2109
۷ فایده شلغم برای زمستان

۷ فایده شلغم برای زمستان

1401/07/26 بازدید635

کاهش وزن:

اگر در حال کاهش وزن هستید شلغم یک مکمل عالی برای وعده غذایی شما است. شلغم سبزیجات کم کالری با لیپید‌های تقویت‌کننده متابولیسم است که باعث چربی سوزی سریعتر و دریافت کالری کمتر می‌شود. مصرف شلغم به طور منظم از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کند و ممکن است وزن شما را کاهش دهد.

سلامت قلب:

بیماری‌های قلبی به ویژه خطر حمله قلبی در زمستان‌ها بیشتر است. برای محافظت در برابر بیماری‌های قلبی عروقی باید از قلب خود نهایت مراقبت را بکنید. مصرف شلغم با کاهش خطر تصلب شرایین همراه بوده که وضعیتی است که با تجمع چربی در دیواره سرخرگ‌ها ایجاد می‌شود. بنابراین برای تقویت سلامت قلب شلغم بخورید.

سلامت کبد:

خوردن غذا‌های ناسالم یا غذا‌های خارجی اغلب برای کبد ما مضر است و بافت‌های اسکار ایجاد می‌کنند که منجر به بیماری فیبروژنز کبدی می‌شود. اگر نمی‌خواهید به آن مرحله برسید روزانه شلغم بخورید.

پوستی درخشان:

هرگز در طول زمستان بیش از حد پوست خود را لایه‌برداری نکنید و برای جلوگیری از خطوط ریز، چین و چروک و نرم کردن پوست از غذا‌هایی مانند شلغم استفاده کنید. آنتی اکسیدان‌های موجود در شلغم برای پوست و سلامت کلی بدن عالی هستند.

پیشگیری از سرطان:

بله شلغم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از آنجایی که این سبزیجات مملو از سولفورافان است می‌تواند از شما در برابر برخی سرطان‌ها محافظت کند. شما باید تعداد بیشتری شلغم در روز مصرف کنید.

تنظیم فشار خون:

اگر مشکل فشار خون بالا دارید حتماً شلغم مصرف کنید. این‌ها حاوی پتاسیم هستند که به کنترل فشار خون کمک می‌کند.

سلامت روده:

شلغم برای روده مفید است و بنابراین به سلامت روده کمک می‌کند. خوردن شلغم می‌تواند سلامت معده را تقویت کند و مشکلات را از بین ببرد. با مصرف منظم شلغم مشکلات نفخ، یبوست، گاز معده و غیره درمان می‌شوند.

منبع:

www.onlymyhealth.com

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14820 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10485 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2085 بازدید