2109
به ایمنی خواب نوزادتان اهمیت دهید

به ایمنی خواب نوزادتان اهمیت دهید

1393/07/27 بازدید784

 کودکان و نوزادان موجودات کوچک و حساسی هستند و باید به محل خواب آنها توجه بسیاری داشت، زیرا خوابیدن بخش مهمی از زندگی انسان‌ها و به‌خصوص نوزادان و کودکان است. اگر محل خواب نوزادان ایمن نباشد، ممکن است خطراتی را برای آنها به دنبال داشته باشد.

بااتوجه به مطالعات اخیر آکادمی خواب آمریکا بهترین مکان برای خوابیدن نوزادان داخل اتاق خواب آنها و روی تخت خود نوزاد است. خوابیدن روی تختخواب والدین و نزدیک بودن به آنها می‌تواند خطراتی را برای نوزاد به دنبال داشته باشد. از جمله این خطرات بدخوابیدن والدین است، زیرا ممکن است والدین در خواب غلت بزنند و روی نوزاد بیفتند یا ممکن است نوزاد در فواصل میان تخت و تشک یا لحاف و روتختی گیر کند و دچار تنگی‌نفس، خفگی و مرگ ناگهانی شود.

خواباندن نوزاد روی کاناپه یا کنار خود نیز می‌تواند خطر داشته باشد زیرا کاناپه وسعت کمی دارد و همچنین نزدیکی نوزاد به والدین هنگام خوابیدن روی کاناپه می‌تواند تنفس او را دچار اختلال کند یا باعث افتادن نوزاد شود.

محققان توصیه می‌کنند مادران به شکل خوابیده اقدام به شیردهی نوزاد نکنند، زیرا احتمال به خواب رفتن مادر هنگام شیردهی به‌خصوص در شب وجود دارد و ممکن است باعث پریدن شیر به حلق نوزاد و خفگی او شود. با این وجود افرادی که می‌خواهند نوزادشان را کنار خود بخوابانند باید نهایت دقت را داشته باشند.

کودک را به پشت بخوابانند و فاصله خود را با کودک حفظ کنید. همچنین از استعمال الکل و سیگار در طول روز و قبل از خواب خودداری کنند زیرا دستگاه تنفسی کودک بسیار حساس است و در نتیجه بوی الکل و سیگار می‌تواند موجب آزار کودک و بدخوابی او شود.

 

 

منبع: سلامت نیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9661 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7041 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید