2109
۷ کار شگفت‌انگیز که یک جنین در رحم انجام می‌دهد

۷ کار شگفت‌انگیز که یک جنین در رحم انجام می‌دهد

1401/06/26 بازدید2416

چشیدن غذایی که شما می‌خورید:

وقتی غذا‌های خاصی می‌خورید طعم‌ها را می‌توان در مایع آمنیوتیک شما تشخیص داد. طعم‌های سیر، زنجبیل و شیرین همگی برای تغییر طعم مایع آمنیوتیک شناخته شده‌اند. محققان بر این باورند که این روش طبیعت برای آماده کردن کودک برای طعم و مزه غذایی است که احتمال دارد هنگام ورود به دنیا بخورد همین مایع اونیاک است. از اوایل هفته ۱۵کودک شما با قورت دادن مایع آمنیوتیک طعم شیرینی را می‌چشد.

چشمانش را باز می‌کند:

ممکن است چیز زیادی برای دیدن وجود نداشته باشد اما کودک شما حدود هفته ۲۸ چشمان خود را باز می‌کند. او نمی‌تواند چیز زیادی ببیند اما در طول سه ماهه دوم شروع به واکنش به نور می‌کند. محققان مشاهده کرده‌اند که نوزادان در حال رشد از نور دور می‌شوند. نور روشن ممکن است از طریق شکم شما عبور کند و به کودک شما برسد. اگرچه ممکن است از ۱۵ هفتگی از آن دور شود.

تنفس می‌کند:

بند ناف تمام اکسیژن مورد نیاز کودک را در دوران بارداری تأمین می‌کند اما کودک شما هنوز مشغول تمرین تنفس برای زمانی است که به دنیا می‌آید. تنها در هفته نهم او شروع به انجام حرکات، تمرین تنفس و تکمیل این مهارت ضروری زندگی می‌کند. اولین نفس کودک شما با تغییر ناگهانی دما و محیط در هنگام ورود او به دنیا تحریک می‌شود. به همین دلیل است که اگر تصمیم به زایمان در آب دارید هنگام تولد نوزاد آب استخر باید در دمای بدن باشد. این تغییر دما و در نتیجه اولین نفس را تا زمانی که کودک از استخر بلند شود به تأخیر میاندازد.

لبخند می‌زند:

در چند هفته اول مادر شدن خواهید دید که کودکتان مایل به لبخند زدن می‌باشد. با استفاده از اسکن‌های ۴ بعدی و سونوگرافی کشف شده که نوزادان از حدود هفته ۲۶ در رحم لبخند می‌زنند.

سکسکه می‌کنند:

سکسکه می‌تواند از سه ماهه اول شروع شود اگرچه ممکن است تا اواخر بارداری نتوانید آن را احساس کنید. برخی از زنان ممکن است هرگز سکسکه نوزاد خود را احساس نکنند اما برای برخی دیگر ممکن است در نیمه دوم بارداری یک اتفاق روزمره باشد.

گریه می‌کنند:

با استفاده از فناوری اولتراسوند دانشمندان توانستند رفتار‌های گریه در نوزادان در حال رشد را شناسایی کنند. محققان حتی متوجه شده‌اند که نوزادان هنگام گریه کردن در رحم لب پایینیشان میلرزند.

با شما ارتباط برقرار می‌کنند:

در حالی که شما به زندگی روزمره خود می‌پردازید کودک شما در حال حاضر مشغول پیوند با شما است. در طول ۱۰ هفته آخر بارداری نوزادان به طور فعال به صدای مادرشان گوش می‌دهند. او ممکن است هنوز متوجه نشود که شما چه می‌گویید اما به نحوه گفتن شما توجه زیادی دارد.

 

منبع:

www.bellybelly.com.au

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید