2109
راهنمای سفر با کودک به کیش، قشم و چابهار

راهنمای سفر با کودک به کیش، قشم و چابهار

1401/07/27 بازدید1569

9 ماه بارداری را تحمل کرده‌ای و مدتی است خانه‌نشین شده‌ای و بچه‌داری می‌کنی. دیگر وقت سفر و خستگی در کردن است! ولی با بچه کوچک چطور می‌توان سفر کرد؟ نه تنها با بچه کوچک چندماهه یا زیر دو سال، حتی سفر به کودکان 6 ساله، 7 ساله و حتی 9 ساله و ده ساله نیز دغدغه دارد. هر چه بچه‌ها کوچکتر باشند سفر با آن‌ها سخت تر می‌شود. از راحت‌ترین سفرها برای پدر و مادرها سفر با کودک به کیش، قشم و چابهار است. دلایلش را در ادامه می‌گوییم.

اگر قصد سفر به شهرهای ساحلی را دارید همین حالا این مطلب را بخوانید و خیلی زود بار سفرتان را ببندید. وقتش رسیده به خودتان استراحت دهید و به همراه خانواده چند روزی را در کنار ساحل قدم بزنید و کمی ‌از بازارها خرید کنید. نکاتی که در ادامه می‌گوییم تجربه مادرهایی است که کودکانی زیر یک سال تا ده سال داشته اند و با آن‌ها به شهرهای ساحلی مثل کیش، قشم و چابهار رفته‌اند.

سفر به کیش با کودک

نکته اول اینکه دنبال یک سفر ایده‌آل و کاملا رمانتیک نباشید؛ سفر شما قرار است با جنب‌وجوش و شوروحالی کودکانه همراه باشد. اگر نکاتی را که می‌گوییم رعایت کنید می‌توانید لحظات زیادی را هم برای عاشقانه‌های خود و همسرتان به دست آورید.

با توجه به سن کودکتان همیشه از قبل لوازم مورد نیاز او مثل چند اسباب بازی‌ مناسب سن و محبوبش، ساکی بزرگ برای وسایل مورد نیازش و لباس عوض کردن‌های مکررش، غذای آماده، خوراکی‌های محبوب و میوه‌های آبدار به همراه بطری آب همراه داشته باشید. در آخر این مطلب نکات ریزتری برای سفر به کودکان تذکر خواهیم داد ولی در اینجا بگذارید نکات سفر با کودک به کیش را بگوییم.

کالکسه تاشو تهیه کنید

کالسکه از ضروریات سفر با کودکان است. کودکتان چه چندماهه باشد چه7-8 ساله بی تردید نمی‌تواند پا به پای شما در بازارها بگردد و از آنجایی که سفر به کیش و دیگر شهرهای ساحلی بدون بازار رفتن معنی ندارد حتما باید به فکر کالسکه باشید. کالسکه‌های بزرگ با چرخ‌های جاگیر دردسرساز می‌شود، به فکر کالسکه تاشوی جمع و جور باشید. یک کالسکه تاشو بخرید و مطمئن باشید نه تنها برای این سفر که برای سفرهای بعدی نیز به درد می‌خورد. حتی اگر زمانی بچه‌ها بزرگ شدند می‌توانید به عنوان سبد خرید از آن‌ها استفاده کنید.

کالسکه واقعا کار راه انداز است و مثل آچار فرانسه عمل می‌کند. اگر خودتان تمایل نداشتید کالسکه بخرید کالسکه دست دوم از دوستان امانت بگیرید یا از طریق اپلیکیشن‌هایی که اجناس دست دوم به فروش می‌رسانند بخرید.

حتما با تور به سفر بروید

سفر به کیش معمولا هوایی است و سفر با هواپیما هم به خصوص با بچه‌های کوچک دردسرهایی دارد. خیلی از کودکان هنگام تاخیرهای پرواز خسته و غرغرو می‌شوند و با گریه و نا آرامی ‌پدرمادرها را کلافه می‌کنند. می‌خواهیم توصیه کنیم که حتما تور مسافرتی تهیه کنید تا پیش از سفر خیالتان از بلیط رفت و برگشت، محل اقامت و برنامه سفرتان راحت باشد. انتخاب یک تور مناسب کیش، کار را تا حدی زیاد برایتان راحت می‌کند.

بیشتر خانواده‌ها برای سفر کیش تورگردان را انتخاب می‌کنند که از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار شوند. از طریق این شرکت که مجری مستقیم «تور کیش» بوده و سالهاست در این حوزه فعالیت می‌کند سفری ایمن با خیالی آسوه خواهید داشت. می‌توانید از تورگردان تخفیف بلیط برای بیشتر خدمات گردشگری مورد علاقه کودکان مثل دلفیناریوم، شهربازی ‌هایلند و غیره را تهیه کنید. برای مشاهده قیمت‌ها و صحبت با کارشناسان تور همین حالا روی گزینه زیر کلیک کنید:

رزرو تور کیش از همه شهرها به همراه پشتیبانی 24 ساعته

جاذبه‌های تور کیش برای کودکان

پیش از سفر لیست اماکنی را که می‌خواهید با بچه‌ها بروید در نظر داشته باشید. در ادامه لیست از این جاذبه‌ها را آورده ایم که با توجه به سن و سال کودکتان می‌توانید برای چند مورد از آن‌ها اقدام کنید.

کشتی آکواریوم، دلفیناریوم و باغ پرندگان، تم پارک آبی اوشن، شهر بازی‌هایلند، پدل بورد، پارس سافاری، شن بازی در ساحل، پاراسل، پارک کودک مرکز تجاری کیش

سفر به قشم با کودک

توصیه اول در سفر به قشم که طبق تجربه مادرها خدمتان می‌گوییم این است که اگر کودک دلبندتان کم سن و سال است تور هوایی کیش را انتخاب کنید و سفر با قطار یا وسیله شخصی را به زمانی موکول کنید که کودکان بالای 7 سال سن داشته باشند. برای این منظور ما باز هم رزرو تور قشم از تورگردان را پیشنهاد می‌کنیم. البته این سایت و اپلیکیشن تور زمینی نیز برگذار می‌کند که بسته به تصمیم خودتان می‌توانید تصمیم به خرید «تور قشم» به صورت هوایی یا زمینی بگیرید. هر زمان تمایل داشتید روی گزینه کلیک کرده و قیمت‌ها را چک کنید.

وسایل لازم برای کودکان هنگام خرید

بیشتر مردم برای خرید به قشم سفر می‌کنند. سعی کنید تا جای ممکن پاساژها و بازارهایی را انتخاب کنید که نزدیک به پارک‌ها و سواحل باشند تا بتوانید به‌نوبت هر زمان حوصله شان سر رفت، خود یا همسرتان بچه‌ها را آنجا سرگرم کنید. سواحل زیتون، ساحل طلایی و ساحل نگین برای ماسه بازی کودکان عالی است. پس یادتان باشد از قبل بیلیچه و سطل پلاستیک همراهتان داشته باشید.

به علاوه شهربازی‌های داخل پاساژها نیز کار شما را راه می‌اندازند. می‌توانید بچه‌ها را چند ساعتی آنجا بسپارید و خودتان با خیال راحت و با حوصله خرید کنید. پاساژ دو دلفین قشم، پاساژ ستاره و مرکز خرید سیتی سنتر شهربازی‌های خوب و سرگرم کننده ای برای کودکان دارند.

کرایه کردن ماشین‌های دستی یا شارژی برای کودکان زیر 7 سال می‌تواند گزینه خوبی باشد. با این حال دوباره کالسکه تاشو را پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید آن را به راحتی در ون‌ها و ماشین‌های کرایه‌ای جا داده و برای کودکانتان به هر بازاری که خواستید ببرید. اگر کودکان تمایل به نشستن نشان ندارند می‌توانید خریدهایتان را در آن‌ها جای دهید.

تفریحات سرگرم کننده تور قشم برای کودکان

بعضی از جاذبه های قشم از جنس درس‌های علوم و طبیعت‌شناسی است. می‌توانید درسهای مهم علوم مثل حیوانات و طبیعت را در جزایر ناز، هنگام، غارهای خربس، دره ستارگان، باغ پرندگان دریایی یا تنگه چاهکو به کودکان بالای 7 سال بدهید. پارک کروکودیل‌ها برای بچه‌های بالای 6 سال جذاب است.

برای تفریحات مهیج سراغ قایق سواری خانوادگی، جت اسکی، قایق پارویی، پارک آبی، شهربازی و آب تنی در استخرهای روباز مثل استخر هتل فولتون بروید که استخر ویژه کودکان دارد.

نکات سفر به چابهار با کودک

سفر با کودک به چابهار نسبت به سفرهای کیش و قشم کمی‌ سخت‌تر است. راه از بیشتر شهرها دورتر است و طی مسافت جز با هواپیما بچه‌ها را اذیت می‌کند. به علاوه سواحل چابهار عموما بکر و حفاظت نشده‌اند و باید در آنجا مراقبت بیشتری از کودکان داشته باشید.

توصیه ما این است که «تور چابهار» را رزرو کنید تا بتوانید در هتل‌هایی که ساحل اختصاصی دارند اقامت کنید. این هتل‌ها به مراکز خرید شهر نیز نزدیک‌اند و می‌توانید به راحتی و حتی پیاده از آنجا به خرید بروید. روز یا شب می‌توان با بچه‌ها کنار ساحل رفت و در امنیت کامل ماسه بازی، عکاسی و تفریحات آبی انجام داد.

همین حالا قیمت تور چابهار را در هتل‌های مختلف چک کن

جاذبه‌های سفر با کودک به چابهار

  • ساحل موج فشان بخش‌هایی از سواحل چابهار است که آب مثل فواره از بعضی حفره‌ها بالا می‌زند و صحنه‌ای جذاب پدید می‌آورد. بچه‌ها و خودتان می‌توانید اینجا کلی آب تنی کنید.
  • توصیه می‌کنیم با کودکان به سواحلی مثل بریس نروید. صخره‌های این منطقه و ترس از دویدن کودکان، شما را مضطرب خواهد کرد. کودکان در آنجا آزادی عمل زیادی نخواهند داشت مگر اینکه به کل از بخشی که چشم‌انداز اقیانوس دارد دور نگهشان دارید.
  • هر سال از خردادماه تا پاییز لاک‌پشت‌ها در چابهار تخم‌ریزی می‌کنند و بچه لاک‌پشت‌های زیادی به دنیا می‌آیند. دیدن این همه لاک پشت برای بچه‌ها هم سرگرم کننده هم آموزنده است.
  • گل افشان‌ها آتشفشان‌هایی هستند که گِل به بیرون پرتاب می‌کنند و در نزدیک بندر تنگ قرار دارند. می‌توانید به همراه بچه‌ها در آنجا کلی گل‌بازی کنید. فقط یادتان باشد لباس اضافی به همراه ببرید.
  • منطقه حفاظت شده گاندو محبوب پسرها و دختران بالای 7 سال است. اگر کودکانتان به حیوانات ترسناک و حیات وحش علاقه دارند این تجربه را هرکز از دست ندهید.
  • ساحل نورانی که شب‌ها پر از الماس‌های درخشان آبی رنگ می‌شود. این رنگ‌های آبی در اثر وجود فیتوپلانگتون‌هایی است که به ساحل آمده اند. می‌توانید در این ساحل از کارتون باب اسفنجی و شخصیت فیتوپلانگتون در آن یادی کنید.
  • در بیشتر سواحل چابهار از ساحل درک تا ساحل صخره ای می‌توانید قایق‌هایی را با قیمت ارزان کرایه کنید و با کودکانتان به مرکز اقیانوس بروید. یادتان باشد حتما درباره خلیج فارس و دریای عمان برایشان توضیح دهید.

نکات کلی سفر به شهرهای ساحلی

در ادامه نکات مهمی را که هنگام سفر با کودک نیاز می شود به صورت خلاصه ذکر می کنیم.

  • داروی لازم برای کودکان مثل شربت سرماخوردگی، کتوتیفن، شربت دیفن هیدرامین، شربت اسهال وقطره بینی.
  • آبنبات مورد علاقه، پد گوش برای گوش دردهای احتمالی کودکان در پرواز
  • برداشتن پوشک، دستمال مرطوب و دستمال یکبار مصرف برای کودکان زیر دو سال
  • همراه داشتن بطری آب و میوه های آبدار
  • همیشه از قبل حواستان به آب و غذای بچه‌ها باشد. کودکان اگر گرسته شوند بدخلقی می کنند.
  • اجازه بدهید کودکان بالای 6 سال عکاسی را تجربه کنند. موبایل را در اختیارشان قرار دهید و نترسید.
  • شب ها در ساحل مراقب گم شدن موبایل ها در میان ماسه ها باشید.
  • برای اینکه عینک آفتابی خود و کودکتان گم نشود از بند عینک های زیبا استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

login captcha

من با بچه ی 3 م اه و نیمه م تور کیش رزرو کردم. خیلی اذیت شد. بچه همه ش بیحال بود. البته فصل بدی هم رفته بود. هوا گرم بود تقریبا

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8519 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6130 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15083 بازدید