2109
« بهترین آجیل برای بارداری »

« بهترین آجیل برای بارداری »

1401/09/01 بازدید4630

در این مقاله قصد داریم ضمن بیان اهمیت تغذیه سالم در دوران بارداری و ویتامین ها مواد معدنی مورد نیاز برای مادر و جنین ، به معرفی بهترین آجیل ها برای دوران بارداری بپردازیم تا شما بتوانید با خیال راحت محصولات مفید و مناسبی را در این دوران تهیه کرده و مصرف کنید و از این طریق به رشد جنین خود کمک کنید. پس برای آشنایی با این محصولات تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

از جمله بهترین آجیل ها در بارداری می توان به:

  • کشمش
  • بادام زمینی
  • گردو
  • مویز
  • بادام درختی
  • و انجیر خشک

اشاره کرد. در ادامه درباره آجیل های گفته شده و فواید آن ها برای دوران بارداری توضیحات کاملی ارائه شده است.

 

بهترین آجیل ها برای دوران بارداری

همان طور که گفته شد آجیل ها جزو خوراکی های مفید برای دوران بارداری هستند و خانم های باردار می توانند با مصرف آن ها در طول روز ؛ در اوایل بارداری از شر حالت تهوع راحت شوند و در ماه‌ های آخر نیز از بروز ضعف و گرسنگی جلوگیری کنند. برخی از بهترین آجیل ها برای دوران بارداری که به وزن گیری جنین کمک فراوانی می ‌کنند همراه با فواید آن ها در زیر بیان شده است که عبارتند از :

 

  1. فواید کشمش برای بارداری :

کشمش از قند و انرژی زیادی برای زنان باردار برخوردار است و یک میان وعده عالی برای آن ها به شمار می ‌آید. با مصرف این خوراکی خوشمزه می توان آهن مورد نیاز مادر و جنین را تامین کرد. همچنین این محصول حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که می ‌تواند از سیستم ایمنی بدن محافظت کرده و آن را تقویت کند.

از طرف دیگر به دلیل داشتن کلسیم بالا می ‌تواند به رشد بهتر استخوان ها و دندان های جنین کمک کند و به خاطر داشتن پروتئین موجب وزن گیری درست جنین در ماه های مختلف بارداری شود.

برای مشاهده قیمت و خرید آنلاین کشمش کلیک کنید

 

  1. فواید بادام زمینی برای بارداری :

بادام زمینی نیز جزو مغزهای خوراکی بسیار پرطرفدار از خانواده آجیل است که به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان می‌ تواند در کنار تامین انرژی مورد نیاز زنان باردار به حفظ سلامت عمومی بدن آن ها نیز کمک کند. این محصول مقدار فراوانی پروتئین و فولات دارد که به رشد ستون فقرات و سلول های مغزی جنین کمک می کند.

 

همچنین مس موجود در بادام زمینی سبب رشد عروق خونی و سیستم قلب می شود. این محصول به صورت طعم دار نیز برای خانم های باردار وجود دارد که گزینه بسیار خوبی محسوب می‌ شود.

برای مشاهده قیمت و خرید آنلاین بادام زمینی کلیک کنید

 

  1. فواید گردو برای بارداری :

گردو یکی از مغز های پرطرفدار آجیلی محسوب می ‌شود که دارای خواص و فواید زیادی برای مادر و جنین است. این محصول از خاصیت آنتی اکسیدانی برخوردار است که می ‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و همچنین خواص و فوایدی دارد که برای رشد مغز جنین بسیار مفید است. از طرف دیگر وجود امگا ۳ فراوان در گردو می تواند در دوران بارداری کمک فراوانی به رشد مغز جنین داشته باشد.

 

بهتر است خانم های باردار گردو را همراه با پوست قهوه ای رنگ آن میل کنند ؛ زیرا آنتی اکسیدان آن تا ۹۰ درصد بیش تر است. همچنین مصرف گردو در دوران بارداری به وزن گیری جنین نیز کمک فراوانی می کند.

 

  1. فواید مویز برای بارداری :

از دیگر محصولاتی که جزو انواع پر طرفدار خانواده کشمش محسوب می ‌شود ، مویز است که مصرف آن برای دوران بارداری به شدت توصیه می شود. مصرف مویز در این دوران می تواند باعث رشد سلول های بدن جنین ، تقویت حافظه و هوش جنین ، آرامش و کاهش استرس مادر و رشد و تقویت سیستم عصبی جنین شود.

 

به همین دلیل مصرف درست و به اندازه این محصول می ‌تواند جلوی هر گونه اختلال رشد در سیستم عصبی جنین را به خوبی بگیرد.

 

  1. فواید بادام درختی برای بارداری :

از دیگر مغز های آجیلی مفید برای دوران بارداری و رشد جنین بادام درختی است. این محصول فیبر فراوانی دارد که می ‌تواند به هضم خوب غذا و جلوگیری از یبوست کمک کند.

 

همچنین این مغزدانه خوشمزه دارای مقادیر فراوانی منگنز و ویتامین E است که جزو مواد ضروری برای رشد جنین محسوب می شوند.

 

  1. فواید انجیر خشک برای بارداری :

انجیر خشک یکی از سالم ترین خوراکی های مناسب برای دوران بارداری محسوب می شود که حاوی مواد مغذی فراوانی است. خانم های باردار می توانند برای کاهش تهوع که یک مشکل شایع در ماه های اول بارداری است انجیر خشک مصرف کنند.

 

همچنین کلسیم فراوانی که در انجیر خشک وجود دارد می ‌تواند در کنار تامین انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه مادر، به رشد استخوان های جنین نیز کمک فراوانی کند. از طرف دیگر خطر کم خونی را در مادران باردار کاهش می دهد و به خاطر داشتن فولات و امگا ۳ موجب رشد مغزی جنین می شود. وجود ویتامین C و آهن نیز در از دیگر فواید مصرف انجیر خشک در دوران بارداری است.

 

برای خرید بهترین آجیل های بارداری و همینطور لیست گفت شده پیشنهاد نی نی سایت به شما مراجعه به وبسایت خشکبارکشاورزی می باشد، همینطور میتوانید  با کد تخفیف « ninisite » در قسمت جستجو نام محصولات را وارد کنید و با استفاده از این کد تخفیف خرید خود را انجام دهید

برای ورود به وب سایت خشکبار کشاورزی اینجا کلیک کنید

 

 

اهمیت تغذیه سالم در دوران بارداری

یکی از دغدغه های مهمی که خانم ها در دوران بارداری دارند ، داشتن تغذیه سالم و مصرف خوراکی های مقوی است که علاوه بر حفظ سلامتی آن ها به رشد جنین کمک کند و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز را برای بدن فراهم آورد. هرچند داشتن یک برنامه و رژیم غذایی سالم برای هر فردی مهم است ولی اهمیت این موضوع برای خانم ها در دوران بارداری دو چندان می ‌شود ؛ زیرا تمام مواد غذایی که مصرف می ‌کنند به طور مستقیم روی رشد و سلامت جنین آن ها تاثیر می‌ گذارد. از جمله خوراکی هایی که توصیه می شود در دوران بارداری از مصرف آن ها غافل نشوید آجیل و خشکبار هستند که باید در اولویت قرار گیرند.

این خوراکی ها دارای ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی هستند که قراردادن آن ها در برنامه غذایی می تواند کمک بسیار زیادی به رشد و تکامل جنین داشته باشد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که رعایت اعتدال در مصرف آجیل و خشکبار در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد و در صورتی که بیش از حد مصرف شوند می توانند مشکلاتی را بعد از تولد برای جنین به وجود آورند.

 

ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای دوران بارداری

 

آجیل و خشکبار سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلفی هستند که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از :

  • آهن : وجود آهن در آجیل و خشکبار باعث درمان کم خونی ، بهبود گردش خون و تولید هموگلوبین در بدن می شود.
  • کلسیم : وجود کلسیم باعث رشد بهتر استخوان های جنین می شود.
  • فیبر : وجود فیبر باعث می شود که گلوکزهای موجود در خون آزاد شوند و همچنین از بروز مشکلاتی مانند هموروئید و یبوست جلوگیری می کند.
  • ویتامین های گوناگون : وجود ویتامین های مختلف می تواند تاثیر مثبتی در رشد و تکامل استخوان ها، تقویت سیستم عصبی و قلب، رشد و تکامل جنین ، درمان کم خونی ، رشد بهتر سلول های مغزی ، جلوگیری از ایجاد نقص در سیستم عصبی و ... داشته باشد.
  • منیزیم : وجود منیزیم می ‌تواند قند خون را تنظیم کند و باعث رشد و ترمیم بافت های مختلف بدن رشد و سلامت استخوان ها و دندان ها شود و از بروز زایمان زودرس نیز جلوگیری خواهد کرد.
  • امگا ۳ : وجود امگا ۳ می تواند خطر افسردگی پس از زایمان را تا حد زیادی کاهش دهد و باعث رشد سیستم عصبی مرکزی و مغز شود.

 

 

خرید بهترین آجیل برای دوران بارداری

حال که با مهم ترین و بهترین آجیل ها و خشکبارها برای دوران بارداری آشنا شدید، موضوعی که اهمیت پیدا می‌ کند خرید و مصرف محصولات سالم و باکیفیت برای مادر و جنین است. برای این منظور می توان به فروشگاه های اینترنتی معتبر در این زمینه مانند سایت خشکبار کشاورزی مراجعه کرد که محصولاتی ارگانیک، تازه و باکیفیت را با قیمت مناسب ارائه می ‌دهند و نسبت به خرید بهترین آجیل برای دوران بارداری اقدام کنید.

 

نتیجه گیری

همان طور که در این مقاله اشاره شد یکی از مهم ترین موضوعات در دوران بارداری توجه به داشتن تغذیه مناسب است که علاوه بر حفظ سلامت مادر می تواند باعث رشد جنین نیز شود. از خوراکی ها و مواد غذایی مفید برای این دوران آجیل و خشکبار است که مصرف آن ها به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان بسیار توصیه شده است. از این میان برخی از آجیل ها دارای فواید بیش تری هستند که به عنوان بهترین آجیل برای بارداری شناخته می ‌شوند. در این مقاله چند مورد از مهم ترین آن ها همراه با خواص و فوایدی که برای جنین و مادران باردار دارند معرفی شد. اکنون شما می توانید با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این مقاله نسبت به خرید بهترین آجیل برای بارداری اقدام کنید و از این طریق به رشد جنین خود کمک کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8452 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6093 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15079 بازدید