2109
در طراحی ویلا کلاسیک از چه رنگ هایی برای سرویس بهداشتی استفاده می شود

در طراحی ویلا کلاسیک از چه رنگ هایی برای سرویس بهداشتی استفاده می شود

1401/08/17 بازدید522

در طراحی ویلا کلاسیک از چه رنگ هایی برای سرویس بهداشتی استفاده می شود

 

رنگ سرویس بهداشتی که ترکیبی از رنگ کاشی، کنسول و بخش های مختلف آن است تنوع بسیار زیادی دارد. در سرویس بهداشتی رنگ کاشی ها بیش از 80% فضا را به خود اختصاص می دهد به همین دلیل اگر می خواهید فضای زیبایی بسازید که با سلیقه شما همخوانی داشته باشد باید بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی را انتخاب کنید. کاشی های سرویس بهداشتی اگر رنگ مناسبی داشته باشند تبدیل به نقطه کانونی خواهند شد و استایل و سلیقه فکری شما را به بهترین شکل به نمایش خواهند گذاشت. اما برای انتخاب رنگ کاشی باید به نکات مختلفی دقت کرد که مهمترین آن سبک معماری است. در این مطلب قصد داریم بهترین رنگ سرویس بهداشتی برای ویلا کلاسیک را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کلاسیک

در طراحی ویلا کلاسیک، انتخاب نوع رنگ کاشی سرویس بهداشتی یکی از مواردی است که با دقت مورد بررسی قرار می گیرد که دلایل اهمیت آن را توضیح دادیم. اما سؤال اینجاست که برای یک سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک چه رنگی مناسبتر است؟ در ادامه چندین نمونه را پیشنهاد کرده ایم:

  • ترکیب سیاه و سفید:

با توجه به اینکه سبک کلاسیک طرفدار رنگ های خنثی نیست و بیشتر رنگ های گرم و تیره استفاده می شوند و از طرفی چون نمی توان فضای سرویس بهداشتی را خیلی تیره کرد، ترکیب سیاه و سفید را توصیه می کنیم. بهترین کار برای ترکیب رنگ کاشی سیاه و سفید در سرویس بهداشتی کلاسیک این است که کاشی کف سیاه رنگ و بدنه سفید رنگ باشد. با این حال می توان ردیف های سیاه و سفید را در کف و بدنه هم استفاده کرد. این ترکیب رنگ باعث می شود تا کثیفی هم کمتر نمایان باشد.

  • رنگ های شاداب کننده و نشاط بخش:

در ویلاهای کلاسیک می توان از رنگ های شاداب کننده و نشاط بخش مختلف به شکل ترکیبی و هارمونی بخش استفاده کرد. در سرویس بهداشتی کلاسیک رنگی که برای کاشی کف انتخاب می کنید نباید باعث دیده نشدن کاشی های دیوارها شود. به همین دلیل بهترین ترکیبات رنگی شامل آبی، زرد، بژ و خاکستری کمرنگ هستند.

  • قهوه ای:

یکی از بهترین و مناسبترین رنگ ها برای سرویس بهداشتی ویلاهای کلاسیک، قهوه ای است که ابهت، شکوه و عظمت این سبک را به خوبی نمایش می دهد. اما دقت کنید که برای سرویس بهداشتی با کاشی قهوه ای رنگ نیاز به میز کنسول و بخش های مختلف چوبی مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت دارید. یا اینکه می توانید کاشی و سرامیک های طرح چوب انتخاب کنید. دقت داشته باشید که با انتخاب رنگ قهوه ای برای سرویس بهداشتی به نورپردازی قوی احتیاج خواهید داشت.

  • رنگ های ترکیبی برای توالت فرنگی:

در انتخاب رنگ کاشی سرویس بهداشتی بسیار مهم است که توالت فرنگی سنتی (ایرانی) یا فرنگی استفاده می کنید. اگر از توالت فرنگی استفاده می کنید بهترین گزینه رنگ های متضاد هستند مثل سفید و مشکی، زرد و مشکی، قهوه ای و سفید، سفید و فیروزه ای و مشابه آن.

  • رنگ های مونوکروم:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی عروس و داماد در سبک کلاسیک رنگ های مونوکروم یا استایل مونوکروماتیک است. بهترین گزینه ها برای انتخاب رنگ، رنگ های مسی، خاکستری و مشکی، ارغوانی، آمارانت و سفید، فیروزه ای و صورتی و طلایی هستند.

  • بنفش:

یکی از رنگ های غیر متعارفی که برای سرویس بهداشتی کلاسیک استفاده می کنند بنفش است. با اینکه کمتر پیش می آید که رنگ بنفش در سرویس بهداشتی استفاده شود اما اگر طرح و طیف رنگی مناسب انتخاب کنید یا در کنار رنگ سفید به صورت ترکیبی و یک ردیف در میان بکار بگیرید خواهید دید که چه معجزه ای می کند. بسته به متراژ سرویس بهداشتی می توانید از طیف روشن تا تیره خریداری کنید.

  • طلایی:

سبک کلاسیک مثل سبک های لوکس و لاکچری طرفدار تجمل گرایی است و چه گزینه ای بهتر از رنگ طلایی که همیشه نماد فضاهای لوکس و درجه یک بوده است. رنگ طلایی فضای سرویس بهداشتی را گرم می کند ولی باید دقت کرد که نباید فقط از رنگ طلایی استفاده کنید مخصوصا که بازتاب نور در رنگ طلایی می تواند بسیار اذیت کننده باشد. به همین دلیل اگر متراژ سرویس بهداشتی شما بزرگ و وسیع است بهترین رنگ کاشی کلاسیک برای سرویس بهداشتی ویلا و منزل شما، ترکیب طلایی و مشکی یا طلایی و سفید (سنگ مرمر) است.

  • طوسی و خاکستری:

یکی از بهترین رنگ ها برای کاشی سرویس بهداشتی ویلاهای کلاسیک، طوسی و خاکستری است. رنگ طوسی که بیشترین تناسب را با سبک کلاسیک دارد و رنگ خاکستری هم به عنوان مکمل استفاده شده تا هر وسیله و تزیینات رنگی که تمایل داشتید به راحتی ست باشد. رنگ های طوسی و خاکستری بهتر است به شکل جداگانه برای کف و دیوار استفاده شوند و ترکیب ردیفی آنها جالب نیست.

  • سفید خامه ای و شیری

رنگ سفید روشن و خالص از نمادهای سبک مدرن است اما رنگ سفیدی که ته مایه های تیره تری دارد برای سبک کلاسیک مناسب است که مهمترین آنها سفید خامه ای و شیری است. سفید خامه ای که با کاشی های از جنس سرامیک یا سنگ باشد عظمت و شکوه را برای ما یادآور شده و با تمامی طیف های رنگی نیز به راحتی ست و هماهنگ می شود.

ترکیب های رنگی برای سرویس بهداشتی ویلای کلاسیک

تا به اینجا بیشتر در مورد رنگ هایی صحبت کردیم که به شکل تکی یا نهایتا ترکیب دو رنگ برای سرویس بهداشتی ویلاهای کلاسیک مناسب بودند. اما در اینجا قصد داریم 3 ترکیب رنگ طبق قاعده 60-30-10 معرفی کنیم تا فضای شیک و لوکس و تجملاتی داشته باشید:

  • فیروزه ای کبالت آبی آسمانی

این سه ترکیب رنگی از تناژهای آبی هستند که با طرح روشن تا تیره قابل استفاده بوده و هیچ گاه از مد نمی افتند. رنگ فیروزه ای و آبی آسمانی برای کاشی دیوار و کبالتی برای کف سرویس بهداشتی کلاسیک مناسب است.

  • بژ آبی سبز خاکستری

بژ با اینکه رنگی خنثی محسوب می شود اما استثنا برای سبک کلاسیک هم کاملا مناسب است. رنگ بژ در کنار رنگ های مکمل مثل آبی و سبز و خاکستری معجزه می کند به نحوی که طراحان دکوراسیون داخلی نه تنها برای سرویس بهداشتی بلکه برای کل فضای منزل پیشنهاد می کنند. ترکیب این رنگ ها با وان و میز کنسول سفید رنگ زیبایی دو چندانی به فضا خواهد بخشید.

  • ذغالی سفید شیری

رنگ ذغالی یا زغالی را باید در دسته رنگ های کلاسیک و سرد قرار داد که در ترکیب با رنگ سفید شیری فوق العاده است. با توجه به اینکه هر دو جزو تناژهای سرد هستند بهتر است برای سرویس بهداشتی کوچک استفاده کنید تا هم فضا را بزرگتر نشان دهند و هم حس سرد بودن رنگ ها چندان نمایان نباشد.

  • قهوه ای سبز سفید کلاسیک شیری

رنگ سفید کلاسیک شیری جزو رنگ های خنثی ولی گرم است که در ترکیب با رنگ های قهوه ای و سبز همان نماد تجمل گرایی و لوکس بودن در سبک کلاسیک برای سرویس بهداشتی خواهد بود. این ترکیبات رنگی کنتراست عالی دارند و جذابیت و شادابی را به محیط شما تزریق خواهند کرد.

  • سرمه ای سفید مشکی

آخرین ترکیب رنگ سرویس بهداشتی برای ویلاهای کلاسیک، کاشی های سرمه ای، سفید و مشکی رنگ هستند. رنگ های سرمه ای و مشکی که جزو رنگ های لوکس کلاسیکی هستند و رنگ سفید برای کاشی کف سرویس بهداشتی نقش تعدیل کنندگی دارد. اگر دنبال رنگ های لوکس و متعادل برای سرویس بهداشتی کلاسیک می گردید، این ترکیب رنگ را فراموش نکنید.

جمع بندی مطالب

بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی برای ویلاهای کلاسیک را می توان از بین رنگ های تکی، مونوکروم و ترکیبی انتخاب کرد. فارغ از اینکه ایده ها بسیار زیادی می توان اجرا کرد باید به این مورد توجه کنید که رنگ انتخاب شده لوکس و تجملاتی و شیک باشد.

 

ارسال نظر شما

login captcha

با سلام بسیار مقاله زیبا و مفیدی بود.موفق باشید

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6982 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5124 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14950 بازدید