2109
به چه علت در فصل زمستان بی‌حوصله می‌شویم؟

به چه علت در فصل زمستان بی‌حوصله می‌شویم؟

1401/08/15 بازدید1640

طبیعی است که در ماه‌های زمستان احساس تنبلی کنید. کاهش شدید دما باعث می‌شود که بسیاری بخواهند ساعت‌های طولانی‌تری زیر پتو بمانند و بخوابند اما در ماه‌های سرد از نظر سلامتی باید نگران چند نکته باشید. نشان دادن علائم تنبلی فقط می‌تواند مشکلات سلامتی را تشدید کند. هوای سرد می‌تواند افراد را از ورزش کردن باز دارد و آن‌ها را مستعد ابتلا به بیماری‌ها می‌کند. بیشتر در خانه بودن منجر به عادات بی‌تحرکی می‌شود و این ممکن است باعث نوسانات سطح کلسترول شود و باعث بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و غیره شود. به موارد زیر در فصل زمستان و ماندن در خانه توجه کنید:

ورزش:

فعالیت بدنی یک جنبه مهم برای حفظ تناسب اندام است. یوگا روزانه یا هر نوع فعالیتی به گرم نگه داشتن شما و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و دفاع در برابر بیماری‌های فصلی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد. اگر شرایط خاصی مانند آسم، مشکلات قلبی یا بیماری ریوی دارید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم غذایی سالم:

غلات کامل، گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ، حبوبات، آجیل و دانه‌ها، گیاهان و ادویه جات و همچنین مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه برای تقویت ایمنی مصرف کنید.

مدیریت استرس:

هر زمان که احساس استرس کردید استراحت کنید و کاری انجام دهید که ذهن شما را از تنش‌ها دور کند. این به سیستم پاسخ استرس شما فرصتی برای استراحت می‌دهد.

معاینات منظم سلامت:

در زمستان افراد ترجیح می‌دهند در خانه بمانند بنابراین انتقال سریع و آسان بیماری‌ها تسهیل می‌شود. علاوه بر این آب و هوای مه آلود و نور کمتر خورشید به رشد باکتری‌ها کمک می‌کند. بنابراین معاینات بهداشتی به عنوان اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از سرماخوردگی مهم هستند.

کنترل مواد حیاتی:

توجه به فشار خون، ضربان قلب و سطح قند خون ضروری است. در صورت ثبت نوسانات عمده با پزشک مشورت کنید.

عدم استعمال دخانیات:

از مصرف زیاد دخانیات و الکل خودداری شود. الکل بر روی عضلات قلب اثر سمی دارد. این می‌تواند به فیبریلاسیون دهلیزی منجر شود. سیگار می‌تواند مشکلات قلبی، بیماری‌های تنفسی را تشدید کند و باعث فشار خون بالا شود.

خواب کافی:

خوابیدن بسیار مهم است زیرا به بازسازی بدن کمک می‌کند و در عین حال سطح انرژی و اشتها را در روز بعد تثبیت می‌کند. اگر فردی از آپنه خواب که یک اختلال خواب می‌باشد رنج می‌برد باید فوراً معاینه شود زیرا با بیماری‌های قلبی مرتبط است.

توجه به آب و هوا:

برای جلوگیری از هیپوترمی (دمای پایین بدن) بسیار مهم است که آن‌ها را با پوشیدن لایه‌های لباس بپوشانند به ویژه کت، کلاه، دستکش و جوراب‌های ضخیم. از آنجایی که گرمای زیادی از سر خارج می‌شود پوشیدن شال گردن و کلاه نیز توصیه می‌شود.

در خانه ماندن:

باید سعی کنید و از ماندن طولانی مدت در خارج از منزل خودداری کنید. ماندن در خانه به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند.

شستن مکرر دست‌ها:

عفونت‌های تنفسی می‌توانند احتمال حمله قلبی را افزایش دهند. فرد باید با شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون از آن اجتناب کند. علاوه بر این در صورت مشاهده علائم آنفولانزا مانند تب، سرفه ویروسی یا بدن درد باید با پزشک برای واکسن آنفولانزا یا دارو‌های ضد ویروسی مشورت شود.

 

منبع:

indianexpress.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15051 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10700 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2133 بازدید