2109
برای باردار شدن به چه مقدار زمان نیاز داریم؟

برای باردار شدن به چه مقدار زمان نیاز داریم؟

1401/09/03 بازدید1865

 تخمک‌گذاری همیشه در روز 14 چرخه شما اتفاق نمی‌افتد:

تخمک‌گذاری ممکن است در روز 14 سیکل شما اتفاق بیفتد اما در برخی شرایط تخمک‌گذاری در روز‌های 6 یا 7 یا در اواخر روز 19 یا 20 اتفاق می‌افتد که غیر معمول یا غیر طبیعی نیست. هنگام یادگیری در مورد تولید مثل زنان به اکثر افراد آموزش داده می‌شود که چرخه زن به طور متوسط 28 روز است و تخمک‌گذاری در اواسط نقطه در روز 14 اتفاق می‌افتد. یک زن سالم با باروری خوب می‌تواند چرخه‌ای به مدت 21 روز یا 35 روز داشته باشد. در نتیجه تخمک‌گذاری زودتر یا دیرتر تغییر می‌کند که  بستگی به این دارد سیکل زن چقدر طول می‌کشد.

ممکن است چند ماه طول بکشد تا باردار شوید:

حقیقت این است که تعداد کمی از زوج‌ها در ماه اول باردار می‌شوند. این کاملاً طبیعی است که تا شش ماه باردار شدن طول بکشد. برخی از زوج‌ها تا یک سال طول می‌کشد تا باردار شوند و این نیز طبیعی است. یک مطالعه نشان داد که پس از سه ماه تلاش 68 درصد از زوج‌ها باردار می‌شوند و پس از یک سال 92 درصد باردار خواهند شد.

 تخمک‌گذاری می‌تواند فقط برای یک تخمک باشد:

بدن شما به طور سیستماتیک تخمک‌گذاری را برای تخمدان‌های متناوب از ماه به ماه "برنامه ریزی" نمی‌کند. تخمک‌گذاری می‌تواند از یک طرف به سمت دیگر تغییر کند. همچنین معمولاً زنان در یک طرف بیشتر از طرف دیگر تخمک‌گذاری می‌کنند. این می‌تواند تخمدان چپ یا راست شما باشد که این به عوامل متعددی بستگی دارد همچنین به همین دلیل است که برخی مواقع متوجه درد تخمک‌گذاری در یک طرف بیشتر از طرف دیگر می‌شوید.  اینکه کدام تخمدان تخمک را آزاد می‌کند بیشتر به این بستگی دارد که کدام تخمدان دارای فولیکول (که حاوی تخمک در حال رشد یا تخمک است) است که به مرحله نهایی بلوغ می‌رسد. در شروع چرخه شما چندین فولیکول در هر تخمدان شروع به رشد می‌کنند. هنگامی که بیش از یک فولیکول یک تخمک آزاد می‌کند به این ترتیب ممکن است دوقلو‌های غیر همسان باردار شوید

 تخمک‌گذاری تنها یکی از عناصر باردار شدن است:

تخمک‌گذاری برای باردار شدن ضروری می‌باشد اما برای باردار شدن بیش از یک تخمک نیاز است. به عنوان مثال مسیر رسیدن به تخمدان باید روشن باشد. اگر لوله‌های فالوپ مسدود شده باشند بارداری نمی‌تواند اتفاق بیفتد و به اسپرم نیاز دارید. باردار شدن فقط به باروری زن مربوط نمی‌شود. همچنین مهم است که بدانید ناباروری همیشه علائم واضحی ندارد. برخی از مشکلات باروری (در مردان و زنان) بدون آزمایش باروری قابل تشخیص نیستند. به عنوان مثال نمی‌توان بدون آزمایش تشخیص داد که آیا منی مرد دارای سلول‌های اسپرم کافی برای بارور شدن است یا خیر. اگر لوله‌های فالوپ زن مسدود شده باشد ممکن است هیچ علامت واضحی وجود نداشته باشد.

  شما می‌توانید در طول دوره خود باردار شوید:

در صورت داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی می‌توانید باردار شوید. توانایی شما برای باردار شدن بستگی به زمان تخمک‌گذاری شما دارد و مستقیماً با قاعدگی مرتبط نیست اما اگر سیکل شما کوتاه است و در روز 7 یا 8 تخمک‌گذاری می‌کنید می‌توانید در طول قاعدگی باردار شوید. همچنین پریود شما مانع از حرکت اسپرم به سمت سیستم تولید مثل نمی‌شود.

 رابطه جنسی زیاد باعث ناباروری نمی‌شود:

هیچ مدرکی وجود ندارد که بگوید "تلاش بیش از حد" (به هر معنی که باشد) باعث طولانی‌تر شدن بارداری می‌شود. در واقع فردی که در تلاش برای باردار شدن است احتمالاً از روش‌های آگاهی از باروری برای ردیابی تخمک‌گذاری استفاده می‌کند و در زمانی که بیشترین باروری را دارند تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارند. در هر صورت ممکن است احتمال بارداری آن‌ها بیشتر باشد.

کافئین از بارداری جلوگیری نمی‌کند:

این موضوع بحث برانگیز است که آیا هنگام تلاش برای باردار شدن نیاز به ترک کامل کافئین دارید یا خیر. تحقیق واضح نبوده است به عنوان مثال یک مطالعه در دانمارک نشان داد افرادی که چای می‌نوشند اندکی بیشتر احتمال دارد باردار شوند و افرادی که نوشابه می‌نوشند اندکی کمتر احتمال دارد باردار شوند و به نظر می‌رسد قهوه هیچ تأثیری بر باروری ندارد.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها