2109
برای رشد سریع مو‌ها چه کار کنیم؟

برای رشد سریع مو‌ها چه کار کنیم؟

1401/08/10 بازدید2294

یکی از دلایل اصلی ریزش مو کمبود ویتأمین B۶ است. غذا‌هایی مانند غلات غنی شده و سبزیجات (لوبیا) حاوی ویتأمین B هستند. گوشت‌هایی مانند مرغ، تن ماهی و گوشت گاو بدون چربی نیز منابع خوبی از مواد مغذی برای مو هستند. در کنار این راهکار‌ها خوردن غذا‌های سالم، ورزش زیاد و خوابیدن همگی بخشی از روند رشد مو هستند. هنگامی که مو‌های شما شروع به شکستن می‌کند می‌تواند باعث شود که نسبت به ظاهر خود احساس بدی داشته باشید. وقتی مو خیس است از محصولاتی مو مانند ژل مو و اسپری مو استفاده کنید. این محصولات مراقبت از مو کمک می‌کنند تا مو‌ها سریع‌تر خشک شوند و از وز شدن مو‌ها جلوگیری می‌کنند. اگر ریزش مو در حال حاضر اتفاق افتاده است بیوتین را به عنوان مکمل مو مصرف کنید. بیوتین مو را تقویت می‌کند و رشد سلول‌های مو را تشویق می‌کند. با این حال رشد مو ممکن است چندین ماه طول بکشد تا اینکه قابل مشاهده باشد.

چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

 علت را پیدا کنید:

یکی از اولین کار‌هایی که باید هنگام نازک شدن مو‌هایتان انجام دهید این است که در وهله اول بفهمید که چه چیزی باعث این امر شده است. ریزش مو می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود از اشتباهات ساده مراقبت از مو گرفته تا شرایط پزشکی. هنگامی که علت را شناختید می‌توانید راهکار‌هایی را در مورد آن انجام دهید و از ادامه آن جلوگیری کنید.

- درمان‌های هورمونی را دنبال کنید:

مو‌ها اغلب به دلیل عدم تعادل هورمونی دچار ریزش می‌شوند. هنگامی که مو نازک می‌شود ریزش مو می‌تواند به دلیل مشکلات تیروئید، فشار خون بالا، ریزش موی مرتبط با بارداری یا سطوح غیر طبیعی تستوسترون در زنان و مردان باشد. درمان‌های هورمونی بسته به علت ریزش مو در هر مورد متفاوت است. به عنوان مثال کرم‌های حاوی پروژسترون اغلب برای ریزش مو در ارتباط با تغییر هورمون‌ها تجویز می‌شوند. گاهی اوقات به دلیل سطح بالای تستوسترون از دارو‌های ضد بارداری خوراکی برای ریزش مو استفاده می‌شود. اگر مو‌ها نازک شده و ریزش مو شروع شده است حتماً با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

 از اتو مو و سشوار استفاده نکنید:

این نه تنها آسیب فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد بلکه باعث می‌شود مو‌ها به مرور زمان خشک و شکننده شوند. هنگام استفاده از ابزار‌های مو همیشه از محصولات مو مانند اسپری مو و ماسک مو استفاده کنید. این محصولات مراقبت از مو مو‌ها را کمتر در معرض آسیب مو و ریزش مو قرار می‌دهند.

 پوست سر را ماساژ دهید:

اگر مو‌ها در حال شکستن هستند و ریزش مو شروع شده است هر روز با چند قطره روغن گیاهی پوست سر را ماساژ دهید. نشان داده شده است که روغن‌های گیاهی در برخی موارد از نازک شدن مو جلوگیری می‌کنند. از روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن کرچک برای درمان مو استفاده کنید. این روغن‌های مراقبت از مو در صورت استفاده منظم می‌توانند مو‌ها را نرم‌تر و قابل کنترل‌تر کنند. حتماً ماساژ‌های منظم پوست سر انجام دهید زیرا ثابت شده است که رگ‌های خونی زیر پوست را گشاد می‌کند و جریان خون را بهبود می‌بخشد.

 پوست سر را نخارانید:

روغن‌های گیاهی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان مشکلات پوست سر است و از دانه‌های طبیعی استخراج می‌شوند. روغن آرگان از اسید‌های چرب مانند اولئیک، میریستیک و اسید لینولئیک تشکیل شده است. این روغن مو با تقویت ریشه مو و تحریک رشد مو به کنترل ریزش مو کمک می‌کند. شما می‌توانید برای درمان سوزن سوزن شدن پوست سر به دلیل خشکی پوست یا صرفاً به دلیل وجود بیش از حد روغن مو در پوست سر از این روش‌های طبیعی استفاده کنید. روغن درخت چای یک راه خوب برای جلوگیری از نازک شدن مو است زیرا ریزش مو را کاهش می‌دهد. این سرم مراقبت از مو را می‌توان قبل از شستن یا حالت دادن به مو‌ها استفاده کرد.  


 به نوع مو توجه کنید:

هنگامی که مو‌های شما خشک است ساقه‌های مو شکننده‌تر شده و شکستگی مو رخ می‌دهد. برای جلوگیری از آسیب احتمالی هفته‌ای یکبار از ماسک موی طبیعی استفاده کنید تا مو‌ها دوباره نرم و قوی شوند. ماسک مو را می‌توان در خانه با استفاده از موادی مانند زرده تخم مرغ یا سس مایونز مخلوط با روغن زیتون یا روغن موی نارگیل تهیه کرد. ماسک مو را روی مو‌ها بمالید و بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه بماند قبل از اینکه مو‌ها را کاملاً با آب بشویید.

 زیاد به مو‌ها دست نزنید:

تریکوپتیلوزیس عارضه‌ای است که در اثر کشیدن بیش از حد مو ایجاد می‌شود که باعث ریزش پوست سر می‌شود. اگر فردی مو‌های بلند یا چتری دارد که مرتباً آن‌ها را لمس می‌کنند می‌تواند منجر به ریزش مو‌های شما شود. بنابراین سعی کنید به محض مشاهده هر گونه مشکل کشیدن مو را متوقف کنید. زمانی که ساقه‌های مو نزدیک به هم باشند مو سالم‌تر خواهند بود. هنگامی که مو به دفعات از جای خود کنده می‌شود آسیب می‌بیند. این آسیب باعث ضعیف شدن مو‌ها و ریزش مو می‌شود.

 

منبع:

nexym.com

ارسال نظر شما

login captcha

مطالبتون خیلی خوب بود، ممنونم ازتون. من خیلی وقته ریزش مو دارم هم از مطالب شما و هم از مجله تاپتنا خیلی اطلاعات مفید کسب کردم.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16298 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11554 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2226 بازدید