن کنجد برای او مناسب است یا خیر.

روغن کنجد چه فوایدی دارد؟

افزودن روغن کنجد به رژیم غذایی کودک سلامتی کودک را افزایش می‌دهد. روغن کنجد حاوی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان بوده و از قلب کودک شما محافظت می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. روغن کنجد همچنین حاوی چربی‌های غیراشباع سالم است که به رشد کودک شما کمک کرده و از او در برابر بیماری‌های قلبی در آینده محافظت می‌کند.

نتیجه‌گیری:

روغن کنجد نسبتاً همه کاره بوده و جایگزین خوبی برای روغن زیتون یا روغن اشباع شده هنگام تهیه غذا برای کودک شما است. از آن برای تفت دادن سبزیجاتی مانند کدو، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی، نخود و هویج استفاده کنید تا به قوام نرمی برسد و کودک بتواند به راحتی آن را بخورد. روغن کنجد معمولاً برای تهیه هوموس استفاده می‌شود که یک دیپ مناسب برای کودک است که به خوبی با نان سرو می‌شود.

 

منبع:

www.livestrong.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16375 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11577 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3304 بازدید