2109
۹ مزیت لبخند زدن

۹ مزیت لبخند زدن

1401/06/30 بازدید1511

به افزایش طول عمر کمک می‌کند:

شاید قانع‌کننده‌ترین دلیل برای لبخند زدن این باشد که ممکن است طول عمر شما را افزایش دهد. به نظر می‌رسد افراد شاد از سلامت و طول عمر بهتری برخوردار هستند اما برای درک دلیل آن به تحقیقات بیشتری نیاز است. تحقیقات نشان می‌دهد که شادی می‌تواند طول عمر را سال‌ها افزایش دهد. حفظ روحیه شاد و مثبت ممکن است بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم باشد.

استرس را از بین می‌برد:

استرس می‌تواند در تمام وجود ما نفوذ کند از جمله ظاهر شدن در چهره و حالت شما. لبخند زدن نه تنها به جلوگیری از خستگی، فرسودگی و سرخوردگی ما کمک می‌کند بلکه در واقع می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. وقتی استرس دارید سعی کنید عمداً لبخندی بر لبانتان بیاورید. ممکن است به بهبود خلق و خو و توانایی شما برای مدیریت استرسی که تجربه می‌کنید کمک کند.

خلق و خو را بالا می‌برد:

لبخند زدن همچنین می‌تواند به شما کمک کند احساس شادی کنید. دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید سعی کنید لبخند بزنید. یک لبخند ساده می‌تواند باعث آزاد شدن نوروپپتید‌هایی شود که ارتباطات عصبی شما را بهبود می‌بخشد. همچنین باعث آزاد شدن انتقال دهنده‌های عصبی مانند دوپامین و سروتونین می‌شود که می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کند. به لبخند زدن به عنوان یک داروی ضد افسردگی طبیعی فکر کنید.

به روحیه دیگران کمک می‌کند:

لبخند زدن نه تنها می‌تواند خلق و خوی شما را بالا ببرد بلکه می‌تواند خلق و خوی دیگران را نیز برای بهتر شدن تغییر دهد. مغز شما به‌طور خودکار حالات چهره دیگران را متوجه می‌شود و تفسیر می‌کند و حتی گاهی اوقات ممکن است آن‌ها را تقلید کند. این بدان معناست که ممکن است لبخند شخص دیگری را ببینید و ناخودآگاه خودتان لبخند بزنید.

باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود:

لبخند زدن همچنین می‌تواند سلامت کلی شما را با کمک به عملکرد مؤثرتر سیستم ایمنی بدن شما افزایش دهد. تصور می‌شود که وقتی لبخند می‌زنید عملکرد سیستم ایمنی بهبود می‌یابد زیرا آرامش بیشتری دارید. چه بخواهید سلامت کلی خود را حفظ کنید یا سیستم ایمنی خود را قبل از فصل سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت کنید لبخند زدن ممکن است کمک‌کننده باشد.

فشار خون را کاهش می‌هد:

لبخند زدن می‌تواند تأثیر مفیدی بر فشار خون شما داشته باشد. به نظر می‌رسد خنده به طور خاص فشار خون را کاهش می‌دهد و پس از اینکه باعث افزایش اولیه ضربان قلب و تنفس می‌شود حال شما را خوب می‌کند.

درد را کاهش می‌دهد:

مطالعات نشان داده‌اند که لبخند زدن باعث ترشح اندورفین، سایر مسکن‌های طبیعی و سروتونین می‌شود. آن‌ها نه تنها خلق و خوی شما را بالا می‌برند بلکه بدن شما را آرام می‌کنند و درد فیزیکی را کاهش می‌دهند. لبخند زدن یک داروی طبیعی است.

شما را جذاب می‌کند:

لبخند زدن نه تنها می‌تواند شما را جذاب‌تر کند بلکه می‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد. ماهیچه‌هایی که برای لبخند زدن از آن استفاده می‌کنیم صورت را بلند می‌کند و باعث می‌شود فرد جوان‌تر به نظر برسد. بنابراین به جای انتخاب لیفت صورت فقط سعی کنید در طول روز لبخند بزنید.

باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود:

تحقیقات نشان داده است که افرادی که به طور منظم لبخند می‌زنند اعتماد به نفس بیشتری دارند و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. سعی کنید در جلسات و قرار‌های کاری لبخند بزنید. ممکن است متوجه شوید که مردم واکنش متفاوتی نسبت به شما نشان می‌دهند.

 

منبع:

www.verywellmind.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16375 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11577 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3304 بازدید