2109
حد مجاز روغن پالم در شیر خشک نوزادان مشکلی ندارد

حد مجاز روغن پالم در شیر خشک نوزادان مشکلی ندارد

1393/07/26 بازدید487

 روغن پالم موجود در شیر خشک نوزادان به میزانی نیست که مشکل‌ساز شود.

مقدار مجاز روغن پالم تهدیدکننده نیست، متخصصانی که به تولید شیرخشک‌ نوزادان می‌پردازند مقدار مجاز و قابل مصرف آن را در شیرخشک دانسته و رعایت می‌کنند. 

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران تصریح کرد: وزارت بهداشت به عنوان متصدی اصلی نظارت بر شیرخشک وارداتی در کشور باید بر روی این موضوع نظارت داشته باشد و هر گونه قصور در این زمینه متوجه این وزارتخانه است.

وی با بیان این نکته که روغن پالم به عنوان یک اسید چرب از دسته روغن‌های گیاهی بسیار مفیدتر از روغن‌های حیوانی است، تاکید کرد: همان‌گونه که مصرف بیش از اندازه ویتامین‌هایی همچون آ. دی و... مضر هستند، کاربرد غیر مجاز این روغن نیز مفید نخواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو «رسول دیناروند» طی روزهای گذشته ضمن تائید روغن پالم در شیر خشک نوزادان استفاده از آن در شیر خشک نوزادان را گریزناپذیر اعلام کرده بود زیرا به گفته وی این شیرخشک‌ها یا وارداتی است یا مواد اولیه و پایه آن‌را از خارج می‌آورند و در نهایت رعایت می‌کنند که از حد مجاز بیشتر نشود.
 
 
 
 
منبع: سلامت نیوز

 

ارسال نظر شما

login captcha
سلام دوستان روغنها بسیار بسیار در سلامتی موئثر هستند در صورتی که علاقه دارید در مورد روغنهای سالم مانند روغن کنجد، روغن کنجد و کانولا و روغن زیتون اطلاعات بسیار خوبی بدست آورید میتوانید از سایت http://www.delvinfood.com دیدن کنید در این سایت اطلاعات بسیار کامل و خوبی در این موارد وجود داره

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8584 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6169 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15090 بازدید