2109
به چه علت قهوه باعث کاهش وزن می‌شود؟

به چه علت قهوه باعث کاهش وزن می‌شود؟

1401/07/01 بازدید1143

قهوه محبوب‌ترین نوشیدنی صبحگاهی است که در سراسر جهان مصرف می‌شود. اگرچه این نوشیدنی برای افزایش انرژی بسیار مفید است اما می‌تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند. قهوه زمانی که در حد اعتدال و بدون شکر مصرف شود می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و برای سلامت کلی شما مفید باشد. در اینجا آنچه باید در مورد قهوه و کاهش وزن بدانید و اینکه برای کاهش وزن چقدر باید بنوشید آورده شده است.

آیا قهوه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

قهوه حاوی مواد مغذی مانند نیاسین، پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان‌ها است که می‌تواند سلامت گوارش را بهبود بخشد و از عملکرد ماهیچه‌ها حمایت کرده و به سلامت قلب کمک کند. همچنین حاوی کافئین است که متابولیسم را افزایش می‌دهد، انرژی را بهبود می‌بخشد و می‌تواند باعث کاهش وزن شود. در اینجا برخی از مزایای سلامتی و کاهش وزن این نوشیدنی تقویت‌کننده انرژی آورده شده است:

قهوه یک نوشیدنی کم کالری است:

کاهش وزن با کمبود کالری همراه است. یک راه برای کمک به کمبود کالری مصرف قهوه تلخ می‌باشد. از این پس می‌توانید با خیال راحت قهوه بنوشید. در حالی که قهوه کم کالری است وقتی شیر‌ها و قند‌های مختلف به آن اضافه می‌شود می‌تواند به سرعت کالری شما را افزایش دهد.

کافئین متابولیسم را افزایش می‌دهد:

متابولیسم فرآیندی است که در آن بدن مواد مغذی را تجزیه می‌کند و از کالری غذا‌ها در طول روز استفاده می‌کند. کافئین محرکی است که در قهوه یافت می‌شود و به عنوان سرعت کالری سوزی در هنگام استراحت شناخته می‌شود. متابولیسم بالاتر یا سریع‌تر به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام استراحت یا در حین فعالیت بدنی کالری بیشتری بسوزانید که ممکن است به کاهش وزن کمک کند با این حال مهم است که به خاطر داشته باشید که ما غذا‌ها و نوشیدنی‌ها را با سرعت‌های متفاوتی متابولیسم می‌کنیم. قهوه ممکن است میزان متابولیسم یک فرد را افزایش دهد.

قهوه چه معایبی دارد؟

قهوه فواید زیادی دارد که باعث کاهش وزن می‌شود اما معایب بالقوه‌ای نیز دارد. در اینجا برخی از مضرات قهوه ذکر شده است که باید هنگام استفاده از آن در رژیم غذایی خود به آن توجه کنید:

شکر و شیر به آن اضافه نکنید:

برخی از نوشیدنی‌های قهوه حاوی کالری و قند زیادی هستند. هنگام نوشیدن قهوه برای کاهش وزن بهتر است از افزودن کالری به نوشیدنی خود اجتناب کنید. ممکن است اضافه کردن شیر یا شکر به قهوه وسوسه‌انگیز باشد اما این‌ها می‌توانند به نوشیدنی شما کالری اضافه کنند.

کم خواب خواهید شد:

خواب کم اغلب با افزایش اشتها و گرسنگی به ویژه برای غذا‌های پرکالری مرتبط است. مطالعات کمبود خواب را به هورمونی که احساس گرسنگی را تنظیم می‌کند و می‌تواند منجر به مصرف کالری بیشتر و افزایش وزن شود نسبت می‌دهند. کافئین موجود در قهوه گیرنده‌های آدنوزین را که باعث خواب آلودگی می‌شوند مسدود می‌کند و باعث می‌شود احساس بیداری بیشتری کنید. بهتر است کافئین خود را حداقل شش تا هفت ساعت قبل از خواب قطع کنید.

چگونه قهوه را برای کاهش وزن مصرف کنیم؟

قهوه سیاه برای کاهش وزن بهترین است زیرا حاوی قند یا چربی اضافه‌ای نیست که می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. با این حال اگر قهوه شیرین دوست دارید در اینجا چند شیرین‌کننده جایگزین کم کالری برای استفاده از آن آورده شده است:

  • شیرین‌کننده‌های مبتنی بر میوه مانند اریتریتول یا عصاره میوه راهب
  • شیرین‌کننده‌های گیاهی مانند استویا و شربت یاکون
  • الکل‌های قندی مانند زایلیتول و مالتیتول

 

اگر معده حساسی دارید بهتر است در کنار قهوه کیک یا شیرینی بخورید زیرا این نوشیدنی اسیدی ممکن است باعث ناراحتی معده شود. نوشیدن بیش از حد قهوه روی سیستم گوارشی شما می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

نتیجه‌گیری:

تأثیر قهوه بر روی افراد متفاوت است. تأثیری که روی شما می‌گذارد ممکن است تأثیری که روی شخص دیگری می‌گذارد نباشد. برای تعیین سالم‌ترین برنامه کاهش وزن برای نیاز‌های خود با پزشک مشورت کنید.

 

منبع:

www.insider.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16222 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11513 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2592 بازدید