2109
به کودک 11 ماه چه صبحانه‌ای بدهیم؟

به کودک 11 ماه چه صبحانه‌ای بدهیم؟

1401/09/05 بازدید1017

 نان تست فرانسوی:

 نان تست فرانسوی یک غذای آسان برای نوزادان 11 ماه است. از پزشک اطفال خود بپرسید که آیا دادن سفیده تخم مرغ به کودک شما بی‌خطر است یا خیر. اگر نه فقط از زرده و شیر برای تهیه نان استفاده کنید. از آنجایی که کودک شما هنوز نباید شیر گاو بخورد از شیر سویا یا شیر خشک برای مخلوط کردن با تخم مرغ استفاده کنید. نان تست فرانسوی را به صورت ساده سرو کنید. نوزادان نیازی به دارچین یا شربت ندارند. مقداری میوه نرم مانند موز یا هلو رسیده را برش دهید تا در کنار نان تست فرانسوی سرو کنید.

ماست و میوه:

اگر کودک شما همچنان دوست دارد با قاشق غذا بخورد ماست انتخاب خوبی برای صبحانه است. خوردن ماست و پنیر برای کودکان پس از 6 ماهگی بی‌خطر است. طعم‌های مختلف مانند موز و توت فرنگی را امتحان کنید یا تکه‌های کوچک یا پوره‌های میوه خود را به ماست خامه‌ای اضافه کنید. به یاد داشته باشید که از خرید انواع غلات «آجیل عسلی» خودداری کنید زیرا کودک نباید تا سن یک سالگی عسل یا فرآورده‌های مغزی بخورد.

 کلوچه:

کلوچه‌های خانگی می‌توانند مملو از مواد مغذی باشند. اگر برای درست کردن کلوچه‌های خانگی وقت ندارید هویج رنده شده یا موز له شده را به مخلوط آرد و تخم مرغ اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که مافین‌های حاوی آجیل را به کودک خود ندهید زیرا خطر خفگی وجود دارد. همچنین برچسب مواد تشکیل دهنده محصولاتی را که کودکتان هنوز نباید بخورد مانند سفیده تخم مرغ و شیر را بررسی کنید.

 

منبع:

www.livestrong.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8349 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6011 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15071 بازدید